


-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره87
-
تعداد مقالات2,934
-
تعداد نویسندگان5,131
-
مقالات پذیرش شده1,000
-
مقالات رد شده1,934
-
درصد پذیرش34.08%
-
درصد عدم پذیرش65.92%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده53
-
تعداد داوران82
-
تعداد مشاهده مقالات1,623,517
تدوین استراتژیهای جذب توریسم فرهنگی در شهر ساری(نمونه موردی پارک ولایت ساری)
دوره 1، شماره 4، شهریور 1397، صفحات 83 - 100
1-
2-
چکیده :
امروزه گردشگری مفهومی کاملا متفاوت با گذشته پیدا کرده است و در زمینه های مختلفی پا به عرصه پیشرفت گذاشته است. استان مازندران و شهر ساری از طبیعت زیبا و بکری برخوردار بوده و در کنار دارا بودن قدمت تاریخی، این کهن شهر دارای توانمندی های گردشگری در سطح ملی و بینالمللی میباشد. با توجه به این نقاط قوت، صنعت گردشگری در این شهر و استان همچنان نوپا بوده و پیشرفت چشمگیری در آن حاصل نشده است. بر این اساس هدف پژوهش حاضر، تدوین استراتژی های جذب توریسم فرهنگی در شهر ساری با توجه به مجموعه تفریحی- فرهنگی بوستان ولایت ساری میباشد. روش پژوهش توصیفی-تحلیلی با استفاده از داده های آماری میباشد. در این پژوهش پس از بررسی کلیات و مبانی نظری پژوهش از بررسی مفهومی مدیریت استراتژیک و سیر تاریخی و تکوین نظریههای مدیریت استراتژیک شروع کرده و سپس به تحلیل مراحل مدیریت استراتژیک پرداخته شده است. پس از بررسی تکمیلی مدیریت استراتژیک به بررسی صنعت گردشگری و توریسم و در انتها با بررسی بوستان ولایت ساری درمییابیم که احداث و برپایی مجموعههای فرهنگی و تفریحی موجب جذب و ارتقای توریسم در منطقه میشود.
کلمات کلیدی :