ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

بررسی شرط اطاعت زوجه از زوج در امامت جماعت بانوان
دوره 4، شماره 44، دی 1400، صفحات 23 - 15
نویسندگان : سیده مریم بازیار 1، محمّدمهدی کریمی نیا 2، مجتبی انصاری مقدم* 3
1- طلبه
2- . استادیار و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، طلبه و پژوهشگر حوزه علمیّه قم
3- دكتري علوم قرآن و حديث دانشگاه ميبد، مدرّس دانشگاه و ‏پژوهشگر
چکیده :
با توجه به این که تعداد کثیری از افراد جامعه را بانوان تشکیل می دهند و این خیل عظیم جمعیت بعضا به عنوان همسر، مادر، دختر خانواده در رشد و تعالی سایر افراد جامعه نقش کلیدی ایفا می کنند. بنابراین باید به بحث آموزش دینی، تربیت اهمیت داد. یکی از راه های تعالی معنوی و ایمانی افراد جامعه ترویج برخی امور مذهبی است. یکی از مباحثی که اسلام در بحث انسان سازی بر آن تاکید کرده، مساله اقامه نمازهای جماعت است. در سال های اخیر متولیات فرهنگی به برپایی نمازهای جماعت بانوان در اماکنی مانند مدارس اهتمام ویژه دارند. مشهور فقهای امامیه امامت جماعت زنان برای زنان را جایز دانسته اند لذا لازم است مقوله اذن همسر را نیز بررسی شود. با برسی های اجمالی صورت گرفته مشخص شد چنان چه برپایی نماز جماعت موجب تضییع حق زوج و تصرف در مال وی بدون اذن او نباشد، جایز است و بانوان با طیب خاطر می توانند به این امر مستحبی اما مهم اهتمام داشته باشند.
مدیریت آموزشبرنامه ریزی آموزشیآموزش مدیرانپاکدشتانتظارات مشتریاینترنت بانکبانکداری الکترونیکیغزنیمعماریفرهنگهندغزنویانتکنوپولیهویت فرهنگیحفاظت از فرهنگ های بومیراهکارهای حفاظت از فرهنگ های محلیروان درمانی مثبت گراآشفتگی روانیاسترساضطرابخشم و افسردگیمدیریت دانشساختار سازمانی مدارستوسعه حرفه ای معلمانپیروی از رژیم غذاییذهن آگاهیقدرت ایگوتاب آوری روان شناختیرضایت از زندگیبهزیستی تحصیلیدانش آموزان متوسطهروان شناسی مثبت گرابرنامه ریزی آموزشی انعطاف پذیرطراحی آموزشیتدریس و یادگیری نوینفناوری های آموزشینقاط قوّتفرصت هامدارس هوشمندمقطع ابتداییشهر لامرددرمان مبتنی بر پذیرش و تعهدخودکارآمدیرضایت زناشوییتنظیم شناختی هیجانیخشونت خانگیاضطراب بیماریدشواری در تنظیم هیجانمقیاس نگرش نسبت به بیماریمقیاس دشواری در تنظیم هیجانسبک زندگی فرزند پروریسبک مستبدانهسبک مقتدرانهسبک سهل گیرانهوالدینهوش هیجانیپرخاشگرینوجوانانتربیتنهج البلاغهالگوسازیتربیت اخلاقیتربیت اجتماعیاخلاقسیاستفردوسیهومردين باوريافسردگيتنظيم شناختي هيجانعملكرد تحصيليانشاخلاقیتنوشتن خلاقارتقاء نوشتنمبانیمعرفت شناسیبرنامه درسیدلزدگی زناشوییطرحواره های ناسازگار اولیهصمیمت خانوادهبي تفاوتي سازمانييادگيري سازمانيمدیران مدارسشهرستان لامردتأثیر هنرفرهنگ و هنرریاضیعلومدوره متوسطه اولمکتب آنالتاریخ نگاریجملعایشهزبیرطلحهالگوی مدیریتی سایبرنتیکرهبری سایبرنتیکپژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعاتبازتوانی شناختیتوجهکنترل تکانهالگوی فعالیت مغزیاختلال کم توجهیبیش فعالیدانش مالینگرش مالیسواد مالیرفتار مدیریت مالیمنبع کنترلآموزش و توسعهادارک کارکنان نسبت به آموزشاستراتژی آموزشیرضایت شغلیگمرگهویتهویت اجتماعیسبک زندگیطبقه اجتماعیهوش سازمانیرفتار شهروندیبهره وری کارکنانادارات ورزش و جواناناینرسی سازمانیترومای سازمانیسایش اجتماعیآنتروپی سازمانیبرنامه ریزی استراتژیکآینده پژوهیاستراتژی سازمانیمدیریت سازمانیفرقه اشاعرهعقل و نقلعقاید دینیتأثیرات فکر اسلامیمنابع قابل اعتمادآموزش هوش معنویپیشرفت تحصیلیشادمانیبرند بانکجذب منابع مالیاعتماد مشتریانکیفیت خدماتفناوری های نوینویژگی های اجتماعیویژگی های خانوادگیزنان آسیب دیده اجتماعیزنان عادیشهر بوشهرآموزش مهارت های زندگیارزیابی تعامل والدفرزندنوجوانان دارای رفتارهای پرخطرفرهنگ خوش بینی علمیتوانمند سازی ساختارمدارس ابتدایی شهر ارومیه ناحیه یکآموزش مجازییادگیری الکترونیکیدانشجویانکتابهای کمک آموزشيوسایل کمک آموزشیپيشرفت تحصيليانگيزش پيشرفتجنایتحقوق بین المللسازمان ملل بشریتقوانینسطح شادکامیخودکارآمدی تحصیلیدانش آموزان پایه هشتمبحران مدرنیتهاحیاگری اسلامیمدرنیتهعقلانیتاحیاگریسکولاریسمفعالیت ورزشیرژیم غذاییحافظه فعالعملکرد تحصیلیاضافه وزنپیشرفتدردرنجمولانادستور زبانفارسیکتاب شناسیقاعده یدقاعده استصحابتعارض فقهیمالکیتحقوق اسلامیلقطهمال پیدا شدهتحصیل مال نامشروعتصرفخیانت در امانتجو سازمانیعملکرد کارکنانافشای اطلاعات ضد پولشوییعملکرد بانکبازده دارایی هابازده حقوق صاحبان سهامکیوتوبینسود تقسیمیمديريت زمانتعهدتجزيه و تحليل وضع موجودکارايی کارکنانآزادی یادگیریپیوند به مدرسهخوش بینی تحصیلیفناوری بلاک چینعملکرد خدمات مالیپذیرش فناوریفرهنگ دیجیتالیسواد رسانه ایتفکر انتقادیآموزش مدیریت هیجانافکار خودکشیاحساس ناامیدیجهات تشدید مجازاتنهادهای ارفاقیاجرای حکمآزادی مشروطنظام نیمه آزادیناگویی هیجانیسازگاری زناشوییزنان شاغلرهبریمنابع انسانیسازمانکیفیت تدریس معلمانسواد اطلاعاتیاستقلال شغلیتمایل به تغییردوزبانگینظریه های یادگیریافت تحصیلیباورهای نادرستمشکلات دوزبانه هاتوانبخشی شناختیتکلیف علامت توقفتکانشگریسالمندانكاركرد خانوادهمدیریت عملکرددانشگاه تبریزمعلمانزوج درمانیبهبود روابطخیانتمرزدارالاسلامدارالکفرملیتتابعیتروانشناسیاسطوره درمانیشبرنگ نامهدیوهنر درمانیروح هنراختلال هراسکیفیت زندگیکودک آزاریعملکرد شغلیمدیرانمتوسطهاعتیادمعتادخانوادهجوانانافسردگیصحت روانزبان آموزیزبان دومایرانکودکانکارایی پوشه کار تدریسعملکردزن فرنگیسقوط مجازاتتعزیرقاضیفقه مقارنارزشیابی توصیفییادگیریابتداییسازمانهاشیوه های تدریسروش تحقیق محوراجتماعیگوشیدانش آموزدانش آموزانعاقلهضمانجریرهعصبهتصوّف اسلامیزهدریاضتجامعه گریزیکلبیوناپیکوریسمرشد حرکتیرشد حرکتی ظریفدوره ابتداییبلوغمدرسهمصرشامجزیرهسیوطیهگلهابزباورهای فراشناختیثبتاميد به زندگيافکار خودآیندمنفیگرانیممالیکاقتصادسازگارینوآوریآموزشنوجوانتهدیدافغانستانامنیتطالبانوقفآسیب شناسیزنانخانه دارانسجامابرازگریتعارضبهنجاریغزهصلیبیعرفاتَشامتاریخخوش بینیشادکامیتقریبادیانمذاهباهل بیتادبیات مللاسپانیاپرتغالمغربموحدانلوئی نهماروپااورشلیمحقوق مدنیدانشگاهبریتانیاتدریسسیستانخوارجاینترنتاعتدالفسادمجازاتروایاتپیترزهرستلایحهشیعهآیات و روایاتمعلممتعلمضررضرارضرّموانعکودکتاثیراتقاجارپهلوی اولتصاویرسودلذتقرآنتجرّیحقوقفقهکلامرنگشکلبازیادبیات پایداریمحققانحساب هندیتکفیرجهادجرمتمرینحبسآرزوانگیزهخشماملادیکتهاندلسهایدگرالثیاسُرخهزنتشیعرسانهپرورشدولتصبوریمادرناسانبیاءطبیعتاجتهادمغمغبچهحافظتکرارصبحنمادطلاققدرتاسبجهانعقلعشقهنرالگوهاجایگاهشعراسترمردخایعهد عتیققلمروهاقصهحجابمتهمبحرانقبح فعلیجامعهتکالیفناشرکمیترازالگوایذهکرونارماندینذکراردنبهمنتوبهکیفرتلمیحتبرّینفاقنفقهزوجمالیقَسمقممعیاركارتلاشصنعترؤیاحجیتتغییردعالفظبصیرتخرافهدنیامشهدصلحخنثیفسخعدهمنجیولبههمدمبیعتمارعقدشرطچینحجرندماهیتخلعسوریهقالیتقریرآتناتابومُثلقبضبداءفهممبیعنقدرتموبدویستنبیهرفتار
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !