


-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره87
-
تعداد مقالات2,924
-
تعداد نویسندگان5,144
-
مقالات پذیرش شده989
-
مقالات رد شده1,935
-
درصد پذیرش33.82%
-
درصد عدم پذیرش66.18%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده53
-
تعداد داوران82
-
تعداد مشاهده مقالات1,658,664
بررسی رابطه فرهنگ سازمانی با کیفیت زندگی کاری معلمان مرد مدارس دوره دوم مقطع ابتدایی
شهرستان البرز استان قزوین
دوره 4، شماره 36، اردیبهشت 1400، صفحات 114 - 95
1- کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان،تاکستان،ایران.
2- استادیار مدیریت آموزشی،دانشگاه آزاد واحد تاکستان،تاکستان، ایران.
چکیده :
پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی با کیفیت زندگی کاری معلمان مرد مدارس دوره دوم مقطع ابتدایی شهرستان البرز استان قزوین پرداخته است. این پژوهش از نوع توصیفی – همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش 60نفراز معلمان هستندکه با استفاده از جدول مورگان و با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای تعداد 36نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها، پرسشنامه بوده، و داده های به دست آمده از پرسشنامه، با استفاده از نرم افزارSPSS پردازش وبرای تجزیه و تحلیل داده ها از روش آمار توصیفی و استنباطی و ضریب همبستگی پیرسون و آزمونT استفاده شده است. برای پایایی و روایی ابزار اندازه گیری از ازمون آلفای کرونباخ استفاده شده که ضریب الفای کرونباخ برای شاخص فرهنگ سازمانی برابر 0.71و برای کیفیت زندگی کاری 0.81 بدست آمده که نشان از پایایی بالای ابزار تحقیق دارد. آزمون همبستگی پیرسون رابطۀ معناداری را بین مؤ لفه های فرهنگ سازمانی و کیفیت زندگی کاری نشان داد. رابطۀ فرهنگ سازمانی با کیفیت زندگی کاری بین مدارس پسرانه تفاوت وجود داشت. ضریب همبستگی بین متغیر فرهنگ سازمانی و کیفیت زندگی کاری0.686 و بین مؤ لفه های فرهنگ سازمانی با کیفیت زندگی کاری به ترتیب: مشارکتی 0.53، ثبات و یکپارچگی0.71 ، انعطاف پذیری 0.43، مأموریتی 0.43 می باشد.
کلمات کلیدی :