


-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره86
-
تعداد مقالات1,559
-
تعداد نویسندگان3,197
-
مقالات پذیرش شده998
-
مقالات رد شده561
-
درصد پذیرش64.02%
-
درصد عدم پذیرش35.98%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده53
-
تعداد داوران82
-
تعداد مشاهده مقالات1,603,940
نقش بازی های آموزشی در افزایش یادگیری دانش آموزان
دوره 4، شماره 38، تیر 1400، صفحات 82 - 75
1- دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره، گرایش مدرسه، دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان، اصفهان، ایران
2- دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی فرخشهر، شهرکرد، ایران
چکیده :
هدف از این پژوهش بررسی نقش بازی های آموزشی در افزایش یادگیری دانش آموزان بوده است. یکی از روش های جدید و نوین آموزش، استفاده از بازی های آموزشی در امر تدریس می باشد که در این روش همه دانش آموزان با هر فرهنگ، سطح هوش و تفاوت فردی به صورت مستقیم و با علاقه و انگیزه به انجام آن می پردازند. در انجام بازی می توان مطالب درسی و آموزشی را به صورت غیر مستقیم و عملی به دانش آموزان آموخت و این یادگیری نیز عمیق تر و پایدار تر می باشد زیرا دانش آموزان با علاقه درگیر یادگیری می شوند. در این مقاله به بررسی نقش بازی های آموزشی و اهمیت و تاثیر آن بر یادگیری دانش آموزان پرداخته شده است. همچنین در پایان این پژوهش به بررسی روش تدریس بازی و مزایا و معایب آن پرداخته شده است. روش تحقیق این مطالعه توصیفی- تحلیلی بود که با استفاده از منابع کتابخانه ای مورد بررسی قرار گرفته است.
کلمات کلیدی :