#
ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

نقش بازی های آموزشی در افزایش یادگیری دانش آموزان
دوره 4، شماره 38، تیر 1400، صفحات 82 - 75
نویسندگان : سجاد انصاری اردلی* 1 ، رضا رئیسی اردلی 2

1 دانشجوی کارشناسی ارشد مشاوره، گرایش مدرسه، دانشگاه پیام نور مرکز اصفهان، اصفهان، ایران

2 دانشجوی کارشناسی علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان شهید رجایی فرخشهر، شهرکرد، ایران

چکیده :
هدف از این پژوهش بررسی نقش بازی های آموزشی در افزایش یادگیری دانش آموزان بوده است. یکی از روش های جدید و نوین آموزش، استفاده از بازی های آموزشی در امر تدریس می باشد که در این روش همه دانش آموزان با هر فرهنگ، سطح هوش و تفاوت فردی به صورت مستقیم و با علاقه و انگیزه به انجام آن می پردازند. در انجام بازی می توان مطالب درسی و آموزشی را به صورت غیر مستقیم و عملی به دانش آموزان آموخت و این یادگیری نیز عمیق تر و پایدار تر می باشد زیرا دانش آموزان با علاقه درگیر یادگیری می شوند. در این مقاله به بررسی نقش بازی های آموزشی و اهمیت و تاثیر آن بر یادگیری دانش آموزان پرداخته شده است. همچنین در پایان این پژوهش به بررسی روش تدریس بازی و مزایا و معایب آن پرداخته شده است. روش تحقیق این مطالعه توصیفی- تحلیلی بود که با استفاده از منابع کتابخانه ای مورد بررسی قرار گرفته است.
کلمات کلیدی :
بازی، بازی های آموزشی، یادگیری
آموزش همگانیتلفیق برنامه هااصلاح اجتماعیآموزش و پرورش جامعبحران هویتتغییر نقش هافردگراییمدگراییروزمرگیتعهد زناشوییفرائض دینیبعد اعتقادیبعد عاطفیحقوق شهروندیقانونشهروندمردمحقوق بشراخلاقکارنهج البلاغهانضباطوجدانمدیریتروانشناسیبهره وریکاراییسازمانفعال سازی رفتاریافسردگیکیفیت زندگی تامین مالی بازده سهام رگرسیون panel dataفضای آموزشیشادییادگیریبازخورد خودکنترلیبازخورد جفت شدهبیش فعال/ نقص توجهیادداریواکاویتحلیلنمادصادق هدایتمدیریت دانشکارآفرینیخلاقیتکنترل درونی و تمایل به قدرتشبکه های مجازیرسانهگردشگري مجازي و چالش های گردشگري مجازياقتصاداهرم مالیشرکت هاسرمایه گذارینامهموبدشهروویسرامینحسابداریاقتصاد مقاومتیشفافیت مالیفساد مالیمدیریت هزینهتوانمندسازیبانک رفاه استان خراسان جنوبیشبکه های ماهوار ایسبک زندگیجوانانشهر بابلسرتحلیل محتوامطالعات اجتماعیتکنیک ویلیام رومیتکنیک مک لافینمفهوم صلحهنر تعاملیسوآرم آرتهوش جمعیتدوین استراتژیجذب توریسم فرهنگیمدیریت استراتژیکساریبوستان ولایتنظام فئودالیاشکانیانساسانیانشیوه تولیدآسیاییمورخان روسیتعهد ایمنیشرکت های تولیدیصنعتشیوه های مدیریت دانشنوآوری سازمانیقابلیت نوآوری فرایندقابلیت نوآوری محصولعملکرد کاری کارآفرینانهآموزش سازمان کارآفرینآموزش ضمن خدمتشرکت آپاداناکارکردهای اجراییانگیزش تحصیلیرضایت تحصیلیاختلال خواندنآسیای مرکزیسیاست خارجیهمگراییواگراییبحران آبگروه ویژه اقدام مالی(FATF)ایرانپیامدهای مثبتپیامدهای منفیلیست سیاهسیستمبانکداریسیستم اطلاعات حسابداریمزیت رقابتیاستراتژی های کسب و کارسررسید بدهی هاعلوم بلاغيفخررازيمفاتيح الغيبقرآن کریممدیریت کیفیت جامععملکردتوسعه شایستگیگرایش به هدفگرایش به سرپرستی  بهبود عملکردصورت هاي مالي تلفيقياقلام تعهديهزینه یابی بر مبنای فعالیت عملگراحسابداری سنجش مسئولیتتصویر شرکتارزش مشتریوفاداری مشتریاناعتماد به کارکنانمسئولیت اجتماییبرون سپاریعملکرد سازمانیعدم اطمینان محیطیسيستم هاي اطلاعاتي مديريتعملکرد استراتژيکساختار سازمانشهرک صنعتیگلپایگانآندلسطلیطله ابن صاعد اندلسیانتقال علومرشد اقتصادیرقابت پذیریحلبشاماتسلاجقهبنی حمدانتشیع امامیهدمشقجنگ صلیبیهویت برندارزش ادراکیموبایلعملکرد توجهنادرپورتصویرپردازیرحمانیچندرسانهریاضیهوش فرهنگیپرستارانسودآوری مورد انتظارورزشایرانسلارزشبرندپرسپولیستعریب دیوانهاتمدن اسلامیمیزان مالیاتنظام مالیاتیبازار سرمایه ایرانفرهنگ سازیرعیت پروریعدالتوحدت وجودوکالتماهیتعمل مادیحل مسئلهزنانشادکامیمشارکتهنرنمایشچهارمانگيزشتحول سازمانیادریسمغربخودگوییتاب آوریفطرتتربیتبانکعقودفارابیابن رشداشتغالبیکاریجرمتورمزنفقهاجتهادتونساسلامیهودیتهندوئیزتاریخبغدادقاهرهاشبیلیهاخبارجبراناعتمادتعهدشایستگیرضایتادبیاتباباجانیتازه آبادقلخانیامیندولتمهدیحفصیانبحرانمخزنکاستاصقلیهسیسیلتمدناروپا هرمزنوآوریتنبیهجرحمتونشاهنامهدرمانرتهوشرماننقدوكيلپیشگیریمعلمفکرذکرمولاناایجازپیرسمبیعامنیتجنایتکتابگنبدصحنفرمگلطبیعتفهمبداءنمازقبضهنرمندمُثلتقلیدتابومحلهتاثیرهومرعربعمانشاعرسمبلآتناتقریردندانآرزوامیدقالیزئوسخلعرندحججنگصلحثبتگناهعقدخرمامارمکشهولبهروشعدهدیندنیانفقهبازیقمتغییررؤیاغربغصبجمعیتتوبهمرزایذهمدلکمیقصهشعرشبمغحبسسودلذتَشامغزهزهدعصبهزبیر
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !