ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

سایه های اندیشه سقراط در روش درمان دیالکتیکی
دوره 4، شماره 44، دی 1400، صفحات 50 - 36
نویسندگان : لادن سلیمی* 1، فاتن شریف 2
1- عضو هیئت علمی دانشگاه ازاد اسلامی واحد ساری
2- دانشجوی دکترای فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری تهران ایران
چکیده :
هدف اصلی این مقاله یافتن سایه های اندیشه های دیالکتیکی سقراط در درمان دیالکتیکی (dbt) بود.مقاله مروری با استفاده از مطالعات گذشته وجستجوی مقالات مختلف با استفاده از پایگاه اطلاعاتی نور مگز ،گوگل اسکولار ،سیلولیکا و...صورت پذیرفت. روش نمونه گیری 50 مقاله گرد آوری شد که با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند 20مقاله انتخاب کرده وبه بررسی آن پرداخته شد نتایج پژوهش نشان داد « سایه های اندیشه وفلسفه دیالکتیکی سقراط با توجه به بررسی تاریخچه درمان دیالکتیکی وبهره گیری این درمان از فلسفه دیالکتیک در درمان اختلال شخصیت مرزی کاملا مشهود بود ونشانه های اقتدار این تفکر را می توان در درمان مشاهده کرد.در واقع سقراط برای درمان ذهن انسان در آن زمان از روش دیالکتیکی مشابه دیالکتیک امروزه استفاده نموده است.
مدیریت آموزشبرنامه ریزی آموزشیآموزش مدیرانپاکدشتانتظارات مشتریاینترنت بانکبانکداری الکترونیکیغزنیمعماریفرهنگهندغزنویانتکنوپولیهویت فرهنگیحفاظت از فرهنگ های بومیراهکارهای حفاظت از فرهنگ های محلیروان درمانی مثبت گراآشفتگی روانیاسترساضطرابخشم و افسردگیمدیریت دانشساختار سازمانی مدارستوسعه حرفه ای معلمانپیروی از رژیم غذاییذهن آگاهیقدرت ایگوتاب آوری روان شناختیرضایت از زندگیبهزیستی تحصیلیدانش آموزان متوسطهروان شناسی مثبت گرابرنامه ریزی آموزشی انعطاف پذیرطراحی آموزشیتدریس و یادگیری نوینفناوری های آموزشینقاط قوّتفرصت هامدارس هوشمندمقطع ابتداییشهر لامرددرمان مبتنی بر پذیرش و تعهدخودکارآمدیرضایت زناشوییتنظیم شناختی هیجانیخشونت خانگیاضطراب بیماریدشواری در تنظیم هیجانمقیاس نگرش نسبت به بیماریمقیاس دشواری در تنظیم هیجانسبک زندگی فرزند پروریسبک مستبدانهسبک مقتدرانهسبک سهل گیرانهوالدینهوش هیجانیپرخاشگرینوجوانانتربیتنهج البلاغهالگوسازیتربیت اخلاقیتربیت اجتماعیاخلاقسیاستفردوسیهومردين باوريافسردگيتنظيم شناختي هيجانعملكرد تحصيليانشاخلاقیتنوشتن خلاقارتقاء نوشتنمبانیمعرفت شناسیبرنامه درسیدلزدگی زناشوییطرحواره های ناسازگار اولیهصمیمت خانوادهبي تفاوتي سازمانييادگيري سازمانيمدیران مدارسشهرستان لامردتأثیر هنرفرهنگ و هنرریاضیعلومدوره متوسطه اولمکتب آنالتاریخ نگاریجملعایشهزبیرطلحهالگوی مدیریتی سایبرنتیکرهبری سایبرنتیکپژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعاتبازتوانی شناختیتوجهکنترل تکانهالگوی فعالیت مغزیاختلال کم توجهیبیش فعالیدانش مالینگرش مالیسواد مالیرفتار مدیریت مالیمنبع کنترلآموزش و توسعهادارک کارکنان نسبت به آموزشاستراتژی آموزشیرضایت شغلیگمرگهویتهویت اجتماعیسبک زندگیطبقه اجتماعیهوش سازمانیرفتار شهروندیبهره وری کارکنانادارات ورزش و جواناناینرسی سازمانیترومای سازمانیسایش اجتماعیآنتروپی سازمانیبرنامه ریزی استراتژیکآینده پژوهیاستراتژی سازمانیمدیریت سازمانیفرقه اشاعرهعقل و نقلعقاید دینیتأثیرات فکر اسلامیمنابع قابل اعتمادآموزش هوش معنویپیشرفت تحصیلیشادمانیبرند بانکجذب منابع مالیاعتماد مشتریانکیفیت خدماتفناوری های نوینویژگی های اجتماعیویژگی های خانوادگیزنان آسیب دیده اجتماعیزنان عادیشهر بوشهرآموزش مهارت های زندگیارزیابی تعامل والدفرزندنوجوانان دارای رفتارهای پرخطرفرهنگ خوش بینی علمیتوانمند سازی ساختارمدارس ابتدایی شهر ارومیه ناحیه یکآموزش مجازییادگیری الکترونیکیدانشجویانکتابهای کمک آموزشيوسایل کمک آموزشیپيشرفت تحصيليانگيزش پيشرفتجنایتحقوق بین المللسازمان ملل بشریتقوانینسطح شادکامیخودکارآمدی تحصیلیدانش آموزان پایه هشتمبحران مدرنیتهاحیاگری اسلامیمدرنیتهعقلانیتاحیاگریسکولاریسمفعالیت ورزشیرژیم غذاییحافظه فعالعملکرد تحصیلیاضافه وزنپیشرفتدردرنجمولانادستور زبانفارسیکتاب شناسیقاعده یدقاعده استصحابتعارض فقهیمالکیتحقوق اسلامیلقطهمال پیدا شدهتحصیل مال نامشروعتصرفخیانت در امانتجو سازمانیعملکرد کارکنانافشای اطلاعات ضد پولشوییعملکرد بانکبازده دارایی هابازده حقوق صاحبان سهامکیوتوبینسود تقسیمیمديريت زمانتعهدتجزيه و تحليل وضع موجودکارايی کارکنانآزادی یادگیریپیوند به مدرسهخوش بینی تحصیلیفناوری بلاک چینعملکرد خدمات مالیپذیرش فناوریفرهنگ دیجیتالیسواد رسانه ایتفکر انتقادیمسئولیت پذیری اجتماعی معلمانآموزش مدیریت هیجانافکار خودکشیاحساس ناامیدینهادهای ارفاقیاجرای حکمآزادی مشروطنظام نیمه آزادیناگویی هیجانیسازگاری زناشوییزنان شاغلرهبریمنابع انسانیسازمانسواد اطلاعاتیاستقلال شغلیتمایل به تغییردوزبانگیافت تحصیلیباورهای نادرستتوانبخشی شناختیتکلیف علامت توقفتکانشگریسالمندانآموزش مهارت هاي زندگیتقويت بنيان های اخلاقیكاركرد خانوادهمدیریت عملکردعملکرد سازمانیدانشگاه تبریزتعهد عاطفیرهبری اخلاقیرهبری فضیلت گرامعلمانزوج درمانیبهبود روابطخیانتمرزدارالاسلامدارالکفرملیتتابعیتروانشناسیشبرنگ نامهدیوهنر درمانیروح هنراختلال هراسکیفیت زندگینحوه تصمیم گیریعملکرد شغلیمدیرانمتوسطهاعتیادمعتادخانوادهجوانانافسردگیصحت روانزبان دومایرانکودکانمسئولیت پذیری حرفه ایعملکردحمایت دولتزن فرنگیسقوط مجازاتتعزیرقاضییادگیریابتداییسازمانهاتفکر خلاقاجتماعیگوشیعاقلهضمانجریرهعصبهتصوّف اسلامیزهدریاضتکلبیونرشد حرکتی ظریفدختر و پسربلوغمدرسهمصرشامجزیرهتاریخ جهانسیوطیهگلهابزآینده خدمات بانکیثبتثبت آنیافکار خودآیندمنفیگرانیممالیکاقتصادروابط بین فردیسازگارینوآوریآموزشنوجوانتهدیدامنیتطالبانوقفترویج وقفنظام آموزشیانعطاف پذیریزنانخانه دارتعارضبهنجاریغزهصلیبیعرفاتراه حسینَشامتاریخشادکامیتمدن اسلامیتقریبادیانمذاهبتکالیف درسیاسپانیاپرتغالمغربحفصیانموحدانلوئی نهماروپادانشگاهبریتانیاتدریسسیستانخوارجاینترنتاعتدالفسادپیترزهرستلایحهشیعهقضاوتعدالتمعلممتعلمضررضرارضرّامام خمینیموانعحل مسالهخشونت معلمکودکتاثیراتاسنادقاجارتصاویرسودلذتقرآنتجرّیحقوقفقهکلامرنگشکلبازیحساب هندیتکفیرجهادجرمدستورچاقیحبسآرزوروشانگیزهخشماملادیکتهابن ابَّارادبیاتالثیارستمسُرخهزنتشیعابن سبعینسکولاررسانهپرورشدولتصبوریمادرانسانانبیاءمغمغبچهحافظانفساختکرارشبصبحنمادطلاقاتیسمباسکشکارجهانعقلحماسهعشقهنرتربیت دینیجایگاهپوریمیهودیتقصهواشنگتنتخیلمتهمجامعهتکالیفرایانهشخصکیفیکمیترازمدلالگوایذهمجرمتغذیهدینذکربهمنتفسیرتوبهتوحیدپلیسکیفرمعادسنتسبحانیتقابلنفاقنفقهزوجمالیانقلابقمكارصنعتغصبآثاررؤیاحجیتتغییرزماندعاکلمهقولمردمنكاحعدهاِحتیالهدفمنجیولبهمحبتمارعقدگناهحجرندرحلهتقاصکلبیانزئوسسوریهحمایتگوتیکآتناعمانپیریترسفوکومحلهتابونمازبداءفهمگلفرمگنبدمبیعنقدرتجرحموبدمهدیتورمکار
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !