ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

عناصر برنامه درسی از دیدگاه متفکران مکتب فلسفی تحلیلی لندن هرست و پیترز
دوره 5، شماره 48، اردیبهشت 1401، صفحات 118 - 104
نویسندگان : فاتن شریف* 1 ، لادن سلیمی 2

1 دانشجوی دکترای فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری تهران ایران

2 استاد گروه فلسفه تعلیم وتربیت ، دانشگاه آزاد اسلامی واحدساری

چکیده :
هدف اصلی این مقاله بررسی عناصر برنامه درسی از دیدگاه متفکران مکتب فلسفی لندن هرست و پیترز بود. مقاله مروری با استفاده از مطالعات گذشته و جستجوی مقالات مختلف با استفاده از پایگاه اطلاعاتی نورمگز، گوگل‌اسکولار، سیلولیکا و کمبریج ... صورت پذیرفت. روش نمونه‌گیری 50 مقاله گردآوری شد که با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند 20 مقاله انتخاب کرده به بررسی آن پرداخته شد نتایج پژوهش نشان داد. پیترز و هرست، سیستم آموزشی مبتنی بر روشنفکری که بر اساس معیارهای معرفتی عینی ساخته شده از طریق آن دانش‌آموزان می‌توانند وارد شیوه‌ای از یادگیری شوند که بر درک عقلانی یک موضوع شود، تأکید می‌کردند. طیف گسترده‌ای از سیستم‌های دانش تثبیت شده چنین آموزشی، باروحیه آموزش آزادانه و برخلاف آموزش تخصصی، باهدف رشد فکری همه‌جانبه دانش‌آموزان است و همچنین برای دستیابی به زندگی خوب مفید باشد. پیترز و هرست قطعاً سهم قابل‌توجهی در گفتمان آموزشی ما داشته‌اند.
کلمات کلیدی :
عناصر برنامه درسی، فلسفه تحلیلی، هرست، پیترز
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !