ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

نقش داستان‌سرایی در یادگیری و علاقه‌مندی به محتوای درس هویت اجتماعی (اقدام ‌پژوهی)
دوره 4، شماره 45، بهمن 1400، صفحات 152 - 133
نویسندگان : وحید دستیار* 1، زهرا مومن فر 2، مهدی فقیه عبدالهی 3
1- دانشجوی دکتری جامعه¬شناسی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران. دبیر علوم اجتماعی. vdastyar95@gmail.com
2- دانشجوی دکتری مدیریت رفتار سازمانی، دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه ورشو لهستان. دبیر زبان انگلیسی. z.momenfar@yahoo.com
3- دانشجوی کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی، دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران. دبیر علوم اجتماعی. Mehdi.faghih1373@gmail.com
چکیده :
هدف پژوهش این بود که آیا می توان با استفاده از داستان سرایی، یادگیری و علاقه مندی دانش آموزان در درس هویت اجتماعی را بهبود بخشید؟. روش این تحقیق از نوع اقدام پژوهی (بکارگیری یکی از روش های یادگیری فعال تحت عنوان داستان سرایی) است. در این پژوهش 23 دانش آموز تجربی، 28 دانش آموز ریاضی – فیزیک و 70 معلم شرکت داشتند. برای گرآوری اطلاعات از دو دسته شواهد استفاده شد. دسته اول شواهد شامل آزمون تستی – تشریحی از دانش آموزان پایه دوازدهم مدرسه علی ابن ابیطالب (ع) شهر فردیس و دسته دوم شامل نظرسنجی از معلمان پایه دوازدهم استان البرز بود (گروه انسانی)، که به صورت تصادفی انتخاب شدند. نتایج شواهد اول حاکی از عملکرد ضعیف دانش آموزان (با میانگین نمره 12) و همچنین علاقه مندی پایین آنها در درس مربوطه بود. اما نتایج شواهد دوم نشان داد که استفاده از روش داستان سرایی منجر به بهبود میزان یادگیری (با میانگین نمره 16) و افزاش علاقمندی دانش آموزان در درس مربوطه می شود.
مدیریت آموزشبرنامه ریزی آموزشیآموزش مدیرانپاکدشتانتظارات مشتریاینترنت بانکبانکداری الکترونیکیغزنیمعماریفرهنگهندغزنویانتکنوپولیهویت فرهنگیحفاظت از فرهنگ های بومیراهکارهای حفاظت از فرهنگ های محلیروان درمانی مثبت گراآشفتگی روانیاسترساضطرابخشم و افسردگیمدیریت دانشساختار سازمانی مدارستوسعه حرفه ای معلمانپیروی از رژیم غذاییذهن آگاهیقدرت ایگوتاب آوری روان شناختیرضایت از زندگیبهزیستی تحصیلیدانش آموزان متوسطهروان شناسی مثبت گرابرنامه ریزی آموزشی انعطاف پذیرطراحی آموزشیتدریس و یادگیری نوینفناوری های آموزشینقاط قوّتفرصت هامدارس هوشمندمقطع ابتداییشهر لامرددرمان مبتنی بر پذیرش و تعهدخودکارآمدیرضایت زناشوییتنظیم شناختی هیجانیخشونت خانگیاضطراب بیماریدشواری در تنظیم هیجانمقیاس نگرش نسبت به بیماریمقیاس دشواری در تنظیم هیجانسبک زندگی فرزند پروریسبک مستبدانهسبک مقتدرانهسبک سهل گیرانهوالدینهوش هیجانیپرخاشگرینوجوانانتربیتنهج البلاغهالگوسازیتربیت اخلاقیتربیت اجتماعیاخلاقسیاستفردوسیهومردين باوريافسردگيتنظيم شناختي هيجانعملكرد تحصيليانشاخلاقیتنوشتن خلاقارتقاء نوشتنمبانیمعرفت شناسیبرنامه درسیدلزدگی زناشوییطرحواره های ناسازگار اولیهصمیمت خانوادهبي تفاوتي سازمانييادگيري سازمانيمدیران مدارسشهرستان لامردتأثیر هنرفرهنگ و هنرریاضیعلومدوره متوسطه اولمکتب آنالتاریخ نگاریجملعایشهزبیرطلحهالگوی مدیریتی سایبرنتیکرهبری سایبرنتیکپژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعاتبازتوانی شناختیتوجهکنترل تکانهالگوی فعالیت مغزیاختلال کم توجهیبیش فعالیدانش مالینگرش مالیسواد مالیرفتار مدیریت مالیمنبع کنترلآموزش و توسعهادارک کارکنان نسبت به آموزشاستراتژی آموزشیرضایت شغلیگمرگهویتهویت اجتماعیسبک زندگیطبقه اجتماعیهوش سازمانیرفتار شهروندیبهره وری کارکنانادارات ورزش و جواناناینرسی سازمانیترومای سازمانیسایش اجتماعیآنتروپی سازمانیبرنامه ریزی استراتژیکآینده پژوهیاستراتژی سازمانیمدیریت سازمانیفرقه اشاعرهعقل و نقلعقاید دینیتأثیرات فکر اسلامیمنابع قابل اعتمادآموزش هوش معنویپیشرفت تحصیلیشادمانیبرند بانکجذب منابع مالیاعتماد مشتریانکیفیت خدماتفناوری های نوینویژگی های اجتماعیویژگی های خانوادگیزنان آسیب دیده اجتماعیزنان عادیشهر بوشهرآموزش مهارت های زندگیارزیابی تعامل والدفرزندنوجوانان دارای رفتارهای پرخطرفرهنگ خوش بینی علمیتوانمند سازی ساختارمدارس ابتدایی شهر ارومیه ناحیه یکآموزش مجازییادگیری الکترونیکیدانشجویانکتابهای کمک آموزشيوسایل کمک آموزشیپيشرفت تحصيليانگيزش پيشرفتجنایتحقوق بین المللسازمان ملل بشریتقوانینسطح شادکامیخودکارآمدی تحصیلیدانش آموزان پایه هشتمبحران مدرنیتهاحیاگری اسلامیمدرنیتهعقلانیتاحیاگریسکولاریسمفعالیت ورزشیرژیم غذاییحافظه فعالعملکرد تحصیلیاضافه وزنپیشرفتدردرنجمولانادستور زبانفارسیکتاب شناسیقاعده یدقاعده استصحابتعارض فقهیمالکیتحقوق اسلامیلقطهمال پیدا شدهتحصیل مال نامشروعتصرفخیانت در امانتجو سازمانیعملکرد کارکناننظام گزینش نیروی انسانی و بانک پارسیانعملکرد بانکبازده دارایی هابازده حقوق صاحبان سهامکیوتوبینسود تقسیمیمديريت زمانتعهدتجزيه و تحليل وضع موجودبرنامه ريزی و پیگيرری و تحليل مجددکارايی کارکنانآزادی یادگیریپیوند به مدرسهخوش بینی تحصیلیفناوری بلاک چینعملکرد خدمات مالیپذیرش فناوریفرهنگ دیجیتالیسواد رسانه ایتفکر انتقادیآموزش مدیریت هیجانافکار خودکشیاحساس ناامیدیجهات تشدید مجازاتنهادهای ارفاقیاجرای حکمآزادی مشروطنظام نیمه آزادیناگویی هیجانیسازگاری زناشوییزنان شاغلرهبریرهبری تحول آفرینمنابع انسانیسازمانسواد اطلاعاتیاستقلال شغلیتمایل به تغییردوزبانگینظریه های یادگیریافت تحصیلیباورهای نادرستتوانبخشی شناختیتکانشگریسالمندانآموزش مهارت هاي زندگیكاركرد خانوادهمدیریت عملکرددانشگاه تبریزتعهد عاطفیرهبری اخلاقیمعلمانزوج درمانیبهبود روابطخیانتمرزدارالاسلامدارالکفرملیتتابعیتروانشناسیشبرنگ نامهدیوهنر درمانیروح هنرکیفیت زندگیحقوق حمایتیقوانین کیفریعملکرد شغلیمدیرانذهنیت فلسفیهوش معنویمتوسطهاعتیادمعتادخانوادهجوانانافسردگیخواب آلودگیصحت روانزبان دومایرانکودکاندبیرستانهای دخترانه شهرستان سیرجاندانش مبتنی بر بازارعملکردحمایت دولتتعزیرقاضیفقه مقارنیادگیریابتداییسازمانهاتفکر خلاقآموزش و یادگیریاعتیاد به اینترنتاجتماعیگوشیدانش آموزآموزش و پرورشعاقلهضمانجریرهعصبهزهدریاضتکلبیونرشد حرکتیدوره ابتداییدختر و پسربلوغمدرسهتعلیم و تربیتمصرشامجزیرهتاریخ جهانسیوطیهگلهابزثبتثبت آنیاميد به زندگيگرانیممالیکاقتصادتکنیک های ذهن آگاهیسازگارینوآوریآموزشنوجوانتهدیدافغانستانامنیتطالبانوقفزنانخانه دارانسجامابرازگریتعارضبهنجاریغزهصلیبیعرفاتَشامتاریخقدرت نظامیموسی صدرتقریبادیانمذاهباسپانیاپرتغالمغربموحداناروپاساسانیانفراعنه مصرحقوق مدنیبریتانیاتدریسخوارجاعتدالفسادمجازاتروایاتفلسفه تحلیلیپیترزهرستلایحهشیعهقضاوتعدالتمعلممتعلمضررضرارضرّخانوادگیموانعاسنادقاجارتصاویرسودلذتمدینه النبیقرآنتجرّیحقوقفقهکلامتیزهوشمهندسی مجددرنگشکلبازیتکفیرجهادجرمتمرینحبسروشخلاقيتخشماملادیکتهاندلستيزهوشالثیارستمسُرخهزنابن ابارتشیعرسانهدولتمادرناسانبیاءطبیعتشهر شادپیاده راهقضاءمغمغبچهتکرارشبصبحنماداتیسمباسکعقلعرفانعشقهنرشعرهامانپوریمقصهانالحقتخیلمتهمپیامدهارایانهشخصکمیترازمدلالگوحکومترهبانیتایذهتاکسونومیرمانانقاذدینذکرتوکلبهمنکوفهتفسیرتوبهتوحیدکیفرتلمیحفردیسنتتبرّیاعسارنفقهزوجهزوجمالیقمجمعیتكاررؤیاتغییرهزینهدعالفظمردمدنیاعدههدفتسننمنجینجاتمکشههمدممارعقدگناهچینحجرندسعادتخلعتفکرامیدهرمسآتناپیرینکاحتابوقایناتمُثلقبضبداءگلآرامپوسترگنبدمبیعفکرنقدموبدشهروویستنبیهکار
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !