#
ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

بررسی سبک های یادگیری بر اساس تئوری کلب در فراگیران اولین دوره مدیریت کسب و کار در دانشگاه علوم پزشکی ایران
دوره 4، شماره 45، بهمن 1400، صفحات 113 - 98
نویسندگان : نسرین حسینی* 1 ، شبنم نجفی 2 ، سارا میناییان 3 ، شبنم رضوی 4 ، آذر اسلامی 5 ، سید کاظم ملکوتی 6

1 استادیاراستادیار. مرکز تحقیقات علوم اعصاب، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران.

2 استادیار. مرکز تحقیقات علوم اعصاب، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران.

3 استادیار. مرکز تحقیقات مقاومت های میکروبی، گروه ایمونولوژی و بیماریهای عفونی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران.

4 اسادیار. گروه میکروبیولوژی، دانشکده پزشکی، مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی میکروبی، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران.

5 دکترای تخصصی مدیریت منابع انسانی. دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران.

6 استاد. مرکز تحقیقات بهداشت روان، دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان، دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران

چکیده :
شیوه ها و سبک های یادگیری که یکی از عوامل موثر در یادگیری است را می توان تغییرات نسبتا پایدار از نحوه دریافت، تعامل و سازش فرد با محیط یادگیری بیان کرد. از آنجایی که وظیفه یاددهی و بهبود وضعیت و شرایط موجود برای یادگیری فراگیران، یکی از فعالیت های کلیه ی مراکز آموزشی محسوب می گردد، لذا پژوهش حاضر با هدف بررسی مراحل و سبک های یادگیری بر اساس نظریه ی کلب در فراگیران اولین دوره MBA در دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام شد. مطالعه ی حاضر یک مطالعه توصیفی-مقطعی است که در سال ۱۳۹۹ بر روی فراگیران شرکت کننده در اولین دوره MBA در دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام شد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنـامه استاندارد شده سبـک های یادگیری کلب بود. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون کای- دو مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. میانگین سنی فراگیران ۵5/۷± ۴۸/۴۱ بود. به طور کلی سبک یادگیری فراگیران جذب کننده 90/51٪، واگرا 7 90/25٪، همگرا و انطباق یابنده10/11٪ بود که از لحاظ آماری تفاوت معنی داری با هم داشتند (آزمون کای ۲، ۰۰۱/۰ P<). نتایج مطالعه حاضر نشان داد یادگیری در فراگیران دوره مدیریت کسب و کار در دانشگاه علوم پزشکی ایران، مفهوم سازی انتزاعی و مشاهده تاملی بود که در سبک جذب کننده قرار دارد. بنابراین جهت برخورداری از نتایج بهتر، پیشنهاد می شود یادگیری با روش تجارب، ایفای نقش، روش های تمرین و دریافت بازخورد در گروه های کوچک و پروژه ها نیز در روش های مذکور تلفیق گردد.
کلمات کلیدی :
مدیریت کسب و کار، سبک یادگیری، آموزش
آموزش همگانیتلفیق برنامه هااصلاح اجتماعیآموزش و پرورش جامعبحران هویتتغییر نقش هافردگراییمدگراییروزمرگیتعهد زناشوییفرائض دینیبعد اعتقادیبعد عاطفیحقوق شهروندیقانونشهروندمردمحقوق بشراخلاقکارنهج البلاغهانضباطوجدانمدیریتروانشناسیبهره وریکاراییسازمانفعال سازی رفتاریافسردگیکیفیت زندگی تامین مالی بازده سهام رگرسیون panel dataفضای آموزشیشادییادگیریبازخورد خودکنترلیبازخورد جفت شدهبیش فعال/ نقص توجهیادداریواکاویتحلیلنمادصادق هدایتمدیریت دانشکارآفرینیخلاقیتکنترل درونی و تمایل به قدرتشبکه های مجازیرسانهگردشگري مجازي و چالش های گردشگري مجازياقتصاداهرم مالیشرکت هاسرمایه گذارینامهموبدشهروویسرامینحسابداریاقتصاد مقاومتیشفافیت مالیفساد مالیمدیریت هزینهتوانمندسازیبانک رفاه استان خراسان جنوبیشبکه های ماهوار ایسبک زندگیجوانانشهر بابلسرتحلیل محتوامطالعات اجتماعیتکنیک ویلیام رومیتکنیک مک لافینمفهوم صلحهنر تعاملیسوآرم آرتهوش جمعیتدوین استراتژیجذب توریسم فرهنگیمدیریت استراتژیکساریبوستان ولایتنظام فئودالیاشکانیانساسانیانشیوه تولیدآسیاییمورخان روسیتعهد ایمنیشرکت های تولیدیصنعتشیوه های مدیریت دانشنوآوری سازمانیقابلیت نوآوری فرایندقابلیت نوآوری محصولعملکرد کاری کارآفرینانهآموزش سازمان کارآفرینآموزش ضمن خدمتشرکت آپاداناکارکردهای اجراییانگیزش تحصیلیرضایت تحصیلیاختلال خواندنآسیای مرکزیسیاست خارجیهمگراییواگراییبحران آبگروه ویژه اقدام مالی(FATF)ایرانپیامدهای مثبتپیامدهای منفیلیست سیاهسیستمبانکداریسیستم اطلاعات حسابداریمزیت رقابتیوضعیت رقابت در بازار محصولاستراتژی های کسب و کارساختار سررسید بدهی هاسررسید بدهی هاعلوم بلاغيفخررازيمفاتيح الغيبقرآن کریممدیریت کیفیت جامععملکردیادگیری سازمانیتوسعه شایستگیگرایش به هدفگرایش به سرپرستی &amp;emsp;بهبود عملکردشفافيت گزارشگري مالياقلام تعهديهزینه یابی بر مبنای فعالیتتصویر شرکتارزش مشتریاعتماد به کارکنانمسئولیت اجتماییبرون سپاریعملکرد سازمانیعدم اطمینان محیطیسيستم هاي اطلاعاتي مديريتعملکرد استراتژيکساختار سازمانشهرک صنعتیگلپایگانآندلسطلیطلهانتقال علومحلبشاماتسلاجقهبنی حمدانتشیع امامیهدمشقجنگ صلیبیهویت برندموبایلعملکرد توجهنادرپورتصویرپردازیرحمانیشعر معاصرحسابداری رقابتیچندرسانهریاضیهوش فرهنگیپرستارانورزشایرانسلارزشبرندتبعیض مالیاتینظام مالیاتیعدالتوحدت وجودوکالتماهیتعمل مادیتاثیر فرهنگیبهره وری نیروی انسانیحل مسئلهزنانشادکامیمشارکتسود خالصهنرنمایشچهارمافت تحصيليادریسمغربتاج آل محمدخودگوییفطرتاسلامیالزاماتتربیتبانکعقودابن رشدملا صدرافلسفه سیاسیبیکاریجرمتورمزنفقهتونساسلامیهودیتمسیحیتزرتشتهندوئیزتاریخبغدادقاهرهاشبیلیهاخبارواحد یزدجبرانتعهدفرآیندرضایتازدواجادبیاتبیگزادهقلخانیامینوزیراندولتمهدویتبحرانشاخصمخزنصقلیهتوسعۀ روستاییرفتارتمدنفلسفه اروپا توین بیهرمزتنبیهجرحمتونغدیر خممعلمانفردوسیرتجناسهوشتعارضقدرتنقدوكيلمعلمفکرذکرمولاناایجازپیرسمبیعبازی درمانیکتابخاندانصحنفرمآرامپوسترصحتگلمنابعدازاينفهمبداءقبضمُثلدروغتابومحلهتاثیرهومرترسپیریشاعرسمبلآتناصنایعمنطقه 9امیدگوتیکرندحجچینجلوهصلحتجسسثبتعقدعقد رهنماربیعتمحبتمکشهولبهعدهدیندنیاکلمهدعاهزینهقمرؤیاآثاركارتفسیرپیترزمصرصبحمغقضاءتهدیدزهدعصبهمعتاددیومبانی
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !