


-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره87
-
تعداد مقالات2,920
-
تعداد نویسندگان5,131
-
مقالات پذیرش شده987
-
مقالات رد شده1,933
-
درصد پذیرش33.8%
-
درصد عدم پذیرش66.2%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده53
-
تعداد داوران82
-
تعداد مشاهده مقالات1,624,396
تحلیلی بر قلمرو جامعه شناسی آموزش و پرورش از دیدگاه جامعه شناسان کلاسیک
دوره 5، شماره 58، اسفند 1401، صفحات 67 - 76
1- دانشجوی کارشناسی ،آموزش ابتدایی،دانشگاه فرهنگیان امام رضا (ع) اندیمشک
2- دکتری علوم تربیتی
چکیده :
به طور کلی جامعه شناسی آموزش و پرورش رشته جدیدی است که به بررسی رابطه میان آموزش و پرورش و جامعه می پردازد ومباحث این علم موجب گستردگی بینش و تعدیل رفتار میگردد. هدف نگارش مقاله حاضر بررسی دیدگاه های جامعه شناسان در خصوص موضوع جامعه شناسی و آموزش و پرورش است. مقاله حاضر از نوع توصیفی-کتابخانه ای است که به موضوعاتی همچون مفهوم جامعه شناسی و مفهوم آموزش و پرورش و رویکرد های مختلف جامعه شناسی آموزش و پرورش و قلمرو جامعه شناسی آموزش و پرورش پرداخته است. این مقاله که از نوع توصیفی -کتابخانه ای است به تبیین و تشریح جایگاه جامعه شناسی از دیدگاه جامعه شناسان کلاسیک پرداختیم.
کلمات کلیدی :
- 892
- 308
- 1401/06/08
- 1401/08/15
- 1401/12/19