تحلیلی بر قلمرو جامعه شناسی آموزش و پرورش از دیدگاه جامعه شناسان کلاسیک
دوره 5، شماره 58، اسفند 1401، صفحات 67 - 76
1 دانشجوی کارشناسی ،آموزش ابتدایی،دانشگاه فرهنگیان امام رضا (ع) اندیمشک
2 دکتری علوم تربیتی
چکیده :
به طور کلی جامعه شناسی آموزش و پرورش رشته جدیدی است که به بررسی رابطه میان آموزش و پرورش و جامعه می پردازد ومباحث این علم موجب گستردگی بینش و تعدیل رفتار میگردد. هدف نگارش مقاله حاضر بررسی دیدگاه های جامعه شناسان در خصوص موضوع جامعه شناسی و آموزش و پرورش است. مقاله حاضر از نوع توصیفی-کتابخانه ای است که به موضوعاتی همچون مفهوم جامعه شناسی و مفهوم آموزش و پرورش و رویکرد های مختلف جامعه شناسی آموزش و پرورش و قلمرو جامعه شناسی آموزش و پرورش پرداخته است. این مقاله که از نوع توصیفی -کتابخانه ای است به تبیین و تشریح جایگاه جامعه شناسی از دیدگاه جامعه شناسان کلاسیک پرداختیم.
به طور کلی جامعه شناسی آموزش و پرورش رشته جدیدی است که به بررسی رابطه میان آموزش و پرورش و جامعه می پردازد ومباحث این علم موجب گستردگی بینش و تعدیل رفتار میگردد. هدف نگارش مقاله حاضر بررسی دیدگاه های جامعه شناسان در خصوص موضوع جامعه شناسی و آموزش و پرورش است. مقاله حاضر از نوع توصیفی-کتابخانه ای است که به موضوعاتی همچون مفهوم جامعه شناسی و مفهوم آموزش و پرورش و رویکرد های مختلف جامعه شناسی آموزش و پرورش و قلمرو جامعه شناسی آموزش و پرورش پرداخته است. این مقاله که از نوع توصیفی -کتابخانه ای است به تبیین و تشریح جایگاه جامعه شناسی از دیدگاه جامعه شناسان کلاسیک پرداختیم.
کلمات کلیدی :
آموزش و پرورش، جامعه شناسی، جامعه شناسی آموزش و پرورش، رویکرد ها، قلمروها
آموزش و پرورش، جامعه شناسی، جامعه شناسی آموزش و پرورش، رویکرد ها، قلمروها
-
681
-
252
-
1401/06/08
-
1401/08/15
-
1401/12/19