علاقمندی دانش آموزان در کاربست سیستم یادگیری الکترونیکی
دوره 7، شماره 71، فروردین 1403، صفحات 1 - 9
1 کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، دماوند، ایران
چکیده :
هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی علاقمندی دانش آموزان در کاربست سیستم یادگیری الکترونیکی در آموزش بود. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان دوره دوم متوسطه منطقه 1 شهر تهران بودند که از میان آنها 150 نفر به صورت در دسترس انتخاب شدند. در این پژوهش از یک پرسشنامه ی محقق ساخته جهت سنجش میزان علاقمندی دانش آموزان از یادگیری الکترونیک استفاده شد. نتایج نشان دادند دانش آموزان به کاربست سیستم یادگیری الکترونیکی در آموزش علاقمند هستند. همچنین دانش آموزان به ساختار و محتوای سیستم یادگیری الکترونیکی، مزایای سیستم یادگیری الکترونیکی و امکانات پشتیبانی و فنی سیستم یادگیری الکترونیکی و همچنین به احساس از شرکت در کلاس های الکترونیک سیستم یادگیری الکترونیکی در آموزش علاقمند هستند.
هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی علاقمندی دانش آموزان در کاربست سیستم یادگیری الکترونیکی در آموزش بود. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان دوره دوم متوسطه منطقه 1 شهر تهران بودند که از میان آنها 150 نفر به صورت در دسترس انتخاب شدند. در این پژوهش از یک پرسشنامه ی محقق ساخته جهت سنجش میزان علاقمندی دانش آموزان از یادگیری الکترونیک استفاده شد. نتایج نشان دادند دانش آموزان به کاربست سیستم یادگیری الکترونیکی در آموزش علاقمند هستند. همچنین دانش آموزان به ساختار و محتوای سیستم یادگیری الکترونیکی، مزایای سیستم یادگیری الکترونیکی و امکانات پشتیبانی و فنی سیستم یادگیری الکترونیکی و همچنین به احساس از شرکت در کلاس های الکترونیک سیستم یادگیری الکترونیکی در آموزش علاقمند هستند.
کلمات کلیدی :
یادگیری الکترونیکی، کاربست سیستم یادگیری، امکانات پشتیبانی و فنی سیستم یادگیری، احساسات از شرکت در کلاس های الکترونیک
یادگیری الکترونیکی، کاربست سیستم یادگیری، امکانات پشتیبانی و فنی سیستم یادگیری، احساسات از شرکت در کلاس های الکترونیک
-
284
-
159
-
1402/10/09
-
1402/12/23
-
1403/01/25