-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره89
-
تعداد مقالات2,938
-
تعداد نویسندگان5,180
-
مقالات پذیرش شده999
-
مقالات رد شده1,939
-
درصد پذیرش34%
-
درصد عدم پذیرش66%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده53
-
تعداد داوران82
-
تعداد مشاهده مقالات1,724,705
بررسی اثربخشی آموزش گروهی خانواده در افزایش مهارتهای حل مسأله کارکنان علوم پزشکی بوشهر
دوره 5، شماره 50، تیر 1401، صفحات 170 - 180
1- کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی ، واحد بوشهر ، دانشگاه آزاد اسلامی ، بوشهر ، ایران
چکیده :
هدف تحقیق حاضر، بررسی اثربخشی آموزش گروهی خانوادهها در افزایش مهارتهای حل مسأله کارکنان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر انجام شده است .این پژوهش به شیوه نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون - پس آزمون باگروه کنترل اجرا شد. جامعه مورد مطالعه از بین افراد خانواده کارکنان شاغل علوم پزشکی بوشهر را تشکیل دادهاند. نمونه پژوهش 40 نفر به شیوه تصادفی انتخاب شدند و بهصورت تصادفی به دو گروه آزمایشی و کنترل تقسیم شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات ازطریق پرسشنامه سبکهای حل مسأله لانگ و کسیدی بود. ازهردو گروه آزمون پیش آزمون و پس آزمون گرفته شد و سپس گروههای آزمایش در 6 جلسه دو ساعته تحت آموزشهای حل مسأله قرار گرفتند. دادهها با استفاده از تحلیل کواریانس مورد بررسی قرار گرفتند، نتایج پژوهش نشان داد که، آموزش گروهی خانوادهها مهارتهای حل مسأله آنان را بهطور معناداری افزایش داده است. از یافتههای بدست آمده میتوان نتیجه گرفت که، شرکت افراد خانواده در جلسات آموزش حل مسأله، میزان مهارتهای اجتماعی آنان را افزایش و مشکلات رفتاری آنان را کاهش میدهد.
- 954
- 308
- 1400/10/11
- 1400/12/29
- 1401/04/26



