ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

چگونه توانستم ناتوانی آموزشی «خواندن و نوشتن» دانش آموز پایه ی سوم را با استفاده از لوحه آموزشی قرآن کاهش دهم.
دوره 5، شماره 56، دی 1401، صفحات 23 - 31
نویسندگان : سیده زهرا ابطحی* 1

1 آموزگار،آموزش و پرورش، مقطع ابتدایی، فارس، بوانات، ایران-Abtahi.s.z@gmail.com

چکیده :
دانش آموزان در دوران تحصیلی خود با مسائل زیادی روبرو می شوند.این مسائل می‌ تواند روی پیشرفت تحصیلی آنها تاثیر بگذارد.یکی از این مسائل که بر روی سطح پیشرفت دانش آموزان تاثیر دارد ، مهارت خواندن و نوشتن است . خواندن در برگیرنده مجموعه ای از مهارت هاست که پایه موفقیت در همة زمینه های تحصیلی می شود. هدف نهايي از كسب توانايي خواندن، رسيدن به مرحله‌اي است كه فرد بتواند نوشته‌اي را بخواند، آن را نقد و بررسي كند و به نيازي از نيازهاي خود پاسخ گويد.در این پژوهش با عنوان« چگونه توانستم ناتوانی آموزشی « خواندن و نوشتن »دانش آموز پایه ی سوم را با استفاده از لوحه آموزشی قرآن کا هش دهم» سعی شد تا مسائلی که در رابطه با مهارت خواندن و نوشتن و عوامل ایجاد کننده ی آن شناسایی و در جهت رفع آن ها اقدام گردد. نتایج اقدام پژوهی نشان دهنده ی این است که عوامل متعددی در اختلال خواندن و نوشتن موثر است . یکی از عوامل مهم وجودآگاهی واج شناختی، توانایی شناسایی درست واج ها و کلمه ها و استفاده مناسب از مهارت های گفتاری توسط دانش آموز و وجود آموزش های مناسب است. برای افزایش این مهارت در زمینه ی ترکیب صداها و حروف و شناسایی درست کلمه از لوحه آموزشی قرآن استفاده گشت. نتایج نشان داد که استفاده از این وسیله ی آموزشی باعث رفع کاستی های آموزش های ناکافی سال های گذشته و ایجاد تجربه های یادگیری موفقیت آمیز و مرور و گسترش مهارت های لازم برای خواندن و نوشتن شد.
کلمات کلیدی :
ناتوانی آموزشی، مهارت خواندن و نوشتن، اقدام پژوهی
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !