#
ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

چگونه توانستم ناتوانی آموزشی «خواندن و نوشتن» دانش آموز پایه ی سوم را با استفاده از لوحه آموزشی قرآن کاهش دهم.
دوره 5، شماره 56، دی 1401، صفحات 23 - 31
نویسندگان : سیده زهرا ابطحی* 1

1 آموزگار،آموزش و پرورش، مقطع ابتدایی، فارس، بوانات، ایران-Abtahi.s.z@gmail.com

چکیده :
دانش آموزان در دوران تحصیلی خود با مسائل زیادی روبرو می شوند.این مسائل می‌ تواند روی پیشرفت تحصیلی آنها تاثیر بگذارد.یکی از این مسائل که بر روی سطح پیشرفت دانش آموزان تاثیر دارد ، مهارت خواندن و نوشتن است . خواندن در برگیرنده مجموعه ای از مهارت هاست که پایه موفقیت در همة زمینه های تحصیلی می شود. هدف نهايي از كسب توانايي خواندن، رسيدن به مرحله‌اي است كه فرد بتواند نوشته‌اي را بخواند، آن را نقد و بررسي كند و به نيازي از نيازهاي خود پاسخ گويد.در این پژوهش با عنوان« چگونه توانستم ناتوانی آموزشی « خواندن و نوشتن »دانش آموز پایه ی سوم را با استفاده از لوحه آموزشی قرآن کا هش دهم» سعی شد تا مسائلی که در رابطه با مهارت خواندن و نوشتن و عوامل ایجاد کننده ی آن شناسایی و در جهت رفع آن ها اقدام گردد. نتایج اقدام پژوهی نشان دهنده ی این است که عوامل متعددی در اختلال خواندن و نوشتن موثر است . یکی از عوامل مهم وجودآگاهی واج شناختی، توانایی شناسایی درست واج ها و کلمه ها و استفاده مناسب از مهارت های گفتاری توسط دانش آموز و وجود آموزش های مناسب است. برای افزایش این مهارت در زمینه ی ترکیب صداها و حروف و شناسایی درست کلمه از لوحه آموزشی قرآن استفاده گشت. نتایج نشان داد که استفاده از این وسیله ی آموزشی باعث رفع کاستی های آموزش های ناکافی سال های گذشته و ایجاد تجربه های یادگیری موفقیت آمیز و مرور و گسترش مهارت های لازم برای خواندن و نوشتن شد.
کلمات کلیدی :
ناتوانی آموزشی، مهارت خواندن و نوشتن، اقدام پژوهی
آموزش همگانیتلفیق برنامه هااصلاح اجتماعیآموزش و پرورش جامعبحران هویتتغییر نقش هافردگراییمدگراییروزمرگیتعهد زناشوییفرائض دینیبعد اعتقادیبعد عاطفیحقوق شهروندیقانونشهروندمردمحقوق بشراخلاقکارنهج البلاغهانضباطوجدانمدیریتروانشناسیبهره وریکاراییسازمانفعال سازی رفتاریافسردگیکیفیت زندگی تامین مالی بازده سهام رگرسیون panel dataفضای آموزشیشادییادگیریبازخورد خودکنترلیبازخورد جفت شدهبیش فعال/ نقص توجهیادداریواکاویتحلیلنمادصادق هدایتمدیریت دانشکارآفرینیخلاقیتکنترل درونی و تمایل به قدرتشبکه های مجازیرسانهاقتصاداهرم مالیشرکت هاسرمایه گذاریخرده فروشی؛ تبلیغات؛ ارتباطات یکپارچه بازاریابی ؛ نقاط تماس؛ تفکر برندنامهموبدشهروویسرامینحسابداریاقتصاد مقاومتیشفافیت مالیفساد مالیمدیریت هزینهتوانمندسازیبانک رفاه استان خراسان جنوبیشبکه های ماهوار ایسبک زندگیجوانانشهر بابلسرتحلیل محتوامطالعات اجتماعیتکنیک ویلیام رومیتکنیک مک لافینمفهوم صلحهنر تعاملیسوآرم آرتهوش جمعیتدوین استراتژیجذب توریسم فرهنگیمدیریت استراتژیکساریبوستان ولایتنظام فئودالیاشکانیانساسانیانشیوه تولیدآسیاییمورخان روسیتعهد ایمنیشرکت های تولیدیصنعتشیوه های مدیریت دانشنوآوری سازمانیقابلیت نوآوری فرایندقابلیت نوآوری محصولعملکرد کاری کارآفرینانهآموزش سازمان کارآفرینآموزش ضمن خدمتشرکت آپاداناکارکردهای اجراییانگیزش تحصیلیرضایت تحصیلیاختلال خواندنآسیای مرکزیسیاست خارجیهمگراییواگراییبحران آبگروه ویژه اقدام مالی(FATF)ایرانپیامدهای مثبتپیامدهای منفیلیست سیاهسیستمبانکداریسیستم اطلاعات حسابداریمزیت رقابتیاستراتژی های کسب و کارساختار سررسید بدهی هاسررسید بدهی هاعلوم بلاغيفخررازيمفاتيح الغيبقرآن کریممدیریت کیفیت جامععملکردیادگیری سازمانیتوسعه شایستگیگرایش به هدفگرایش به سرپرستی  بهبود عملکردپيچيدگي حسابدارياقلام تعهديتصویر شرکتارزش مشتریوفاداری مشتریانمسئولیت اجتماییبرون سپاریعملکرد سازمانیساختار سازمانشهرک صنعتیگلپایگانآندلسطلیطلهرشد اقتصادیرقابت پذیریحلبشاماتسلاجقهبنی حمدانتشیع امامیهدمشقجنگ صلیبیهویت برندارزش ادراکیموبایلعملکرد توجهنادرپوررحمانیشعر معاصرحسابداری رقابتیجهت گیری بازارعملکرد مشتریچندرسانهریاضیرضايت شغليپرستارانسودآوری مورد انتظارورزشایرانسلارزشبرندپرسپولیستمدن اسلامیمیزان مالیاتنظام مالیاتیمدیریت درآمدفرهنگ سازیرعیت پروریعدالتشعر تمثیلیمنطق الطیروکالتماهیتعمل مادیفضای مجازیزنان شاغلمطالعه كيفيحل مسئلهزنانشادکامیمشارکتسود خالصهنرنمایشچهارمانگيزشتفکرسیستمیتحول سازمانیامام رضا ( ع )ادریسمغربتاج آل محمدتاب آوریفطرتاسلامیالزاماتتربیتبانکعقودفارابیابن باجهابن طفیلاشتغالبیکاریجرمتورمزنفقهاجتهاداسلامیهودیتزرتشتتاریخبغدادقاهرهاشبیلیهاخبارجبرانتعهدارتباطاتفرآیندرضایتازدواجادبیاتیارسانامیندولتمهدیحفصیانمهدویتآموزشمخزنشخصیتکاستاصقلیهگیلانرفتارتمدناروپا هرمزنوآوریتنبیهAHPجرحتبلیغاتمتوندرمانرتجناسقدرترماننقدوكيلمالیاتمعلمکُـلبفکرذکرمولاناحکایتایجازپیرسبیع سلممبیعکتابفرمعشقصحتگلاشعارمنابعفهمبداءنمازقبضمُثلنفاققایناتتابوتاثیرایلیادعمانسمبلآتناتولیدتشیعذنابهآرزوخداوندرندحجچینرهبریجنگعقدمارهمدممنجیوحدتتسننعدهمعاددیننفقهخرافهقولدعاقمتوحیدپیترزمدلاینترنتقصهشعرعقلشبمغمادررنگضرّوقفشامدیو
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !