ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

آیا خاندان مستوفی‌الممالک آشتیانی و خاندان قائم‌مقام فراهانی، خویشاوند هستند؟
دوره 6، شماره 61، خرداد 1402، صفحات 35 - 51
نویسندگان : علی قنبریان* 1
1- پژوهشگر پسادکتریِ دانشگاه تهران و طلبۀ سطح 4 حوزۀ علمیۀ قم
چکیده :
از خاندان‌های سرشناس دوره قاجار می‌توان از خاندان قائم‌مقام شهر فراهان و خاندان مستوفی‌الممالک شهر آشتیان نام برد. هر دو خاندان متعلق به استان اراک هستند. خاندان قائم‌مقام اصالتاً فراهانی بوده و برخی از اعضای این خاندان در تبریز بودند و همان‌جا مدفون شده‌اند. خاندان مستوفی‌الممالک از شهر آشتیان هستند. هر دو خاندان در عصر قاجار، صاحبِ مناصب و پست‌هایی در رده‌های بالای حکومت بوده‌اند. این نوشتار در 3 بخش تنظیم شده است. در بخش اول و دوم به بیان اجمالی معرفی این دو خاندان و برخی از افراد سرشناس آن‌ها پرداخته‌ایم و در بخش سوم ارتباط (نسبی و سببی) این دو خاندان بررسی و ثابت شده است. در این نوشتار از طریق کتابخانه‌ای گردآوری اطلاعات مربوط به این دو خاندان انجام شده و به شیوۀ توصیفی تحلیلی پردازش صورت گرفته است. تمامی ارجاعات منبعی و سندی به‌گونۀ درون‌متنی (شيوۀ استناد انجمن روانشناسی آمريكا \"ای پی ای\" و شيوۀ انجمن زبان مدرن آمريكا \"ام ال ای\") می‌باشد. این مقاله حاوی 7 مدرکِ شماره‌گذاری شده، اعم از تصویر، سند، و شجره‌نامه می‌باشد.
روان درمانی مثبت گراآشفتگی روانیاسترساضطرابخشم و افسردگیمدیریت دانشساختار سازمانی مدارستوسعه حرفه ای معلمانپیروی از رژیم غذاییذهن آگاهیقدرت ایگوتاب آوری روان شناختیرضایت از زندگیبهزیستی تحصیلیدانش آموزان متوسطهروان شناسی مثبت گرابرنامه ریزی آموزشی انعطاف پذیرطراحی آموزشیتدریس و یادگیری نوینفناوری های آموزشینقاط قوّتفرصت هامدارس هوشمندمقطع ابتداییشهر لامرددرمان مبتنی بر پذیرش و تعهدخودکارآمدیرضایت زناشوییتنظیم شناختی هیجانیخشونت خانگیاضطراب بیماریدشواری در تنظیم هیجانمقیاس نگرش نسبت به بیماریمقیاس دشواری در تنظیم هیجانسبک زندگی فرزند پروریسبک مستبدانهسبک مقتدرانهسبک سهل گیرانهوالدینهوش هیجانیپرخاشگرینوجوانانتربیتنهج البلاغهالگوسازیتربیت اخلاقیتربیت اجتماعیدين باوريافسردگيتنظيم شناختي هيجانعملكرد تحصيليانشاخلاقیتنوشتن خلاقارتقاء نوشتنمبانیمعرفت شناسیبرنامه درسیدلزدگی زناشوییطرحواره های ناسازگار اولیهصمیمت خانوادهبي تفاوتي سازمانييادگيري سازمانيمدیران مدارسشهرستان لامردتأثیر هنرفرهنگ و هنرریاضیعلومدوره متوسطه اولمکتب آنالتاریخ نگاریجملعایشهزبیرطلحهالگوی مدیریتی سایبرنتیکرهبری سایبرنتیکپژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعاتبازتوانی شناختیتوجهکنترل تکانهالگوی فعالیت مغزیاختلال کم توجهیبیش فعالیدانش مالینگرش مالیسواد مالیرفتار مدیریت مالیمنبع کنترلآموزش و توسعهادارک کارکنان نسبت به آموزشاستراتژی آموزشیرضایت شغلیگمرگهویتهویت اجتماعیسبک زندگیطبقه اجتماعیهوش سازمانیرفتار شهروندیبهره وری کارکنانادارات ورزش و جواناناینرسی سازمانیترومای سازمانیسایش اجتماعیآنتروپی سازمانیبرنامه ریزی استراتژیکآینده پژوهیاستراتژی سازمانیمدیریت سازمانیفرقه اشاعرهعقل و نقلعقاید دینیتأثیرات فکر اسلامیمنابع قابل اعتمادآموزش هوش معنویپیشرفت تحصیلیشادمانیبرند بانکجذب منابع مالیاعتماد مشتریانکیفیت خدماتفناوری های نوینویژگی های اجتماعیویژگی های خانوادگیزنان آسیب دیده اجتماعیزنان عادیشهر بوشهرآموزش مهارت های زندگیارزیابی تعامل والدفرزندنوجوانان دارای رفتارهای پرخطرفرهنگ خوش بینی علمیتوانمند سازی ساختارمدارس ابتدایی شهر ارومیه ناحیه یکآموزش مجازییادگیری الکترونیکیبرنامه ریزی آموزشیدانشجویانکتابهای کمک آموزشيوسایل کمک آموزشیپيشرفت تحصيليانگيزش پيشرفتجنایتحقوق بین المللسازمان ملل بشریتقوانینسطح شادکامیخودکارآمدی تحصیلیدانش آموزان پایه هشتمبحران مدرنیتهاحیاگری اسلامیمدرنیتهعقلانیتاحیاگریسکولاریسمفعالیت ورزشیرژیم غذاییحافظه فعالعملکرد تحصیلیاضافه وزندستور زبانفارسیکتاب شناسیقاعده یدقاعده استصحابتعارض فقهیمالکیتحقوق اسلامیلقطهمال پیدا شدهتحصیل مال نامشروعتصرفخیانت در امانتجو سازمانیعملکرد کارکنانافشای اطلاعات ضد پولشوییعملکرد بانکبازده دارایی هابازده حقوق صاحبان سهامکیوتوبینسود تقسیمیمديريت زمانتعهدتجزيه و تحليل وضع موجودکارايی کارکنانآزادی یادگیریپیوند به مدرسهخوش بینی تحصیلیفناوری بلاک چینعملکرد خدمات مالیپذیرش فناوریفرهنگ دیجیتالیسواد رسانه ایتفکر انتقادیمسئولیت پذیری اجتماعی معلمانآموزش مدیریت هیجانافکار خودکشیاحساس ناامیدیجهات تشدید مجازاتنهادهای ارفاقیاجرای حکمآزادی مشروطنظام نیمه آزادیناگویی هیجانیسازگاری زناشوییزنان شاغلرهبریرهبری تحول آفرینمنابع انسانیسازمانکیفیت تدریس معلمانسواد اطلاعاتیاستقلال شغلیتمایل به تغییردوزبانگینظریه های یادگیریافت تحصیلیباورهای نادرستمشکلات دوزبانه هاتوانبخشی شناختیتکانشگریسالمندانكاركرد خانوادهاخلاقمدیریت عملکردعملکرد سازمانیدانشگاه تبریزتعهد عاطفیرهبری اخلاقیرهبری فضیلت گرامعلمانزوج درمانیبهبود روابطخیانتمرزدارالاسلامدارالکفرملیتتابعیتروانشناسیشبرنگ نامهدیوهنر درمانیروح هنراختلال هراسکیفیت زندگیکودک آزاریقوانین کیفرینحوه تصمیم گیریعملکرد شغلیمدیرانذهنیت فلسفیهوش معنویمتوسطهاعتیادمعتادخانوادهجوانانافسردگیخواب آلودگیصحت روانزبان دومیادگیری زبان دومایرانکودکانمنابع و قابلیت مبتنی بر بازارعملکردهنر دوره قاجارزن فرنگیتعزیرقاضیفقه مقارنیادگیریابتداییسازمانهاتفکر خلاقآموزش و یادگیریاجتماعیگوشیدانش آموزعاقلهضمانجریرهعصبهزهدریاضتجامعه گریزیکلبیوناپیکوریسمرشد حرکتی ظریفدوره ابتداییدختر و پسربلوغمدرسهمصرشامجزیرهتاریخ جهانسیوطیهگلهابزثبتثبت آنیگرانیممالیکاقتصادخودتنظیمی عاطفیننشاط کاری معلمانجهت گیری زندگیسازگاریحکمرانی شهرینوآوریآموزشنوجوانتهدیدافغانستانامنیتطالبانوقفترویج وقفنظام آموزشیانعطاف پذیریزنانخانه دارانسجامابرازگریتعارضغزهصلیبیعرفاتراه حسینفتح صلاحیَِشامتاریخخوش بینیجوانی جمعیتموسی صدرتقریبادیانمذاهبادبیات مللاسپانیاپرتغالمغربموحداناروپاشخصیت حقوقیدانشگاهبریتانیاتدریسسیستانخوارجاینترنتفسادروایاتپیترزهرستلایحهشیعهعدالتمعلممتعلمضررضرارضرّموانعخودپندارهکودکتاثیراتآسیب هااسنادتصاویرجرمی بنتامسودلذتابن الرامیBrownقرآنتجرّیحقوقفقهکلامترویج علمرنگشکلبازیحساب هندیتکفیرجهادجرمدستورتمرینچاقیحبسروشخلاقيتخشماملادیکتههایدگراندیشیدنالثیارستمزنتشیعابن منظوررسانهدولتصبوریمادرناسانسانطبیعتمغمغبچهحافظاستخدامتکرارشبصبحنمادطلاققدرتاسبجهانداناییعقلسیمرغعشقهنرشعراسترپوریمقصهحلاجکراماتمتهمکامپیوترپیامدهاتکالیفناشرشخصکیفیکمیایذههومرتغذیهابن هیثمانقاذسیاقدینذکرتوکلکوفهتوبهمعادسنتعبودیتنفقهزوجمالیقَسمقمنشانهكارغربحجیتهزینهزماندعاخرافهنشوزمردمدنیاخنثیعدههدفبانوانتسننمنجیولبهبیعتشیرهخرمامارعقددانشچینحجرندعطارماهیتخلعآرسسوریهقالیصنایعآتناسمبلعربنکاحپی بستبداءفهمگلفرمپوسترگنبدمبیعفکرنقدرتموبدتنبیهوکالتبرندنامهکار
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !