ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

بررسی جایگاه برنامه آموزش فلسفه به کودکان بر یادگیری دانش آموزان پایه پنجم ابتدائی
دوره 5، شماره 58، اسفند 1401، صفحات 77 - 90
نویسندگان : محمد غلامی پاجی* 1

1 دانشجوی دکتری رشته علوم تربیتی، گرایش فلسفه تعلیم و تربیت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، ایران

چکیده :
یکی از اهداف آموزش و پرورش این است که فراگیران از سطح یادگیری بالایی را برای تصمیم گیری و حل مسائل فرا بگیرند. مهمترین عواملی که باعث ارتقاء سطح یادگیری دانش آموزان می شود، برنامه آموزش فلسفه به کودکان است. پژوهش حاضر با هدف جایگاه برنامه آموزش فلسفه به کودکان بر یادگیری دانش آموزان پایه پنجم ابتدائی بوده است. روش پژوهش تحلیلی- اسنادی است و ابزار گردآوری اطلاعات پژوهش، کتابخانه ای، مجلات و مقالات علمی معتبر از سایت های (SID , Magiran ,civilica , Noormags) می باشد. شالودة مهارت های فکری کودکان باید از همان سال¬های اولیة زندگی شان پی ریزی شود. از این رو در سال های اخیر، علاقه به تقویت مهارت های تفکر و بالا بردن سطح یادگیری و با سوادی در نظام آموزش و پرورش جهان به طور فزاینده ای رواج یافته است و به دنبال آن از دهة 1970 نهضت های تربیتی از جمله برنامة فلسفه برای کودکان گسترش یافتند. با اجراي برنامه آموزش فلسفه به کودکان در نهادهاي آموزشی می توان در افزایش و ارتقای سطح یادگیری دانش آموزان بهره گرفت.
کلمات کلیدی :
جایگاه، برنامه آموزش فلسفه به کودکان، یادگیری، دانش آموزان، مقطع ابتدائی
آموزش همگانیتلفیق برنامه هااصلاح اجتماعیآموزش و پرورش جامعبحران هویتتغییر نقش هافردگراییمدگراییروزمرگیتعهد زناشوییفرائض دینیبعد اعتقادیبعد عاطفیحقوق شهروندیقانونشهروندمردمحقوق بشراخلاقکارنهج البلاغهانضباطوجدانمدیریتروانشناسیبهره وریکاراییسازمانفعال سازی رفتاریافسردگیکیفیت زندگی تامین مالی بازده سهام رگرسیون panel dataفضای آموزشیشادییادگیریبازخورد خودکنترلیبازخورد جفت شدهبیش فعال/ نقص توجهیادداریواکاویتحلیلنمادصادق هدایتمدیریت دانشکارآفرینیخلاقیتکنترل درونی و تمایل به قدرتشبکه های مجازیرسانهگردشگري مجازي و چالش های گردشگري مجازياقتصاداهرم مالیشرکت هاسرمایه گذارینامهموبدشهروویسرامینحسابداریاقتصاد مقاومتیشفافیت مالیفساد مالیمدیریت هزینهتوانمندسازیبانک رفاه استان خراسان جنوبیشبکه های ماهوار ایسبک زندگیجوانانشهر بابلسرتحلیل محتوامطالعات اجتماعیتکنیک ویلیام رومیتکنیک مک لافینمفهوم صلحهنر تعاملیسوآرم آرتهوش جمعیتدوین استراتژیجذب توریسم فرهنگیمدیریت استراتژیکساریبوستان ولایتنظام فئودالیاشکانیانساسانیانشیوه تولیدآسیاییمورخان روسیتعهد ایمنیشرکت های تولیدیصنعتشیوه های مدیریت دانشنوآوری سازمانیقابلیت نوآوری فرایندقابلیت نوآوری محصولعملکرد کاری کارآفرینانهآموزش سازمان کارآفرینآموزش ضمن خدمتشرکت آپاداناکارکردهای اجراییانگیزش تحصیلیرضایت تحصیلیاختلال خواندنآسیای مرکزیسیاست خارجیهمگراییواگراییبحران آبگروه ویژه اقدام مالی(FATF)ایرانپیامدهای مثبتپیامدهای منفیلیست سیاهسیستمبانکداریسیستم اطلاعات حسابداریمزیت رقابتیاستراتژی های کسب و کارساختار سررسید بدهی هاسررسید بدهی هاعلوم بلاغيفخررازيمفاتيح الغيبقرآن کریممدیریت کیفیت جامععملکردیادگیری سازمانیتوسعه شایستگیگرایش به هدفبهبود عملکرداقلام تعهديهزینه یابی بر مبنای نتایجتصویر شرکتارزش مشتریوفاداری مشتریانبرون سپاریعملکرد سازمانیعملکرد استراتژيکشهرک صنعتیگلپایگانآندلسطلیطلهانتقال علومرشد اقتصادیحلبشاماتسلاجقهبنی حمدانتشیع امامیهدمشقجنگ صلیبیهویت برندشناسایی نام تجاریموبایلعملکرد توجهنادرپورتصویرپردازیرحمانیشعر معاصرحسابداری رقابتیجهت گیری بازارعملکرد مالیچندرسانهریاضینسبت نقدینگی بازار سهامورزشایرانسلارزشبرندپرسپولیسدیوانسالاری ایرانیدبیران ایرانیتعریب دیوانهاتبعیض مالیاتیمیزان مالیاتفرهنگ سازیعدالتشعر تمثیلیمنطق الطیرهفت وادی عشقوحدت وجودوکالتماهیتعمل مادیفضای مجازیزنانمشارکتهنرنمایشچهارمافت تحصيليانگيزشادریسمغربخودگوییتاب آوریفطرتاسلامیالزاماتتربیتبانکعقودابن سینافارابیاشتغالبیکاریجرمتورمزنفقهاجتهادتونساسلامیهودیتمسیحیتزرتشتهندوئیزتاریخبغدادقاهرهاشبیلیهاخبارواحد یزدجبرانتعهدفرآیندرضایتازدواجادبیاتتازه آبادیارسانقلخانیامینعباسیاندولتمهدیموحدینحفصیانممالیکبحرانمخزنکاستاپذیرشرفتارتمدناروپا اسپانیاهرمزصفویهتنبیهخانوادهدفاع مقدسجرحمتونرتجناسهوشنقدوكيلمالیاتمعلمفکرذکرمولاناحکایتمبیعپهلوانخاندانصحنفرمآرامعشقمهرباباگلمنابعفهمبداءنمازروایاتمُثلنفاقتابوتاثیرنکاحهومرحماسهترسمصلحتآتنامحیطیهرمسدهانتفکرخلعسعادتاعتدیرندحجچینصلحثبتماربیعتولبهتسننعدهمعاددیندنیابزه دیدهلفظدعاقمرؤیاغصبمعیارزوجهزوجسنتتوبهاردنمرزمصرالگورایانهتعزیرحلاجاسترشعرشبمغاملاضررضرّزهددیوتابعیت
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !