


-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره87
-
تعداد مقالات2,920
-
تعداد نویسندگان5,131
-
مقالات پذیرش شده987
-
مقالات رد شده1,933
-
درصد پذیرش33.8%
-
درصد عدم پذیرش66.2%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده53
-
تعداد داوران82
-
تعداد مشاهده مقالات1,628,054
بررسی جایگاه برنامه آموزش فلسفه به کودکان بر یادگیری دانش آموزان پایه پنجم ابتدائی
دوره 5، شماره 58، اسفند 1401، صفحات 77 - 90
1- دانشجوی دکتری رشته علوم تربیتی، گرایش فلسفه تعلیم و تربیت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، ایران
چکیده :
یکی از اهداف آموزش و پرورش این است که فراگیران از سطح یادگیری بالایی را برای تصمیم گیری و حل مسائل فرا بگیرند. مهمترین عواملی که باعث ارتقاء سطح یادگیری دانش آموزان می شود، برنامه آموزش فلسفه به کودکان است. پژوهش حاضر با هدف جایگاه برنامه آموزش فلسفه به کودکان بر یادگیری دانش آموزان پایه پنجم ابتدائی بوده است. روش پژوهش تحلیلی- اسنادی است و ابزار گردآوری اطلاعات پژوهش، کتابخانه ای، مجلات و مقالات علمی معتبر از سایت های (SID , Magiran ,civilica , Noormags) می باشد. شالودة مهارت های فکری کودکان باید از همان سال¬های اولیة زندگی شان پی ریزی شود. از این رو در سال های اخیر، علاقه به تقویت مهارت های تفکر و بالا بردن سطح یادگیری و با سوادی در نظام آموزش و پرورش جهان به طور فزاینده ای رواج یافته است و به دنبال آن از دهة 1970 نهضت های تربیتی از جمله برنامة فلسفه برای کودکان گسترش یافتند. با اجراي برنامه آموزش فلسفه به کودکان در نهادهاي آموزشی می توان در افزایش و ارتقای سطح یادگیری دانش آموزان بهره گرفت.
کلمات کلیدی :
- 743
- 289
- 1401/06/19
- 1401/08/23
- 1401/12/19