


-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره87
-
تعداد مقالات2,920
-
تعداد نویسندگان5,131
-
مقالات پذیرش شده987
-
مقالات رد شده1,933
-
درصد پذیرش33.8%
-
درصد عدم پذیرش66.2%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده53
-
تعداد داوران82
-
تعداد مشاهده مقالات1,624,422
نقش بازی های رایانه ای در سلامت روان دانش آموزان
دوره 6، شماره 59، فروردین 1402، صفحات 70 - 81
1- دانشجوی کارشناسی رشته مشاوره دانشگاه فرهنگیان مطهری شیراز
2- دانشجوی کارشناسی رشته آموزش الهیات دانشگاه فرهنگیان مطهری شیراز
3- دانشجوی کارشناسی رشته آموزش الهیات دانشگاه فرهنگیان مطهری شیراز
4- دانشجوی کارشناسی رشته علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان مطهری شیراز
5- دانشجوی کارشناسی رشته مشاوره و راهنمایی دانشگاه فرهنگیان شهید مطهری شیراز
چکیده :
بازی از جمله سرگرمیهای لذت بخش برای نوجوانان به حساب میآید که در این میان بازیهای رایانهای به دلیل جذابیت، نوجوانان را به خود جذب میکنند. استقبال و جذابیت زیاد بازیهای رایانهای توسط این دوره سنی باعث شده تا بررسی پیامدهای آن بر ابعاد مختلف سلامت همیشه موضوعی بحث برانگیز باشد. نوجوانان هنگام بازی ساعتها مشغول آن میشوند و بازیهای رایانهای آنها را از عالم واقعیت به عالم تخیلات فرو میبرد. هدف ما در این مقاله بررسی پژوهشهای انجام شده در این زمینه و تعبیر یافتههای آنها درمورد تاثیرات بازیهای رایانهای بر سلامت روان نوجوانان دوره متوسطه اول میباشد که روش پژوهش تجزیه و تحلیل کتابخانهای و مروری و برای جمعآوری اطلاعات به مقالات، کتب و اسناد معتبر علمی مراجعه شده است. بعد از توضیح مفاهیم متغیرها، کاکرد و ویژگیهای مثبت و منفی این بازی و اثرات آن بر سلامت روان نوجوانان بیان شده است که میتوانیم بگوییم بازیهای رایانهای علاوه بر جذابیت و دسترسی آسان که در مواردی موجب پیشرفت تحصیلی نوجوانان میشود اما نفش آن بر سلامت روان کودکان موضوعی انکارپذیر نیست.
کلمات کلیدی :
- 760
- 270
- 1401/09/07
- 1401/12/17
- 1402/01/28