ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

رسانه های اجتماعی و جنگ نرم درحوزه آموزش و پرورش
دوره 6، شماره 63، مرداد 1402، صفحات 1 - 16
نویسندگان : حکیمه انصاری* 1، مریم عزتی 2
1- دکتری مدیریت آموزشی استادیار دانشگاه فرهنگیان فاطمه الزهرا تبریز(نویسنده مسئول)hansari2701@gmail.com
2- دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز
چکیده :
این مطالعه با هدف شناسایی رسانه های موثر بر جنگ نرم در حوزه آموزش و پروش انجام شده است. روش تحقیق بشکل آمیخته کیفی- کمی با رویکرد متوالی بود روش گردآوری داده ها در مرحله کیفی بشکل توصیفی و تکنیک دلفی بود و در مرحله کمی با استفاده از پرسشنامه به شکل میدانی کارشده است. برای شناسایی، رسانه های اجتماعی پرکاربرد میان دانش آموزان از مبانی نظری و پیشینه تحقیق و مطالعات کتابخانه ای و سپس از روش دلفی استفاده شد. جامعه آماری کمی پژوهش دانش آموزان متوسطه دوم از دو ناحیه 2 و 4 به تعداد 373 نفر انتخاب گردید. ابزار مورد استفاده، پرسشنامه محقق ساخته با ضریب آلفای کرونباخ 84/0 مورد تایید و استفاده قرار گرفت. جهت تحلیل داده ها از آزمون فریدمن استفاده شد. نتایج مرحله کیفی نشان داد اینستاگرام، توئیتر، تلگرام، فیس بوک، واتس آپ، آپارات، یوتیوپ، اسنپ چت، گوگل پلاس رسانه های اجتماعی پرکاربرد در میان دانش آموزان می باشند. نتایج آزمون فریدمن نشان داد شبکه مجازی اینستاگرام تاثیر بیشتری بر جنگ نرم در میان دانش آموزان متوسطه دوم دارد.
کلمات کلیدی :
مدیریت آموزشبرنامه ریزی آموزشیآموزش مدیرانپاکدشتانتظارات مشتریاینترنت بانکبانکداری الکترونیکیغزنیمعماریفرهنگهندغزنویانتکنوپولیهویت فرهنگیحفاظت از فرهنگ های بومیراهکارهای حفاظت از فرهنگ های محلیروان درمانی مثبت گراآشفتگی روانیاسترساضطرابخشم و افسردگیمدیریت دانشساختار سازمانی مدارستوسعه حرفه ای معلمانپیروی از رژیم غذاییذهن آگاهیقدرت ایگوتاب آوری روان شناختیرضایت از زندگیبهزیستی تحصیلیدانش آموزان متوسطهروان شناسی مثبت گرابرنامه ریزی آموزشی انعطاف پذیرطراحی آموزشیتدریس و یادگیری نوینفناوری های آموزشینقاط قوّتفرصت هامدارس هوشمندمقطع ابتداییشهر لامرددرمان مبتنی بر پذیرش و تعهدخودکارآمدیرضایت زناشوییتنظیم شناختی هیجانیخشونت خانگیاضطراب بیماریدشواری در تنظیم هیجانمقیاس نگرش نسبت به بیماریمقیاس دشواری در تنظیم هیجانسبک زندگی فرزند پروریسبک مستبدانهسبک مقتدرانهسبک سهل گیرانهوالدینهوش هیجانیپرخاشگرینوجوانانتربیتنهج البلاغهالگوسازیتربیت اخلاقیتربیت اجتماعیاخلاقسیاستفردوسیهومردين باوريافسردگيتنظيم شناختي هيجانعملكرد تحصيليانشاخلاقیتنوشتن خلاقارتقاء نوشتنمبانیمعرفت شناسیبرنامه درسیدلزدگی زناشوییطرحواره های ناسازگار اولیهصمیمت خانوادهبي تفاوتي سازمانييادگيري سازمانيمدیران مدارسشهرستان لامردتأثیر هنرفرهنگ و هنرریاضیعلومدوره متوسطه اولمکتب آنالتاریخ نگاریجملعایشهزبیرطلحهالگوی مدیریتی سایبرنتیکرهبری سایبرنتیکپژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعاتبازتوانی شناختیتوجهکنترل تکانهالگوی فعالیت مغزیاختلال کم توجهیبیش فعالیدانش مالینگرش مالیسواد مالیرفتار مدیریت مالیمنبع کنترلآموزش و توسعهادارک کارکنان نسبت به آموزشاستراتژی آموزشیرضایت شغلیگمرگهویتهویت اجتماعیسبک زندگیطبقه اجتماعیهوش سازمانیرفتار شهروندیبهره وری کارکنانادارات ورزش و جواناناینرسی سازمانیترومای سازمانیسایش اجتماعیآنتروپی سازمانیبرنامه ریزی استراتژیکآینده پژوهیاستراتژی سازمانیمدیریت سازمانیفرقه اشاعرهعقل و نقلعقاید دینیتأثیرات فکر اسلامیمنابع قابل اعتمادآموزش هوش معنویپیشرفت تحصیلیشادمانیبرند بانکجذب منابع مالیاعتماد مشتریانکیفیت خدماتفناوری های نوینویژگی های اجتماعیویژگی های خانوادگیزنان آسیب دیده اجتماعیزنان عادیشهر بوشهرآموزش مهارت های زندگیارزیابی تعامل والدفرزندنوجوانان دارای رفتارهای پرخطرفرهنگ خوش بینی علمیتوانمند سازی ساختارمدارس ابتدایی شهر ارومیه ناحیه یکآموزش مجازییادگیری الکترونیکیدانشجویانکتابهای کمک آموزشيوسایل کمک آموزشیپيشرفت تحصيليانگيزش پيشرفتجنایتحقوق بین المللسازمان ملل بشریتقوانینسطح شادکامیخودکارآمدی تحصیلیدانش آموزان پایه هشتمبحران مدرنیتهاحیاگری اسلامیمدرنیتهعقلانیتاحیاگریسکولاریسمفعالیت ورزشیرژیم غذاییحافظه فعالعملکرد تحصیلیاضافه وزنپیشرفتدردرنجمولانادستور زبانفارسیکتاب شناسیقاعده یدقاعده استصحابتعارض فقهیمالکیتحقوق اسلامیلقطهمال پیدا شدهتحصیل مال نامشروعتصرفخیانت در امانتجو سازمانیعملکرد کارکنانافشای اطلاعات ضد پولشوییعملکرد بانکبازده دارایی هابازده حقوق صاحبان سهامکیوتوبینسود تقسیمیمديريت زمانتعهدتجزيه و تحليل وضع موجودکارايی کارکنانآزادی یادگیریپیوند به مدرسهخوش بینی تحصیلیفناوری بلاک چینعملکرد خدمات مالیپذیرش فناوریفرهنگ دیجیتالیسواد رسانه ایتفکر انتقادیافکار خودکشیاحساس ناامیدینهادهای ارفاقیاجرای حکمآزادی مشروطنظام نیمه آزادیناگویی هیجانیزنان شاغلرهبریمنابع انسانیسازمانکیفیت تدریس معلمانسواد اطلاعاتیاستقلال شغلیتمایل به تغییردوزبانگینظریه های یادگیریافت تحصیلیباورهای نادرستمشکلات دوزبانه هاتکانشگریسالمندانآموزش مهارت هاي زندگیكاركرد خانوادهعملکرد سازمانیدانشگاه تبریزتعهد عاطفیرهبری اخلاقیرهبری فضیلت گرامعلمانزوج درمانیبهبود روابطخیانتمرزدارالاسلامدارالکفرملیتتابعیتروانشناسیشبرنگ نامهدیوهنر درمانیروح هنرکیفیت زندگیکودک آزاریحقوق حمایتیقوانین کیفریعملکرد شغلیتاب آوری شناختیمدیرانذهنیت فلسفیهوش معنویمتوسطهاعتیادمعتادخانوادهجوانانافسردگیخواب آلودگیصحت روانزبان دومایرانکودکانعملکردهنر دوره قاجارزن فرنگیتعزیرقاضیفقه مقارنارزشیابی توصیفییادگیریابتداییسازمانهاروش تحقیق محورتفکر خلاقاجتماعیگوشیدانش آموزانعاقلهضمانجریرهعصبهفضیل بن عیاضتصوّف اسلامیزهدریاضتکلبیونرشد حرکتیرشد حرکتی ظریفدختر و پسربلوغمدرسهتعلیم و تربیتمصرشامجزیرهتاریخ جهانسیوطیهگلهابزثبتثبت آنیثبت آنی معاملاتگرانیممالیکاقتصادسازگارینوآوریآموزشنوجوانتهدیدافغانستانامنیتطالبانوقفترویج وقفزنانخانه دارانسجامتعارضبهنجاریغزهصلیبیعرفاتَشامتاریخخوش بینیجوانی جمعیتآشفتگی فکریتقریبادیانتکالیف درسیاهل بیتاسپانیاپرتغالمغربحفصیاناروپادانشگاهبریتانیاتدریساقدام پژوهیخوارجاعتدالفسادروایاتپیترزهرستمالکیت معنویلایحهشیعهقضاوتعدالتمعلممتعلمضررضرارضرّموانعارزشیابیاسنادقاجارسودلذتتجرّیحقوقفقهکلاموب امروزیرنگشکلبازیتکفیرجهادورزش مدارسابن سیناجرمدستورتمرینچاقیحبسآرزوروشخشماملادیکتهابن ابَّاراندلسهایدگراندیشیدنالثیارستمسُرخهزنتشیعسکولاررسانهدولتمادرناسانبیاءطبیعتقضاءنظارتمغمغبچهحافظتروريسمتکرارشبصبحنمادقدرتشکارجهانپولشوییعقلعرفانعشقهنرپوریمعهد عتیققصهرفتاریحلاجشطحانالحقتخیلحجابمتهمجامعهشخصکیفیکمیقانونترازتئوریمدلاقلیمنقاشیایذهمجرمانقاذدینذکراردنبهمنسستیکوفهتوبهکلماتپلیسکیفرمعادمعتزلهسنتتبرّیاختیارسبحانینفاقنفقهزوجهزوجقمنشانهكاربيكارىتلاشغصبغربآثارلجاجتخوابرؤیاحجیتتغییردعالفظبصیرتمردمدنیانكاحعدههدفودانتهنجاتمکشهولبهمحبتمارشرطگناهچینحجرندرحلهدهانآتناعربمحلهتابوتقلیدمُثلنمازبداءفهمگلصحتصحنمبیعفکرنقدرتجرحمتونموبدتنبیهنامه
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !