


-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره87
-
تعداد مقالات2,924
-
تعداد نویسندگان5,144
-
مقالات پذیرش شده989
-
مقالات رد شده1,935
-
درصد پذیرش33.82%
-
درصد عدم پذیرش66.18%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده53
-
تعداد داوران82
-
تعداد مشاهده مقالات1,658,688
بررسی تاثیر یادگیری مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی و اضطراب دانش آموزان
دوره 6، شماره 67، آذر 1402، صفحات 73 - 82
1- دانشجوی کارشناسی رشته راهنمایی و مشاوره دانشگاه فرهنگیان تبریز، پردیس فاطمه الزهرا(س)
چکیده :
هدف اصلی از اجرای پژوهش حاضر، بررسی تاثیر یادگیری مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی و اضطراب دانش آموزان است. از مسائل بسیار مهم در فرآیند آموزش و یادگیری، توجه به پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می باشد که تحت تاثیر عوامل مختلفی است و یکی از این عوامل شیوه های یادگیری است. یادگیری مشارکتی جزو روش های آموزشی بسیار تاثیرگذار در فرآیند آموزش می باشد که در آن یادگیرندگان در گروه های کوچک باهم کار می کنند و برای دستاوردهای جمعی شان مورد تقویت قرار می گیرند. این رویکرد جنبه رقابتی ندارد و همین امر موجب می شود تا میزان اضطراب دانش آموزان در کلاس کاهش یابد. در تحصیل، اضطراب موجب کاهش عملکرد حافظه کاری، بروز حواس پرتی و ایجاد اختلال در استدلال دانش آموزان می شود و اضطراب بیشتر موجب افت تحصیلی می گردد. جهت دستیابی به این هدف از مطالعات کتابخانه ای از قبیل مقاله ها، ژورنال ها، سایت هایsid، magiran و.. استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که بین روش یادگیری مشارکتی با پیشرفت تحصیلی و اضطراب دانش آموزان رابطه معناداری وجود دارد.
کلمات کلیدی :
- 649
- 218
- 1402/06/29
- 1402/08/07
- 1402/10/01