-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره89
-
تعداد مقالات2,938
-
تعداد نویسندگان5,180
-
مقالات پذیرش شده999
-
مقالات رد شده1,939
-
درصد پذیرش34%
-
درصد عدم پذیرش66%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده53
-
تعداد داوران82
-
تعداد مشاهده مقالات1,724,684
ارزشیابی توصیفی راهبردی در یادگیری بهتر دانش آموزان ابتدایی
دوره 6، شماره 69، بهمن 1402، صفحات 47 - 61
1- دانشجوی کارشناسی دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا تبریز
2- دکتری زبان و ادبیات فارسی استادیار دانشگاه فرهنگیان تبریز
چکیده :
پژوهش حاضر به منظور بررسی تاثیر ارزشیابی کیفی توصیفی بر یادگیری دانش آموزان ابتدایی انجام شده است. در این مقاله، ابتدا در خصوص معرفی ارزشیابی کیفی- توصیفی و اهداف آن و با توجه به ضرورت و ارتباط داشتن این ارزشیابی با یادگیری سعی شده تا اهداف و اهمیت و ارتباط آن بیان شود. پژوهش ما برحسب هدف از نوع پژوهش کاربردی است که جهت بررسی رابطه ارزشیابی توصیفی و یادگیری از روش توصیفی استفاده کردیم. جهت دستیابی به هدف پژوهشی از مطالعات کتابخانه ای و منابعی ازقبیل مقالهها، ژورنالها، سایتهای sid، magiranو..... استفاده شد. طبق مطالعه پژوهشهای مرتبط با موضوع به این نتیجه دست یافتیم که ارزشیابی توصیفی به خاطر وجود برخی مزایا از قبیل کاهش اضطراب، از بین بردن حس مقایسه ای بین دانش آموزان و.... باعث بهبود یادگیری در دانش آموزان ابتدایی شده است.
کلمات کلیدی :
- 644
- 205
- 1402/08/15
- 1402/09/28
- 1402/11/27



