#
ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

ارزشیابی توصیفی راهبردی در یادگیری بهتر دانش آموزان ابتدایی
دوره 6، شماره 69، بهمن 1402، صفحات 47 - 61
نویسندگان : مائده نصرالله پور گاوگانی* 1 ، فاطمه جعفری کلیبر 2

1 دانشجوی کارشناسی دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا تبریز

2 دکتری زبان و ادبیات فارسی استادیار دانشگاه فرهنگیان تبریز

چکیده :
پژوهش حاضر به منظور بررسی تاثیر ارزشیابی کیفی توصیفی بر یادگیری دانش آموزان ابتدایی انجام شده است. در این مقاله، ابتدا در خصوص معرفی ارزشیابی کیفی- توصیفی و اهداف آن و با توجه به ضرورت و ارتباط داشتن این ارزشیابی با یادگیری سعی شده تا اهداف و اهمیت و ارتباط آن بیان شود. پژوهش ما برحسب هدف از نوع پژوهش کاربردی است که جهت بررسی رابطه ارزشیابی توصیفی و یادگیری از روش توصیفی استفاده کردیم. جهت دستیابی به هدف پژوهشی از مطالعات کتابخانه ای و منابعی ازقبیل مقاله‌ها، ژورنال‌ها، سایت‌های sid، magiranو..... استفاده شد. طبق مطالعه پژوهش‌های مرتبط با موضوع به این نتیجه دست یافتیم که ارزشیابی توصیفی به خاطر وجود برخی مزایا از قبیل کاهش اضطراب، از بین بردن حس مقایسه ای بین دانش آموزان و.... باعث بهبود یادگیری در دانش آموزان ابتدایی شده است.
کلمات کلیدی :
آموزش، دانش‌آموزان، ارزشیابی، ارزشیابی کیفی توصیفی، یادگیری
آموزش همگانیتلفیق برنامه هااصلاح اجتماعیآموزش و پرورش جامعبحران هویتتغییر نقش هافردگراییمدگراییروزمرگیتعهد زناشوییفرائض دینیبعد اعتقادیبعد عاطفیحقوق شهروندیقانونشهروندمردمحقوق بشراخلاقکارنهج البلاغهانضباطوجدانمدیریتروانشناسیبهره وریکاراییسازمانفعال سازی رفتاریافسردگیکیفیت زندگی تامین مالی بازده سهام رگرسیون panel dataفضای آموزشیشادییادگیریبازخورد خودکنترلیبازخورد جفت شدهبیش فعال/ نقص توجهیادداریواکاویتحلیلنمادصادق هدایتمدیریت دانشکارآفرینیخلاقیتکنترل درونی و تمایل به قدرتشبکه های مجازیرسانهگردشگري مجازي و چالش های گردشگري مجازياقتصاداهرم مالیشرکت هاسرمایه گذاریخرده فروشی؛ تبلیغات؛ ارتباطات یکپارچه بازاریابی ؛ نقاط تماس؛ تفکر برندنامهموبدشهروویسرامینحسابداریاقتصاد مقاومتیشفافیت مالیفساد مالیمدیریت هزینهتوانمندسازیبانک رفاه استان خراسان جنوبیشبکه های ماهوار ایسبک زندگیجوانانشهر بابلسرتحلیل محتوامطالعات اجتماعیتکنیک ویلیام رومیتکنیک مک لافینمفهوم صلحهنر تعاملیسوآرم آرتهوش جمعیتدوین استراتژیجذب توریسم فرهنگیمدیریت استراتژیکساریبوستان ولایتنظام فئودالیاشکانیانساسانیانشیوه تولیدآسیاییمورخان روسیتعهد ایمنیشرکت های تولیدیصنعتشیوه های مدیریت دانشنوآوری سازمانیقابلیت نوآوری فرایندقابلیت نوآوری محصولعملکرد کاری کارآفرینانهآموزش سازمان کارآفرینآموزش ضمن خدمتشرکت آپاداناکارکردهای اجراییانگیزش تحصیلیرضایت تحصیلیاختلال خواندنآسیای مرکزیسیاست خارجیهمگراییواگراییبحران آبایرانپیامدهای مثبتپیامدهای منفیلیست سیاهسیستمبانکداریسیستم اطلاعات حسابداریمزیت رقابتیسررسید بدهی هاعلوم بلاغيفخررازيمفاتيح الغيبقرآن کریممدیریت کیفیت جامععملکردیادگیری سازمانیتوسعه شایستگیگرایش به هدفحسابرسی عملیاتی- اثربخشیبهبود عملکردپيچيدگي حسابدارياقلام تعهديهزینه یابی بر مبنای فعالیت زمانگراتصویر شرکتارزش مشتریوفاداری مشتریاناعتماد به کارکنانمسئولیت اجتماییبرون سپاریعملکرد سازمانیسيستم هاي اطلاعاتي مديريتساختار سازمانشهرک صنعتیگلپایگانآندلسطلیطلهانتقال علومرشد اقتصادیرقابت پذیریحلبشاماتسلاجقهبنی حمدانتشیع امامیهدمشقجنگ صلیبیهویت برندارزش ادراکیاعتماد نام تجاریموبایلعملکرد توجهاختلال دیکته نویسینادرپوررحمانیشعر معاصرچندرسانهریاضیرضايت شغليپرستارانورزشایرانسلارزشبرندپرسپولیسدبیران ایرانیتبعیض مالیاتیگزارشگری سالانهرعیت پروریعدالتعطار نیشابوریشعر تمثیلیوکالتماهیتعمل حقوقیعمل مادیسطح آگاهیزنانشادکامیمشارکتسود خالصهنرنمایشچهارمتربیت عقلانیتفکرسیستمیمغربفطرتاسلامیالزاماتتربیتبانکبازار بین بانکیعقودابن سینافارابیابن باجهملا صدرااشتغالبیکاریجرمتورمزنفقهتونساسلامامام رضایهودیتتاریخبغدادقاهرهاخبارتعهدفرآیندازدواجادبیاتباباجانیامینعباسیاندولتمهدیممالیکمهدویتشاخصمخزنصقلیهگیلانرفتارتمدناروپا سارتنهرمزتنبیهAHPتدریسخانوادهجرحامویانتبلیغاتمتوندرمانرتجناسهوشتعارضرماننقدوكيلحقوقمالیاتمعلمفکرپیرسخودروتسلیممبیعگنبدصحنصحتانواعگلقصاصفهمرادیوبداءنمازمُثلقایناتتابوتاثیرنکاححماسهسالمندپیریعربعمانآتناتشیعذنابهخلافتمشهدامیدعبدریرندحجچینثبتماربوردیوبیعتعدهخنثیدیندنیاکلمهقولدعاقمكارزوجهتوحیدتوبهقطربهمناردنانقاذمرزفارسیایذهخانودهالگوترازمتهمشبمغجهادسودتهدیدشاممعتاددیوزبیر
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !