ارزشیابی توصیفی راهبردی در یادگیری بهتر دانش آموزان ابتدایی
دوره 6، شماره 69، بهمن 1402، صفحات 47 - 61
1 دانشجوی کارشناسی دانشگاه فرهنگیان پردیس فاطمه الزهرا تبریز
2 دکتری زبان و ادبیات فارسی استادیار دانشگاه فرهنگیان تبریز
چکیده :
پژوهش حاضر به منظور بررسی تاثیر ارزشیابی کیفی توصیفی بر یادگیری دانش آموزان ابتدایی انجام شده است. در این مقاله، ابتدا در خصوص معرفی ارزشیابی کیفی- توصیفی و اهداف آن و با توجه به ضرورت و ارتباط داشتن این ارزشیابی با یادگیری سعی شده تا اهداف و اهمیت و ارتباط آن بیان شود. پژوهش ما برحسب هدف از نوع پژوهش کاربردی است که جهت بررسی رابطه ارزشیابی توصیفی و یادگیری از روش توصیفی استفاده کردیم. جهت دستیابی به هدف پژوهشی از مطالعات کتابخانه ای و منابعی ازقبیل مقالهها، ژورنالها، سایتهای sid، magiranو..... استفاده شد. طبق مطالعه پژوهشهای مرتبط با موضوع به این نتیجه دست یافتیم که ارزشیابی توصیفی به خاطر وجود برخی مزایا از قبیل کاهش اضطراب، از بین بردن حس مقایسه ای بین دانش آموزان و.... باعث بهبود یادگیری در دانش آموزان ابتدایی شده است.
پژوهش حاضر به منظور بررسی تاثیر ارزشیابی کیفی توصیفی بر یادگیری دانش آموزان ابتدایی انجام شده است. در این مقاله، ابتدا در خصوص معرفی ارزشیابی کیفی- توصیفی و اهداف آن و با توجه به ضرورت و ارتباط داشتن این ارزشیابی با یادگیری سعی شده تا اهداف و اهمیت و ارتباط آن بیان شود. پژوهش ما برحسب هدف از نوع پژوهش کاربردی است که جهت بررسی رابطه ارزشیابی توصیفی و یادگیری از روش توصیفی استفاده کردیم. جهت دستیابی به هدف پژوهشی از مطالعات کتابخانه ای و منابعی ازقبیل مقالهها، ژورنالها، سایتهای sid، magiranو..... استفاده شد. طبق مطالعه پژوهشهای مرتبط با موضوع به این نتیجه دست یافتیم که ارزشیابی توصیفی به خاطر وجود برخی مزایا از قبیل کاهش اضطراب، از بین بردن حس مقایسه ای بین دانش آموزان و.... باعث بهبود یادگیری در دانش آموزان ابتدایی شده است.
کلمات کلیدی :
آموزش، دانشآموزان، ارزشیابی، ارزشیابی کیفی توصیفی، یادگیری
آموزش، دانشآموزان، ارزشیابی، ارزشیابی کیفی توصیفی، یادگیری
-
332
-
120
-
1402/08/15
-
1402/09/28
-
1402/11/27