ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

مقایسه ویژگی‌های اجتماعی و خانوادگی در زنان آسیب دیده اجتماعی و عادی شهر بوشهر
دوره 7، شماره 82، اسفند 1403، صفحات 14 - 26
نویسندگان : فریبا تشکری* 1
1- کارشناسی ارشد روان شناسی عمومی، واحد بوشهر ، دانتشگاه آزاد اسلامی، بوشهر، ایران.
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف مقایسه ویژگی‌های اجتماعی و خانوادگی در زنان آسیب دیده اجتماعی و عادی شهر بوشهر انجام گرفته است. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماري اين پژوهش شامل کلیه‌ی زنان آسیب‌دیده و عادی شهر بوشهر می باشد. از بین زنان آسیب‌دیده و عادی شهر بوشهر تعداد ۲۰۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند؛ که برای انتخاب نمونه از روش نمونه‌گیری تصادفی چند مرحله‌ای استفاده شد. در این تحقیق جهت جمع‌آوری اطلاعات از دو پرسشنامه عوامل اجتماعی مؤثر بر انحراف زنان و دختران آسیب‌دیده و در معرض آسیب مراکز بازپروری بهزیستی و پرسشنامه شرایط خانوادگی استفاده شد. داده‌ها با استفاده از آمار‌های توصيفي مانند ميانگين، انحراف معيار و توزيع فراواني و روش‌های آمار استنباطي مانند ضريب همبستگي و تحليل رگرسيون و تحلیل واریانس چند متغیره (مانوا) مورد بررسی قرار گرفت. یافته‌ها نشان داد بين ویژگی‌های اجتماعی در زنان آسیب دیده اجتماعی و عادی تفاوت معنی دار وجود دارد، بين ویژگی‌های خانوادگی در زنان آسیب دیده اجتماعی و عادی تفاوت معنی دار وجود دارد.
مدیریت آموزشبرنامه ریزی آموزشیآموزش مدیرانپاکدشتانتظارات مشتریاینترنت بانکبانکداری الکترونیکیغزنیمعماریفرهنگهندغزنویانتکنوپولیهویت فرهنگیحفاظت از فرهنگ های بومیراهکارهای حفاظت از فرهنگ های محلیروان درمانی مثبت گراآشفتگی روانیاسترساضطرابخشم و افسردگیمدیریت دانشساختار سازمانی مدارستوسعه حرفه ای معلمانپیروی از رژیم غذاییذهن آگاهیقدرت ایگوتاب آوری روان شناختیرضایت از زندگیبهزیستی تحصیلیدانش آموزان متوسطهروان شناسی مثبت گرابرنامه ریزی آموزشی انعطاف پذیرطراحی آموزشیتدریس و یادگیری نوینفناوری های آموزشینقاط قوّتفرصت هامدارس هوشمندمقطع ابتداییشهر لامرددرمان مبتنی بر پذیرش و تعهدخودکارآمدیرضایت زناشوییتنظیم شناختی هیجانیخشونت خانگیاضطراب بیماریدشواری در تنظیم هیجانمقیاس نگرش نسبت به بیماریمقیاس دشواری در تنظیم هیجانسبک زندگی فرزند پروریسبک مستبدانهسبک مقتدرانهسبک سهل گیرانهوالدینهوش هیجانیپرخاشگرینوجوانانتربیتنهج البلاغهالگوسازیتربیت اخلاقیتربیت اجتماعیاخلاقسیاستفردوسیهومردين باوريافسردگيتنظيم شناختي هيجانعملكرد تحصيليانشاخلاقیتنوشتن خلاقارتقاء نوشتنمبانیمعرفت شناسیبرنامه درسیدلزدگی زناشوییطرحواره های ناسازگار اولیهصمیمت خانوادهبي تفاوتي سازمانييادگيري سازمانيمدیران مدارسشهرستان لامردتأثیر هنرفرهنگ و هنرریاضیعلومدوره متوسطه اولمکتب آنالتاریخ نگاریجملعایشهزبیرطلحهالگوی مدیریتی سایبرنتیکرهبری سایبرنتیکپژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعاتبازتوانی شناختیتوجهکنترل تکانهالگوی فعالیت مغزیاختلال کم توجهیبیش فعالیدانش مالینگرش مالیسواد مالیرفتار مدیریت مالیمنبع کنترلآموزش و توسعهادارک کارکنان نسبت به آموزشاستراتژی آموزشیرضایت شغلیگمرگهویتهویت اجتماعیسبک زندگیطبقه اجتماعیهوش سازمانیرفتار شهروندیبهره وری کارکنانادارات ورزش و جواناناینرسی سازمانیترومای سازمانیسایش اجتماعیآنتروپی سازمانیبرنامه ریزی استراتژیکآینده پژوهیاستراتژی سازمانیمدیریت سازمانیفرقه اشاعرهعقل و نقلعقاید دینیتأثیرات فکر اسلامیمنابع قابل اعتمادآموزش هوش معنویپیشرفت تحصیلیشادمانیبرند بانکجذب منابع مالیاعتماد مشتریانکیفیت خدماتفناوری های نوینویژگی های اجتماعیویژگی های خانوادگیزنان آسیب دیده اجتماعیزنان عادیشهر بوشهرآموزش مهارت های زندگیارزیابی تعامل والدفرزندنوجوانان دارای رفتارهای پرخطرفرهنگ خوش بینی علمیتوانمند سازی ساختارمدارس ابتدایی شهر ارومیه ناحیه یکآموزش مجازییادگیری الکترونیکیدانشجویانکتابهای کمک آموزشيوسایل کمک آموزشیپيشرفت تحصيليانگيزش پيشرفتجنایتحقوق بین المللسازمان ملل بشریتقوانینسطح شادکامیخودکارآمدی تحصیلیدانش آموزان پایه هشتمبحران مدرنیتهاحیاگری اسلامیمدرنیتهعقلانیتاحیاگریسکولاریسمفعالیت ورزشیرژیم غذاییحافظه فعالعملکرد تحصیلیاضافه وزنپیشرفتدردرنجمولانادستور زبانفارسیکتاب شناسیقاعده یدقاعده استصحابتعارض فقهیمالکیتحقوق اسلامیلقطهمال پیدا شدهتحصیل مال نامشروعتصرفخیانت در امانتجو سازمانیعملکرد کارکناننظام گزینش نیروی انسانی و بانک پارسیانافشای اطلاعات ضد پولشوییعملکرد بانکبازده دارایی هابازده حقوق صاحبان سهامکیوتوبینسود تقسیمیمديريت زمانتعهدتجزيه و تحليل وضع موجودبرنامه ريزی و پیگيرری و تحليل مجددکارايی کارکنانآزادی یادگیریپیوند به مدرسهخوش بینی تحصیلیفناوری بلاک چینعملکرد خدمات مالیپذیرش فناوریفرهنگ دیجیتالیسواد رسانه ایتفکر انتقادیآموزش مدیریت هیجانافکار خودکشیاحساس ناامیدیجهات تشدید مجازاتنهادهای ارفاقیاجرای حکمنظام نیمه آزادیناگویی هیجانیسازگاری زناشوییزنان شاغلرهبریمنابع انسانیسازمانکیفیت تدریس معلمانسواد اطلاعاتیاستقلال شغلیتمایل به تغییردوزبانگینظریه های یادگیریافت تحصیلیباورهای نادرستمشکلات دوزبانه هاتوانبخشی شناختیتکانشگریسالمندانعملکرد سازمانیدانشگاه تبریزتعهد عاطفیرهبری اخلاقیمعلمانزوج درمانیبهبود روابطخیانتمرزدارالاسلامدارالکفرملیتتابعیتروانشناسیشبرنگ نامهدیوهنر درمانیروح هنراختلال هراسکیفیت زندگیحقوق حمایتیقوانین کیفریعملکرد شغلیتاب آوری شناختیمدیرانهوش معنویمتوسطهاعتیادمعتادخانوادهجوانانافسردگیصحت روانزبان آموزیزبان دومیادگیری زبان دومایرانکودکانعملکردتمایل به صادراتهنر دوره قاجارزن فرنگیتعزیرقاضیفقه مقارنیادگیریابتداییسرمایه اجتماعیسازمانهاروش تحقیق محوراجتماعیگوشیدانش آموزانعاقلهضمانجریرهعصبهزهدریاضتجامعه گریزیکلبیوناپیکوریسمرشد حرکتیدوره ابتداییدختر و پسربلوغمدرسهمصرشامجزیرهسیوطیهگلهابزآینده خدمات بانکیثبتگرانیممالیکاقتصادروابط بین فردیسازگارینوآوریآموزشنوجوانتهدیدافغانستانامنیتطالبانوقفزنانخانه دارابرازگریتعارضبهنجاریغزهصلیبیعرفاتَشامتاریخخوش بینیتقریبادیانمذاهباهل بیتاسپانیاپرتغالمغربحفصیانلوئی نهماروپااورشلیمساسانیاندانشگاهخلیج فارساقدام پژوهیخوارجاینترنتفسادپیترزهرستلایحهشیعهقضاوتعدالتمعلممتعلمضررضرارضرّخانوادگیموانعارزشیابیاسنادسودلذتمدینه النبیBrownتجرّیفقهکلامتیزهوشرنگشکلبازیحساب هندیجغرافیاجهادجرمدستورتمرینچاقیحبسآرزوروشانگیزهخلاقيتخشماختلال املادیکتهادبیاتالثیاسُرخهزنتشیعجنگ نرمپناهندگاندولتمادرناسانبیاءطبیعتاجتهادمغپول شوييشبصبحنماداتیسمتصوفاسبجهانداناییعقلاسطورهعشقهنرالگوهاجایگاهشعرقصهحلاجتخیلمتهمبحرانجامعهسهامناشررایانهشخصکیفیترازتئوریمدلالگوحکومتاقلیمایذهدرمانتغذیهرمانانقاذدینذکربهمنسستیتوبهتوحیدکیفرمعادفردیسنتشرکنفقهزوجهقَسمقمكارصنعتغصبغربآثاررؤیاتغییردعاکلمهدنیامشهدصلحخنثیعدههدفتسننمنجیودانتهنجاتمحبتخرماعقدگناهچینحجرندزئوسسوریهامیدذنابهآتناپیرینکاحتاثیرتابوشاملوفهمگلآرامکتابفکرنقدموبدویستنبیهتورمبرندنامه
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !