ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

بررسی تاثیر شخصیت معلمان ابتدایی شهرستان رشتخوار بر خودکارآمدی آنان
دوره 3، شماره 25، خرداد 99، صفحات 8 - 23
نویسندگان : حلیمه نوری* 1 ، زینب نوری 2

1 دانشجوی کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی

2 کارشناس ارشد مدیریت آموزشی

چکیده :
از آنجا که یکی از ویژگی های منحصر به فرد انسان در میان تمامی موجودات زمین برخورداری از نیروی تفکر و مسؤلیت ناشی از آن است، بررسی جنبه های مختلف شخصیت ،فکر، شیوه های فعال و خلاق کردن تفکر، تقویت و بهبود خودکارآمدی ؛ از موضوعات مهمی است که انسان ها برای کشف حقیقت و پیروی از آن باید بیاموزند و به کار گیرند. پژوهش حاضر از نوع توصیفی – همبستگی و با هدف پیش بینی خلاقیت شغلی و خودکارآمدی، بر اساس ویژگی های شخصیتی معلمان مقطع ابتدایی شهرستان رشتخوار انجام شد. جامعه آماری پژوهش کلیه آموزگاران مقطع ابتدایی شهرستان رشتخوار بودند که مطابق جدول کرجسی و مورگان، نمونه آماری 200 نفر به صورت تصادفی ساده تعیین گردید. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه ویژگی های شخصیتی NEO-FFI(1986)، پرسشنامه خودکارآمدی معلم(2001)استفاده شد.برای تجزیه و تحلیل داده ها از تحلیل رگرسیون و ضریب همبستگی پیرسون استفاده گردید . نتایج تحقیق حاکی از آن بود که؛ ویژگی های شخصیتی ،خودکارآمدی معلمان را پیش بینی می کند، علاوه بر این نتایج نشان داد بین ویژگی های شخصیتی و خودکارآمدی معلمان بر حسب ویژگی های جمعیت شناختی تفاوت وجود داشت.
کلمات کلیدی :
ویژگی های شخصیتی، خودکارآمدی، معلمان ابتدایی ،شهر رشتخوار
آموزش همگانیتلفیق برنامه هااصلاح اجتماعیآموزش و پرورش جامعبحران هویتتغییر نقش هافردگراییمدگراییروزمرگیتعهد زناشوییفرائض دینیبعد اعتقادیبعد عاطفیحقوق شهروندیقانونشهروندمردمحقوق بشراخلاقکارنهج البلاغهانضباطوجدانمدیریتروانشناسیبهره وریکاراییسازمانفعال سازی رفتاریافسردگیکیفیت زندگی تامین مالی بازده سهام رگرسیون panel dataفضای آموزشیشادییادگیریبازخورد خودکنترلیبازخورد جفت شدهبیش فعال/ نقص توجهیادداریواکاویتحلیلنمادصادق هدایتمدیریت دانشکارآفرینیخلاقیتکنترل درونی و تمایل به قدرتشبکه های مجازیرسانهگردشگري مجازي و چالش های گردشگري مجازياقتصاداهرم مالیشرکت هاسرمایه گذاریخرده فروشی؛ تبلیغات؛ ارتباطات یکپارچه بازاریابی ؛ نقاط تماس؛ تفکر برندنامهموبدشهروویسرامینحسابداریاقتصاد مقاومتیشفافیت مالیفساد مالیمدیریت هزینهتوانمندسازیبانک رفاه استان خراسان جنوبیشبکه های ماهوار ایسبک زندگیجوانانشهر بابلسرتحلیل محتوامطالعات اجتماعیتکنیک ویلیام رومیتکنیک مک لافینمفهوم صلحهنر تعاملیسوآرم آرتهوش جمعیتدوین استراتژیجذب توریسم فرهنگیمدیریت استراتژیکساریبوستان ولایتنظام فئودالیاشکانیانساسانیانشیوه تولیدآسیاییمورخان روسیتعهد ایمنیشرکت های تولیدیصنعتشیوه های مدیریت دانشنوآوری سازمانیقابلیت نوآوری فرایندقابلیت نوآوری محصولعملکرد کاری کارآفرینانهآموزش سازمان کارآفرینآموزش ضمن خدمتشرکت آپاداناکارکردهای اجراییانگیزش تحصیلیرضایت تحصیلیاختلال خواندنآسیای مرکزیسیاست خارجیهمگراییواگراییبحران آبگروه ویژه اقدام مالی(FATF)ایرانپیامدهای مثبتپیامدهای منفیلیست سیاهسیستمبانکداریسیستم اطلاعات حسابداریمزیت رقابتیاستراتژی های کسب و کارساختار سررسید بدهی هاسررسید بدهی هاعلوم بلاغيفخررازيمفاتيح الغيبقرآن کریممدیریت کیفیت جامععملکردیادگیری سازمانیتوسعه شایستگیگرایش به هدفحسابرسی عملیاتی- اثربخشیبهبود عملکردپيچيدگي حسابدارياقلام تعهديتصویر شرکتارزش مشتریوفاداری مشتریانبرون سپاریعملکرد سازمانیعملکرد استراتژيکشهرک صنعتیگلپایگانآندلسطلیطله ابن صاعد اندلسیانتقال علومرشد اقتصادیرقابت پذیریحلبشاماتسلاجقهبنی حمدانتشیع امامیهدمشقهویت برندموبایلعملکرد توجهنادرپورتصویرپردازیرحمانیشعر معاصرحسابداری مشتریعملکرد مالیچندرسانهریاضیهوش فرهنگیرضايت شغلينوسانات دارایی های نقدیورزشایرانسلارزشبرندپرسپولیسدیوانسالاری ایرانیدبیران ایرانیتمدن اسلامیتبعیض مالیاتیاسوه گراییرعیت پروریعدالتشعر تمثیلیوکالتماهیتعمل مادینواحی صنعتیذهن آگاهیحل مسئلهزنانشادکامیمشارکتهنرنمایشچهارمافت تحصيليانگيزشادریسمغربخودگوییتاب آوریفطرتاسلامیتربیتبانکعقودابن سینااشتغالبیکاریجرمتورمزنفقهاجتهادتونساسلامیهودیتمسیحیتزرتشتتاریخبغدادقاهرهاشبیلیهاخبارواحد یزدجبرانتعهدفرآیندرضایتازدواجازدواج سفیدادبیاتامینوزیراندولتمهدیابن خلدون ممالیکبحرانآموزشمخزنشخصیتکاستارفتارتمدناروپا پرتغالهرمزصفویهتنبیهAHPجرحامویانمتوندرمانرتهوشرماننقدوكيلمعلمفکرذکرمبیعکتابگنبدصحنفرمصحتگللغتنامهمنابعفهمبداءنفاقتابومحلهنکاحترسپیریصنایعذنابهتقریرآرزوامیدخلعفقهیرندحجچینعناصرجنگصلحدانشثبتخرماماربیعتمحبتولبههدفنكاحعدهخنثیمعاددیندنیاشیعهکلمهقولقمآثارغصبكارزوجهزوجسنتسستیمرزایذهمدلزوجینشبتکفیرسودغزهزهددیوملیت
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !