ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

تأثیر آموزش مشاوره تحصیلی گروهی بر افزایش مهارتهاي تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر ایلام
دوره 2، شماره 12، اردیبهشت 98، صفحات 0 - 0
نویسندگان : سمیه خدارحمی* 1 ، کلثوم غلامی 2

1 مربی، دانشگاه پیام نور،گروه علوم تربیتی، تهران، ایران

2 دانشجوی دکتری، دانشگاه پیام نور، گروه علوم انسانی، تهران، ایران

چکیده :
این پژوهش با هدف بررسی تأثیر آموزش مشاوره تحصیلی گروهی بر افزایش مهارتهاي تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر ایلام انجام گرفت .این پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. 90 دانش آموز دختر دبیرستانی در شهر ایلام به روش تصادفی انتخاب و به گروههاي آزمایش( 45 نفر) و کنترل( 45 نفر) واگذار شدند .شرکت کننده هاي گروه آزمایش 8 جلسه آموزشی مهارتهاي تحصیلی را به مدت دو ماه دریافت کردند، و به پرسشنامه مهارتهاي تحصیلی کانگاس و چک لیست نمرات پیشرفت تحصیلی پاسخ دادند .داده ها با استفاده از روش آماري تحلیل کوواریانس و از طریق نرم افزار 21 -SPSS تحلیل شدند. نتایج نشان داد که آموزش مشاوره تحصیلی گروهی بر بهبود مهارتهاي تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر مؤثر است. بنابراین می توان نتیجه گرفت که آموزش مشاوره تحصیلی گروهی بر ارتقاي مهارتهاي تحصیلی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر تأثیر فراوانی دارد.
کلمات کلیدی :
آموزش، مشاوره تحصیلی گروهی، مهارتهای تحصیلی، پیشرفت تحصیلی
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !