ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

تأثیر بازخورد خود کنترل، آزمونگر کنترل و جفت شده بر یادگیری مهارت پرتاب دارت کودکان بیش فعال/ نقص توجه
دوره 1، شماره 2، تیر 1397، صفحات 58 - 68
نویسندگان : محسن شهریاری* 1، مجید حمدانی 2، سمیه بازوند 3، سیده ناهید شتاب بوشهری 4
1-
2-
3-
4-
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر، مطالعۀ تأثیر بازخورد خودکنترلی، آزمونگر کنترلی و جفت شده بر يادگيري تکليفی پرتابی دارت در کودکان 11-8 سالۀ مبتلا به اختلالات طيف بیش فعال/نقص توجه شهرستان اهواز بود. نمونۀ آماري پژوهش شامل 40 کودک بود که به صورت تصادفی ساده در چهار گروه بازخورد خودکنترلی، آزمونگر کنترلی، جفت شده و کنترل قرار گرفته و به تمرين مهارت پرتاب دارت با دست برتر در 6 جلسه و هر جلسه 2 دسته کوشش 10 تایی در مرحله اکتساب پرداختند. پس از 24 ساعت، آزمودنی ها در آزمون یادداری که شامل 10 کوشش بدون دریافت بازخورد بود شرکت کردند سپس در شرایطی متفاوت در مرحله انتقال که شامل یک دسته 10 کوششی بدون بازخورد بود، شرکت نمودند. تجزيه و تحليل داده ها ازطريق آزمون تحليل واريانس با اندازه گيري هاي مکرر نشان داد که در تمامی مراحل یادگیری گروه بازخورد خودکنترل عملکرد بهتری نسبت به سه گروه دیگر داشته و تفاوت مابین گروه خودکنترلی با گروه های دیگر معنادار بود (P<0.05). اين يافته ها تأييد مجددي بر اين نکته می باشد که ارائۀ بازخورد به صورت خودکنترلی حتی در کودکان با اختلالات ژنتيکی در فرايند يادگيري و افزايش انگيزش و اعتماد به نفس در يادگيرنده براي يادگيري سودمند می باشد.
مدیریت آموزشبرنامه ریزی آموزشیآموزش مدیرانپاکدشتانتظارات مشتریاینترنت بانکبانکداری الکترونیکیغزنیمعماریفرهنگهندغزنویانتکنوپولیهویت فرهنگیحفاظت از فرهنگ های بومیراهکارهای حفاظت از فرهنگ های محلیروان درمانی مثبت گراآشفتگی روانیاسترساضطرابخشم و افسردگیمدیریت دانشساختار سازمانی مدارستوسعه حرفه ای معلمانپیروی از رژیم غذاییذهن آگاهیقدرت ایگوتاب آوری روان شناختیرضایت از زندگیبهزیستی تحصیلیدانش آموزان متوسطهروان شناسی مثبت گرابرنامه ریزی آموزشی انعطاف پذیرطراحی آموزشیتدریس و یادگیری نوینفناوری های آموزشینقاط قوّتفرصت هامدارس هوشمندمقطع ابتداییشهر لامرددرمان مبتنی بر پذیرش و تعهدخودکارآمدیرضایت زناشوییتنظیم شناختی هیجانیخشونت خانگیاضطراب بیماریدشواری در تنظیم هیجانمقیاس نگرش نسبت به بیماریمقیاس دشواری در تنظیم هیجانسبک زندگی فرزند پروریسبک مستبدانهسبک مقتدرانهسبک سهل گیرانهوالدینهوش هیجانیپرخاشگرینوجوانانتربیتنهج البلاغهالگوسازیتربیت اخلاقیتربیت اجتماعیاخلاقسیاستفردوسیهومردين باوريافسردگيتنظيم شناختي هيجانعملكرد تحصيليانشاخلاقیتنوشتن خلاقارتقاء نوشتنمبانیمعرفت شناسیبرنامه درسیدلزدگی زناشوییطرحواره های ناسازگار اولیهصمیمت خانوادهبي تفاوتي سازمانييادگيري سازمانيمدیران مدارسشهرستان لامردتأثیر هنرفرهنگ و هنرریاضیعلومدوره متوسطه اولمکتب آنالتاریخ نگاریجملعایشهزبیرطلحهالگوی مدیریتی سایبرنتیکرهبری سایبرنتیکپژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعاتبازتوانی شناختیتوجهکنترل تکانهالگوی فعالیت مغزیاختلال کم توجهیبیش فعالیدانش مالینگرش مالیسواد مالیرفتار مدیریت مالیمنبع کنترلآموزش و توسعهادارک کارکنان نسبت به آموزشاستراتژی آموزشیرضایت شغلیگمرگهویتهویت اجتماعیسبک زندگیطبقه اجتماعیهوش سازمانیرفتار شهروندیبهره وری کارکنانادارات ورزش و جواناناینرسی سازمانیترومای سازمانیسایش اجتماعیآنتروپی سازمانیبرنامه ریزی استراتژیکآینده پژوهیاستراتژی سازمانیمدیریت سازمانیفرقه اشاعرهعقل و نقلعقاید دینیتأثیرات فکر اسلامیمنابع قابل اعتمادآموزش هوش معنویپیشرفت تحصیلیشادمانیبرند بانکجذب منابع مالیاعتماد مشتریانکیفیت خدماتفناوری های نوینویژگی های اجتماعیویژگی های خانوادگیزنان آسیب دیده اجتماعیزنان عادیشهر بوشهرآموزش مهارت های زندگیارزیابی تعامل والدفرزندنوجوانان دارای رفتارهای پرخطرفرهنگ خوش بینی علمیتوانمند سازی ساختارمدارس ابتدایی شهر ارومیه ناحیه یکآموزش مجازییادگیری الکترونیکیدانشجویانکتابهای کمک آموزشيوسایل کمک آموزشیپيشرفت تحصيليانگيزش پيشرفتجنایتحقوق بین المللسازمان ملل بشریتقوانینسطح شادکامیخودکارآمدی تحصیلیدانش آموزان پایه هشتمبحران مدرنیتهاحیاگری اسلامیمدرنیتهعقلانیتاحیاگریسکولاریسمفعالیت ورزشیرژیم غذاییحافظه فعالعملکرد تحصیلیاضافه وزنپیشرفتدردرنجمولانادستور زبانفارسیکتاب شناسیقاعده یدقاعده استصحابتعارض فقهیمالکیتحقوق اسلامیلقطهمال پیدا شدهتحصیل مال نامشروعتصرفخیانت در امانتجو سازمانیعملکرد کارکنانافشای اطلاعات ضد پولشوییعملکرد بانکبازده دارایی هابازده حقوق صاحبان سهامکیوتوبینسود تقسیمیمديريت زمانتعهدکارايی کارکنانآزادی یادگیریپیوند به مدرسهخوش بینی تحصیلیفناوری بلاک چینپذیرش فناوریفرهنگ دیجیتالیسواد رسانه ایتفکر انتقادیافکار خودکشیاحساس ناامیدیجهات تشدید مجازاتنهادهای ارفاقیاجرای حکمآزادی مشروطنظام نیمه آزادیناگویی هیجانیسازگاری زناشوییزنان شاغلرهبریرهبری تحول آفرینمنابع انسانیسازمانکیفیت تدریس معلمانسواد اطلاعاتیاستقلال شغلیتمایل به تغییردوزبانگیافت تحصیلیباورهای نادرستمشکلات دوزبانه هاتکانشگریسالمندانآموزش مهارت هاي زندگیعملکرد سازمانیدانشگاه تبریزتعهد عاطفیمعلمانزوج درمانیبهبود روابطخیانتمرزدارالاسلامدارالکفرملیتتابعیتروانشناسیشبرنگ نامهدیوهنر درمانیروح هنراختلال هراسکودک آزاریقوانین کیفریعملکرد شغلیتاب آوری شناختیمدیرانهوش معنویمتوسطهاعتیادمعتادخانوادهجوانانافسردگیخواب آلودگیصحت روانزبان آموزیزبان دومایرانکودکاندرس زبان انگلیسیبازار رقابتی و پویاعملکردحمایت دولتهنر دوره قاجارزن فرنگیسقوط مجازاتتعزیرقاضیفقه مقارنیادگیریابتداییسازمانهاتفکر خلاقآموزش و یادگیریاعتیاد به اینترنتاجتماعیگوشیدانش آموزعاقلهضمانجریرهعصبهتصوّف اسلامیزهدریاضتاپیکوریسمرشد حرکتیدوره ابتداییدختر و پسربلوغمدرسهمصرشامجزیرهتاریخ جهانسیوطیهگلهابزثبتثبت آنیگرانیممالیکاقتصادسازگاریرهبری شهردارنوآوریآموزشنوجوانتهدیدافغانستانامنیتطالبانوقفترویج وقفزنانخانه دارانسجامتعارضبهنجاریغزهصلیبیعرفاتَشامتاریخشادکامیتقریبادیانمذاهباهل بیتاسپانیاپرتغالمغربحفصیانلوئی نهماروپاحقوق مدنیبریتانیاتدریسسیستانخوارجاینترنتفسادمجازاتروایاتپیترزهرستلایحهشیعهقضاوتعدالتمعلممتعلمسواد تربیتیضررضرارضرّموانعخودپندارهکودکتاثیراتاسنادقاجارتصاویرسودلذتابن الرامیقرآنتجرّیحقوقفقهکلامترویج علمرنگشکلبازیمحققانتکفیرجهادتربیت بدنیجرمدستورتمرینچاقیحبسآرزوروشادبیات دینیانگیزهانگیزشخشماملادیکتهمتن کاویاندلستيزهوشهایدگرالثیارستمسیاوشسُرخهزنتشیعرسانهپرورشدولتصبوریمادرناسانسانانبیاءطبیعتقضاءمغمغبچهشبصبحنمادطلاقاتیسمقدرتافریقیهاسبجهانداناییعقلشاهنامهعشقهنراسترپوریمقصهحلاجتخیلمتهمجامعهسهامپیامدهاناشرمناظرهاضافهکیفیکمیترازمدلخانودهبزه دیدهمجرمکرونادینذکرقطرتوبهپلیسکیفرمعادراهکارتولّیتبرّینفاقنفقهزوجمالیشوهرقَسمورزشقمجمعیتمعیاركارآثارتهاجمحجیتتغییردعاتحمیدیهکلمهقولروایتمردمدنیاعدهحاملهدفمنجینجاتولبهمحبتهمدمبیعتمارعقدفناوریجنگحجرندخلعآرسقالیامیدذنابهتولیدشاعرعربترسفوکوتابوقایناتبداءدازاينفهمگلمطالعهصحنمبیعشهادتوكيلنقدرتجرحموبدتنبیهبانکحلبنامه
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !