#
ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

ارزشیابی فرایند پذیرش، تشخیص و درمان بیماران بستری از سه دیدگاه بیمار، پزشک و پرستار
دوره 2، شماره 13، خرداد 1398، صفحات 34 - 41
نویسندگان : علی دلاور 1 ، پریسا کریمی* 2

1

2

چکیده :
بیمارستان‌ها مانند هر سازمان دیگری به منظور آگاهی از میزان مطلوبیت و مرغوبیت فعالیت‌هـا و خدمات ارائه شده‌ی خـود نیاز مبرم به نظام ارزیابی دارد. هدف پژوهش حاضر ارزشیابی فرایند پذیرش، تشخیص و درمان بیماران بستری از سه دیدگاه بیمار، پزشک و پرستار می‌باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر کلیه بیماران بستری، پزشکان و پرستاران بیمارستان‌های شهر تهران در سال 1396 بوده و نمونه آماری نیز بیمارستان روانپزشکی رازی می‌باشد. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بوده که برای نمونه بیمار تعداد 54 سوال، برای نمونه پرستار تعداد 26 سوال و برای نمونه پزشک تعداد 28 سوال در قالب 3 بخش پذیرش، تشخیص و درمان را دارا بوده است. کلیه تجزیه و تحلیل‌های آماری با استفاده از نرم‌افزار SPSS نسخه 24 انجام شد. استفاده از تحلیل عاملی با چرخش واریمکس جهت انجام تحلیل عاملی اکتشافی نشان داد هر سه نسخه از 3 عامل اشباع شده، این3 عامل برروی‌هم برای نسخه بیمار 83/68 درصد واریانس، برای نمونه پرستار 36/76 درصد واریانس و برای نمونه پزشک 75/82 درصد واریانس کل را تبیین می‌کنند. به‌طور کلی نتیجه گرفته می‌شود در خصوص دیدگاه بیماران 40 مورد، در خصوص دیدگاه پزشکان و پرستاران هر کدام 26 مورد در قالب سه عامل از اهمیت ویژه برخوردار بوده و این سه عامل فرآیند پذیرش، تشخیص و درمان را می‌توانند تحت تاثیر قرار دهند. همچنین با توجه به اینکه پایایی هر سه عامل و پایایی کلی هر سه نسخه بالاتر از 7/0 حاصل شده، لذا هر سه نسخه پرسشنامه از پایایی قابل قبولی برخوردار بودند.
کلمات کلیدی :
ارزیابی، پذیرش،رفتار،تجزیه و تحلیل،قابلیت اطمینان
آموزش همگانیتلفیق برنامه هااصلاح اجتماعیآموزش و پرورش جامعبحران هویتتغییر نقش هافردگراییمدگراییروزمرگیتعهد زناشوییفرائض دینیبعد اعتقادیبعد عاطفیحقوق شهروندیقانونشهروندمردمحقوق بشراخلاقکارنهج البلاغهانضباطوجدانمدیریتروانشناسیبهره وریکاراییسازمانفعال سازی رفتاریافسردگیکیفیت زندگی تامین مالی بازده سهام رگرسیون panel dataفضای آموزشیشادییادگیریبازخورد خودکنترلیبازخورد جفت شدهبیش فعال/ نقص توجهیادداریواکاویتحلیلنمادصادق هدایتمدیریت دانشکارآفرینیخلاقیتکنترل درونی و تمایل به قدرتشبکه های مجازیرسانهگردشگري مجازي و چالش های گردشگري مجازياقتصاداهرم مالیشرکت هاسرمایه گذارینامهموبدشهروویسرامینحسابداریاقتصاد مقاومتیشفافیت مالیفساد مالیمدیریت هزینهتوانمندسازیبانک رفاه استان خراسان جنوبیشبکه های ماهوار ایسبک زندگیجوانانشهر بابلسرتحلیل محتوامطالعات اجتماعیتکنیک ویلیام رومیتکنیک مک لافینمفهوم صلحهنر تعاملیسوآرم آرتهوش جمعیتدوین استراتژیجذب توریسم فرهنگیمدیریت استراتژیکساریبوستان ولایتنظام فئودالیاشکانیانساسانیانشیوه تولیدآسیاییمورخان روسیتعهد ایمنیشرکت های تولیدیصنعتشیوه های مدیریت دانشنوآوری سازمانیقابلیت نوآوری فرایندقابلیت نوآوری محصولعملکرد کاری کارآفرینانهآموزش سازمان کارآفرینآموزش ضمن خدمتشرکت آپاداناکارکردهای اجراییانگیزش تحصیلیرضایت تحصیلیاختلال خواندنآسیای مرکزیسیاست خارجیهمگراییواگراییبحران آبگروه ویژه اقدام مالی(FATF)ایرانپیامدهای مثبتپیامدهای منفیلیست سیاهسیستمبانکداریسیستم اطلاعات حسابداریمزیت رقابتیاستراتژی های کسب و کارساختار سررسید بدهی هاسررسید بدهی هاعلوم بلاغيفخررازيمفاتيح الغيبقرآن کریممدیریت کیفیت جامععملکردیادگیری سازمانیتوسعه شایستگیگرایش به هدفگرایش به سرپرستی  بهبود عملکردپيچيدگي حسابداريشفافيت گزارشگري ماليتاخير در ارائه گزارش حسابرساقلام تعهديتصویر شرکتارزش مشتریوفاداری مشتریاناعتماد به کارکنانمسئولیت اجتماییبرون سپاریعملکرد سازمانیعملکرد استراتژيکشهرک صنعتیگلپایگانآندلسطلیطله ابن صاعد اندلسیانتقال علومرشد اقتصادیحلبشاماتسلاجقهبنی حمدانتشیع امامیهدمشقجنگ صلیبیهویت برندرضایتمندی مشتریموبایلعملکرد توجهنادرپوررحمانیشعر معاصرحسابداری مشتریعملکرد مشتریچندرسانهریاضیرضايت شغليمهارتهاي ارتباطيپرستارانورزشایرانسلارزشبرندپرسپولیستبعیض مالیاتینظام مالیاتیفرهنگ سازیاسوه گراییعدالتعرفان و تصوفمنطق الطیروحدت وجودوکالتماهیتعمل مادیتاثیر فرهنگینواحی صنعتیزنان شاغلحل مسئلهزنانشادکامیسلامت اجتماعیهنرنمایشچهارمسمینار پایدیاادریسمغربخودگوییتصور از خودفطرتاسلامیالزاماتتربیتبانکعقودابن سینافارابیابن باجهابن رشدامر سیاسیجرمتورمزنفقهاجتهادتونسفقه مالکیاسلامامام رضایهودیتمسیحیتهندوئیزتاریخبغداداشبیلیهاخبارتعهدرضایتادبیاتتازه آبادیارسانامینعباسیانمهدیموحدینحفصیانبحرانمخزنشمس تبریزیصقلیهگیلانتمدنفلسفه اروپا هرمزصفویهتنبیهAHPتدریسخانوادهمتونمعلماندرمانرتمثلثاتقطربهوشقدرتنقدمالیاتمعلمکُـلبفکرذکرخودرومبیعتهدیداتصحنفرمموفقیتگلفهمبداءهنرمندتابوفروغمحلهکفائتنکاحهومرترسآتناتشیعذنابهدندانآرزوامیدتفکرقالیخلعفقهیعبدریرندحجچینثبتعقدمارمحبتولبهمنجیتسننفسخعدهدیننفقهشیعهدعاهزینهقمكارمعیارجمعیتتقابلاختیارسنتبهمنمرزمغمغبچهصبوریکلاملذتدیوزبیر
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !