-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره89
-
تعداد مقالات2,938
-
تعداد نویسندگان5,180
-
مقالات پذیرش شده999
-
مقالات رد شده1,939
-
درصد پذیرش34%
-
درصد عدم پذیرش66%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده53
-
تعداد داوران82
-
تعداد مشاهده مقالات1,724,554
نقش شبکههای اجتماعی در توسعه و بهبود خدمات گردشگری
دوره 1، شماره 3، مرداد 1397، صفحات 40 - 50
1-
2-
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش شبکههای اجتماعی در توسعه و بهبود خدمات گردشگری می باشد. این پژوهش از نوع پژوهش های کاربردی و از نظر شیوه، توصیفی پیمایشی می باشد. جامعه آماری شامل 186 آژانس گردشگری در مشهد و نمونه بر اساس جدول مورگان 123 آژانس گردشگری به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده اند. روش گردآوری اطلاعات کتابخانهای و پیمایشی است. جهت گردآوری دادهها از پرسشنامه محقق ساخته 25 سؤالی استفاده شده است . روایی پرسشنامه از طریق روایی صوری و اتخاذ نظرات اساتید روان سنج اخذ شده است. پایایی تحقیق با ضریب آلفای کرونباخ برای شبکه های اجتماعی و صنعت گردشگری به ترتیب 0.78 و 0.81 است. نتایج نشان داد که بین شبکههای اجتماعی و اطلاع رسانی ارتباط وجود دارد؛ بین شبکههای اجتماعی و تبادل اطلاعات ارتباط وجود دارد. بین شبکههای اجتماعی و صنعت توریسم ارتباط وجود ندارد؛ و بین شبکههای اجتماعی و عملکرد آژانسهای مسافرتی ارتباط وجود ندارد.
کلمات کلیدی :



