ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

تاثیر كيفيت زندگي‌كاری بر بهره‌وری فردی کارکنان
دوره 2، شماره 20، دی 98، صفحات 132 - 143
نویسندگان : مهدی محمدرضائی* 1
1- کارشناسی ارشد مدیریت دولتی ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین
چکیده :
نيروي انساني كارآمد مهم‌ترين سرمايه هر سازماني محسوب مي‌شود.استفاده مطلوب از منابع انساني، متكي به اقداماتي است كه براي حفظ و صيانت جسم و روح كاركنان سازمان به عمل مي‌آيد.اين اقدامات كه شامل امكانات رفاهي، طرح‌هاي تشويقي، تناسب شغلي،امنيت شغلي،اهميت به نقش فرد در سازمان، آموزش كاركنان و مواردي از اين قبيل مي‌باشد که مجموعا تحت عنوان كيفيت زندگي كاري ناميده‌ مي‌شود. تحقيق حاضر به بررسي رابطه بين كيفيت زندگي كاري و بهره‌وري نيروي انساني در كاركنان واحدهاي صنعتي مستقر در شهرك صنعتي لياء قزوين مي‌پردازد و برای حجم نمونه از جدول مورگان استفاده شده‌است. در ابتدا واحدهای صنعتی فعال مشخص شده و سپس پرسشنامه‌اي در چهار بخش جهت جمع‌آوري داده‌ها تهیه شد. داده‌ها با آمار توصيفي و استنباطي مورد بررسی قرار گرفتند و در بخش آمار استنباطی، آزمون T استودنت و آزمون همبستگي پيرسون به كار گرفته شده است. نتايج نشان داد كه ميانگين بهره‌وري كاركنان 4 ساعت و 47 دقيقه از 8 ساعت است و كاركنان فقط از 55% ظرفيت خود براي كار استفاده مي‌كنند. همچنين كيفيت زندگي كاری بر اساس مدل به كار گرفته شده، در حد متوسط قرار دارد.
مدیریت آموزشبرنامه ریزی آموزشیآموزش مدیرانپاکدشتانتظارات مشتریاینترنت بانکبانکداری الکترونیکیغزنیمعماریفرهنگهندغزنویانتکنوپولیهویت فرهنگیحفاظت از فرهنگ های بومیراهکارهای حفاظت از فرهنگ های محلیروان درمانی مثبت گراآشفتگی روانیاسترساضطرابخشم و افسردگیمدیریت دانشساختار سازمانی مدارستوسعه حرفه ای معلمانپیروی از رژیم غذاییذهن آگاهیقدرت ایگوتاب آوری روان شناختیرضایت از زندگیبهزیستی تحصیلیدانش آموزان متوسطهروان شناسی مثبت گرابرنامه ریزی آموزشی انعطاف پذیرطراحی آموزشیتدریس و یادگیری نوینفناوری های آموزشینقاط قوّتفرصت هامدارس هوشمندمقطع ابتداییشهر لامرددرمان مبتنی بر پذیرش و تعهدخودکارآمدیرضایت زناشوییتنظیم شناختی هیجانیخشونت خانگیاضطراب بیماریدشواری در تنظیم هیجانمقیاس نگرش نسبت به بیماریمقیاس دشواری در تنظیم هیجانسبک زندگی فرزند پروریسبک مستبدانهسبک مقتدرانهسبک سهل گیرانهوالدینهوش هیجانیپرخاشگرینوجوانانتربیتنهج البلاغهالگوسازیتربیت اخلاقیتربیت اجتماعیاخلاقسیاستفردوسیهومردين باوريافسردگيتنظيم شناختي هيجانعملكرد تحصيليانشاخلاقیتنوشتن خلاقارتقاء نوشتنمبانیمعرفت شناسیبرنامه درسیدلزدگی زناشوییطرحواره های ناسازگار اولیهصمیمت خانوادهبي تفاوتي سازمانييادگيري سازمانيمدیران مدارسشهرستان لامردتأثیر هنرفرهنگ و هنرریاضیعلومدوره متوسطه اولمکتب آنالتاریخ نگاریجملعایشهزبیرطلحهالگوی مدیریتی سایبرنتیکرهبری سایبرنتیکپژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعاتبازتوانی شناختیتوجهکنترل تکانهالگوی فعالیت مغزیاختلال کم توجهیبیش فعالیدانش مالینگرش مالیسواد مالیرفتار مدیریت مالیمنبع کنترلآموزش و توسعهادارک کارکنان نسبت به آموزشاستراتژی آموزشیرضایت شغلیگمرگهویتهویت اجتماعیسبک زندگیطبقه اجتماعیهوش سازمانیرفتار شهروندیبهره وری کارکنانادارات ورزش و جواناناینرسی سازمانیترومای سازمانیسایش اجتماعیآنتروپی سازمانیبرنامه ریزی استراتژیکآینده پژوهیاستراتژی سازمانیمدیریت سازمانیفرقه اشاعرهعقل و نقلعقاید دینیتأثیرات فکر اسلامیمنابع قابل اعتمادآموزش هوش معنویپیشرفت تحصیلیشادمانیبرند بانکجذب منابع مالیاعتماد مشتریانکیفیت خدماتفناوری های نوینویژگی های اجتماعیویژگی های خانوادگیزنان آسیب دیده اجتماعیزنان عادیشهر بوشهرآموزش مهارت های زندگیارزیابی تعامل والدفرزندنوجوانان دارای رفتارهای پرخطرفرهنگ خوش بینی علمیتوانمند سازی ساختارمدارس ابتدایی شهر ارومیه ناحیه یکآموزش مجازییادگیری الکترونیکیدانشجویانکتابهای کمک آموزشيوسایل کمک آموزشیپيشرفت تحصيليانگيزش پيشرفتجنایتحقوق بین المللسازمان ملل بشریتقوانینسطح شادکامیخودکارآمدی تحصیلیدانش آموزان پایه هشتمبحران مدرنیتهاحیاگری اسلامیمدرنیتهعقلانیتاحیاگریسکولاریسمفعالیت ورزشیرژیم غذاییحافظه فعالعملکرد تحصیلیاضافه وزنپیشرفتدردرنجمولانادستور زبانفارسیکتاب شناسیقاعده یدقاعده استصحابتعارض فقهیمالکیتحقوق اسلامیلقطهمال پیدا شدهتحصیل مال نامشروعتصرفخیانت در امانتجو سازمانیعملکرد کارکنانافشای اطلاعات ضد پولشوییعملکرد بانکبازده دارایی هابازده حقوق صاحبان سهامکیوتوبینسود تقسیمیمديريت زمانتعهدتجزيه و تحليل وضع موجودکارايی کارکنانآزادی یادگیریپیوند به مدرسهخوش بینی تحصیلیفناوری بلاک چینعملکرد خدمات مالیپذیرش فناوریفرهنگ دیجیتالیسواد رسانه ایتفکر انتقادیآموزش مدیریت هیجانافکار خودکشیاحساس ناامیدیجهات تشدید مجازاتنهادهای ارفاقیاجرای حکمآزادی مشروطنظام نیمه آزادیناگویی هیجانیسازگاری زناشوییزنان شاغلرهبریرهبری تحول آفرینمنابع انسانیسازمانکیفیت تدریس معلمانسواد اطلاعاتیاستقلال شغلیتمایل به تغییردوزبانگینظریه های یادگیریباورهای نادرستتوانبخشی شناختیتکانشگریسالمندانتقويت بنيان های اخلاقیكاركرد خانوادهمدیریت عملکردعملکرد سازمانیدانشگاه تبریزتعهد عاطفیرهبری اخلاقیرهبری فضیلت گرامعلمانزوج درمانیبهبود روابطخیانتمرزدارالاسلامدارالکفرملیتتابعیتروانشناسیاسطوره درمانیشبرنگ نامهدیوهنر درمانیروح هنرکیفیت زندگیکودک آزاریحقوق حمایتیقوانین کیفریعملکرد شغلیمدیرانذهنیت فلسفیهوش معنویمتوسطهاعتیادمعتادخانوادهجوانانافسردگیصحت روانزبان آموزیزبان دومیادگیری زبان دومایرانکودکانمسئولیت پذیری حرفه ایعملکردتمایل به صادراتحمایت دولتزن فرنگیتعزیرقاضیفقه مقارنیادگیریابتداییسرمایه اجتماعیسازمانهاتفکر خلاقاجتماعیگوشیدانش آموزعاقلهضمانبیمه دیه مسئولیتجریرهعصبهزهدریاضتکلبیونرشد حرکتیبلوغمدرسهتعلیم و تربیتمصرشامجزیرهسیوطیهگلهابزثبتثبت آنیثبت الکترونیکاميد به زندگيگرانیممالیکاقتصادسازگارینوآوریآموزشنوجوانتهدیدامنیتطالبانوقفالگوهای تربیتیترویج وقفزنانخانه دارتعارضبهنجاریغزهصلیبیعرفاتَشامتاریخشادکامیقدرت نظامیخودتوانمندیتقریبادیانمذاهباسپانیاپرتغالمغربحفصیاناروپااورشلیمدانشگاهبریتانیاخلیج فارستدریسحواس پرتیخوارجاینترنتاعتدالفسادقصه گوییپیترزهرستمالکیت معنویلایحهشیعهقضاوتعدالتمعلممتعلمضررضرارضرّموانعارزشیابیکودکتاثیراتاسنادسودلذتمدینه النبیقرآنتجرّیحقوقفقهکلامتیزهوشترویج علمرنگشکلبازیمحققانتکفیرجهادجرمدستورتمرینچاقیحبسآرزوانگیزهخشماملادیکتهاندلسالثیارستمسُرخهزنتشیعپرورشدولتمادرناسانبیاءطبیعتمغتکرارشبصبحنمادباسکتصوفشکارداناییعقلهنراسترقصهحلاجشطحتخیلحجابمتهمناشررایانهمناظرهکیفیکمیترازمدلالگوایذهساختارتغذیهرماندینقطرسستیتوبهکیفرمعادسنتتولّیتبرّیزوج معسرتوسلزیست معنویزوجهنشاطقمغصبغربآثاررؤیادعاکلمهقولمردمدنیازیارتمحتسبخنثیعدهحاملتسنندوستیشیرهمارعقدچینحجرنددندانذنابهتقریرآتناپیریتابوفروغتقلیدمُثلقبضنمازبداءفهمگلصحتمبیعفکرنقدرتبرندحلبشاماتکار
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !