ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

پیش بینی دلزدگی زناشویی براساس طرحواره های ناسازگار اولیه و صمیمت خانواده در زنان متاهل شاغل اداره آموزش و پرورش شهرستان جم
دوره 8، شماره 84، اردیبهشت 1404، صفحات 22 - 32
نویسندگان : صدیقه باقری* 1
1- کارشناس ارشد مشاوره خانواده، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی، مرودشت، ایران
چکیده :
هدف پژوهش حاضر پیش بینی دلزدگی زناشویی براساس طرحواره های ناسازگار اولیه و صمیمت خانواده در زنان متاهل شاغل اداره آموزش و پرورش شهرستان جم بوده است این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه اجرا توصیفی از نوع همبستگی است جامعه آماری این پژوهش را زنان متاهل شاغل اداره آموزش و پرورش شهرستان جم تشکیل می دهندکه تعداد آنها برابر با 500 نفر بود محقق با استفاده از روش نمونه در دسترس 217نفر را به عنوان نمونه انتخاب کرد. ابزار اندازه گیری در این پژوهش شامل سه پرسشنامه صمیمیت زوجین ،پرسشنامه دلزدگی زناشویی و پرسشنامه طرحواره بوده است.جهت تجزيه و تحليل داده ها از روش هاي آمار توصيفي(ميانگين و انحراف استاندارد) و در سطح استنباطی، رگرسیون چند متغیره به روش همزمان استفاده شد. ابعاد صمیمت قادر به پیش بینی دلزدگی زناشویی می باشد. بین دلزدگی زناشویی با طرحواره های ناسازگار اولیه رابطه معنادار وجود دارد. بین دلزدگی زناشویی با صمیمت خانواده و ابعاد ان رابطه معنادار وجود دارد. طرحواره های ناسازگار اولیه قادر به پیش بینی دلزدگی زناشویی می باشد. صمیمت خانواده قادر به پیش بینی دلزدگی زناشویی می باشد.
مدیریت آموزشبرنامه ریزی آموزشیآموزش مدیرانپاکدشتانتظارات مشتریاینترنت بانکبانکداری الکترونیکیغزنیمعماریفرهنگهندغزنویانتکنوپولیهویت فرهنگیحفاظت از فرهنگ های بومیراهکارهای حفاظت از فرهنگ های محلیروان درمانی مثبت گراآشفتگی روانیاسترساضطرابخشم و افسردگیمدیریت دانشساختار سازمانی مدارستوسعه حرفه ای معلمانپیروی از رژیم غذاییذهن آگاهیقدرت ایگوتاب آوری روان شناختیرضایت از زندگیبهزیستی تحصیلیدانش آموزان متوسطهروان شناسی مثبت گرابرنامه ریزی آموزشی انعطاف پذیرطراحی آموزشیتدریس و یادگیری نوینفناوری های آموزشینقاط قوّتفرصت هامدارس هوشمندمقطع ابتداییشهر لامرددرمان مبتنی بر پذیرش و تعهدخودکارآمدیرضایت زناشوییتنظیم شناختی هیجانیخشونت خانگیاضطراب بیماریدشواری در تنظیم هیجانمقیاس نگرش نسبت به بیماریمقیاس دشواری در تنظیم هیجانسبک زندگی فرزند پروریسبک مستبدانهسبک مقتدرانهسبک سهل گیرانهوالدینهوش هیجانیپرخاشگرینوجوانانتربیتنهج البلاغهالگوسازیتربیت اخلاقیتربیت اجتماعیاخلاقسیاستفردوسیهومردين باوريافسردگيتنظيم شناختي هيجانعملكرد تحصيليانشاخلاقیتنوشتن خلاقارتقاء نوشتنمبانیمعرفت شناسیبرنامه درسیدلزدگی زناشوییطرحواره های ناسازگار اولیهصمیمت خانوادهبي تفاوتي سازمانييادگيري سازمانيمدیران مدارسشهرستان لامردتأثیر هنرفرهنگ و هنرریاضیعلومدوره متوسطه اولمکتب آنالتاریخ نگاریجملعایشهزبیرطلحهالگوی مدیریتی سایبرنتیکرهبری سایبرنتیکپژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعاتبازتوانی شناختیتوجهکنترل تکانهالگوی فعالیت مغزیاختلال کم توجهیبیش فعالیدانش مالینگرش مالیسواد مالیرفتار مدیریت مالیمنبع کنترلآموزش و توسعهادارک کارکنان نسبت به آموزشاستراتژی آموزشیرضایت شغلیگمرگهویتهویت اجتماعیسبک زندگیطبقه اجتماعیهوش سازمانیرفتار شهروندیبهره وری کارکنانادارات ورزش و جواناناینرسی سازمانیترومای سازمانیسایش اجتماعیآنتروپی سازمانیبرنامه ریزی استراتژیکآینده پژوهیاستراتژی سازمانیمدیریت سازمانیفرقه اشاعرهعقل و نقلعقاید دینیتأثیرات فکر اسلامیمنابع قابل اعتمادآموزش هوش معنویپیشرفت تحصیلیشادمانیبرند بانکجذب منابع مالیاعتماد مشتریانکیفیت خدماتفناوری های نوینویژگی های اجتماعیویژگی های خانوادگیزنان آسیب دیده اجتماعیزنان عادیشهر بوشهرآموزش مهارت های زندگیارزیابی تعامل والدفرزندنوجوانان دارای رفتارهای پرخطرفرهنگ خوش بینی علمیتوانمند سازی ساختارمدارس ابتدایی شهر ارومیه ناحیه یکآموزش مجازییادگیری الکترونیکیدانشجویانکتابهای کمک آموزشيوسایل کمک آموزشیپيشرفت تحصيليانگيزش پيشرفتجنایتحقوق بین المللسازمان ملل بشریتقوانینسطح شادکامیخودکارآمدی تحصیلیدانش آموزان پایه هشتمبحران مدرنیتهاحیاگری اسلامیمدرنیتهعقلانیتاحیاگریسکولاریسمفعالیت ورزشیرژیم غذاییحافظه فعالعملکرد تحصیلیاضافه وزنپیشرفتدردرنجمولانادستور زبانفارسیکتاب شناسیقاعده یدقاعده استصحابتعارض فقهیمالکیتحقوق اسلامیلقطهمال پیدا شدهتحصیل مال نامشروعتصرفخیانت در امانتجو سازمانیعملکرد کارکنانافشای اطلاعات ضد پولشوییعملکرد بانکبازده دارایی هابازده حقوق صاحبان سهامکیوتوبینسود تقسیمیمديريت زمانتعهدتجزيه و تحليل وضع موجودکارايی کارکنانآزادی یادگیریپیوند به مدرسهخوش بینی تحصیلیفناوری بلاک چینعملکرد خدمات مالیپذیرش فناوریفرهنگ دیجیتالیسواد رسانه ایتفکر انتقادیمسئولیت پذیری اجتماعی معلمانآموزش مدیریت هیجانافکار خودکشیاحساس ناامیدیجهات تشدید مجازاتنهادهای ارفاقیاجرای حکمآزادی مشروطنظام نیمه آزادیناگویی هیجانیسازگاری زناشوییزنان شاغلرهبریرهبری تحول آفرینمنابع انسانیسازمانسواد اطلاعاتیاستقلال شغلیتمایل به تغییردوزبانگیافت تحصیلیباورهای نادرستتوانبخشی شناختیتکانشگریسالمندانكاركرد خانوادهمدیریت عملکردعملکرد سازمانیدانشگاه تبریزتعهد عاطفیمعلمانزوج درمانیخیانتمرزدارالاسلامدارالکفرملیتتابعیتروانشناسیاسطوره درمانیشبرنگ نامهدیوهنر درمانیروح هنراختلال هراسکیفیت زندگیحقوق حمایتیقوانین کیفرینحوه تصمیم گیریمدیرانذهنیت فلسفیهوش معنویمتوسطهاعتیادمعتادخانوادهجوانانافسردگیصحت روانزبان آموزیزبان دومیادگیری زبان دومایرانکودکانعملکردتمایل به صادراتزن فرنگیسقوط مجازاتتعزیرقاضیفقه مقارنیادگیریابتداییروابط عمومی هاسازمانهاشیوه های تدریسروش تحقیق محورتفکر خلاقاجتماعیگوشیدانش آموزانعاقلهضمانجریرهعصبهزهدریاضتکلبیوناپیکوریسمرشد حرکتیبلوغمدرسهمصرشامجزیرهسیوطیهگلهابزثبتثبت آنیگرانیممالیکاقتصادسازگاریرهبری شهردارطراحی شهریآموزشنوجوانتهدیدامنیتطالبانوقفالگوهای تربیتیزنانانسجامتعارضغزهصلیبیعرفاتَشامتاریخشادکامیادیانمذاهبمشارکت والدیناسپانیاپرتغالمغربحفصیانلوئی نهماروپااورشلیمفراعنه مصرنيروي نظاميبریتانیاتدریسسیستانخوارجاینترنتاعتدالفسادمجازاتروایاتپیترزهرستلایحهشیعهعدالتمعلممتعلمضررضرارضرّموانعکودکاسنادقاجارتصاویرسودلذتBrownقرآنتجرّیفقهکلاموب امروزیرنگشکلبازیتکفیرجهادجرمبزهکاریتمرینچاقیحبسآرزوخشماملادیکتهاندلسادبیاتتيزهوشهایدگرالثیارستمزنتشیعرسانهدولتمادرناسانسانانبیاءاجتهادمغمغبچهحافظاستخدامشبصبحنماداسبشکارداناییعقلسیمرغهنرجایگاهشعراسترکتاب مقدسقصهعاطفیشطحتخیلجامعهسهامناشررایانهشخصکیفیکمیترازمعنویتمدلالگوطراحیایذهپروتکلتغذیهرمانانقاذعافیتدینبهمنکوفهتوبهتوحیداقتباسسنتشرکنفاقنفقهشوهرقماَفحشمعیاركارغربآثاررؤیاهزینهزماندعاقولدنیامشهدصلحخنثیفسخعدهمحتواولبهمحبتبیعتمارحوزه ثبتیچینحجرندسوریهحمایتتفکرامیدصنایععربپیرینکاحتاثیرفوکومُثلقبضفهمگنبدمبیعنقدرتجرحموبدتنبیهمهدیتورمسیستمکار
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !