


-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره87
-
تعداد مقالات2,934
-
تعداد نویسندگان5,131
-
مقالات پذیرش شده1,000
-
مقالات رد شده1,934
-
درصد پذیرش34.08%
-
درصد عدم پذیرش65.92%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده53
-
تعداد داوران82
-
تعداد مشاهده مقالات1,623,344
برنامه ریزی استراتژیک در آموزش
دوره 8، شماره 83، فروردین 1404، صفحات 1 - 20
1- دانشجوی دکتری تخصصی، گروه مدیریت آموزشی، واحد خرم آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، خرم آباد، ایران
2- دانشجوی دکتری تخصصی، گروه مدیریت آموزشی، واحد خرم آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، خرم آباد، ایران
3- دانشجوی کارشناسی رشد، گروه روانشناسی، واحد خرم آباد، دانشگاه آزاد اسلامی، خرم آباد، ایران
چکیده :
برنامهریزی استراتژیک به عنوان یکی از ابزارهای ضروری مدیریت سازمانها در دنیای پیچیده و پرتحول امروز شناخته میشود. این مقاله به بررسی جامع مفاهیم و فرآیندهای کلیدی برنامهریزی استراتژیک میپردازد و مدلها و ابزارهای مورد استفاده در این زمینه را تحلیل میکند. از جمله مهمترین مباحث مطرحشده میتوان به تحلیل روندها، تدوین سناریوها، پیشبینی فناوری و تحلیل عدم قطعیتها اشاره کرد که همگی به سازمانها کمک میکنند تا در برابر تغییرات محیطی آماده و مقاوم باشند. همچنین، مدلهای استراتژیک فیلیپس، برایسون و رایت بهطور ویژه مورد بررسی قرار گرفتند تا نشان داده شود که چگونه میتوان با استفاده از اهداف سازمانی، استراتژیهای مؤثری برای رسیدن به موفقیتهای بلندمدت تدوین کرد. این مقاله نشان میدهد که برنامهریزی استراتژیک تنها به عنوان یک ابزار پیشبینی نیست، بلکه رویکردی پویا و انعطافپذیر برای مواجهه با عدم قطعیتها و تغییرات سریع در محیطهای سازمانی است. با استفاده از این روشها، سازمانها میتوانند مسیرهای موفقیتآمیزی را در آیندهای نامطمئن ترسیم کنند و از فرصتهای نوظهور بهرهبرداری کنند. در نتیجه، برنامهریزی استراتژیک به سازمانها امکان میدهد تا علاوه بر تحقق اهداف، در رقابتپذیری خود پایدار بمانند.
کلمات کلیدی :
- 229
- 78
- 1403/10/29
- 1403/12/06
- 1404/01/26