


-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره87
-
تعداد مقالات2,920
-
تعداد نویسندگان5,131
-
مقالات پذیرش شده988
-
مقالات رد شده1,932
-
درصد پذیرش33.84%
-
درصد عدم پذیرش66.16%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده53
-
تعداد داوران82
-
تعداد مشاهده مقالات1,632,273
بررسی رابطه سرسختی و سبک های يادگيری کلب با خلاقيت
دوره 3، شماره 23، فروردین 99، صفحات 71 - 80
1- عضو هيئت علمي،گروه علوم انساني دانشگاه پيام نور، تهران، ايران. Mojtabavahedian@gmail.com
چکیده :
خلاقيت از ويژگي های مهم افراد مي باشد که مي تواند متآثر از عوامل مختلف باشد بنابراين هدف اين پژوهش به دنبال بررسي ارتباط سرسختي و سبکهاي يادگيري با خلاقيت در دانشجويان است. روش پژوهش از نوع توصيفي است و جامعه آماري کليه دانشجويان دانشگاههاي شهر قم بودندکه از بين آنها به تعداد 270 نفر به صورت تصادفي انتخاب شدند. براي جمعآوري اطلاعات از سه پرسشنامه سرسختي روانشناختي کوباسا و خلاقيت عابدي و سبکهاي يادگيري کلب استفاده شد. روش تحليل انجام شده از نوع همبستگي است. جهت تحليل دادهها از روش همبستگي پيرسون و رگرسيون گام به گام استفاده گرديد. نتايج به دست آمده در اين پژوهش نشان داد که بين سرسختي با خلاقيت و سيالي،ابتکار و انعطافپذيري رابطه وجود دارد و توان پيش بيني خلاقيت از طريق رگرسيون گام به گام را دارد و از سبکهاي يادگيري سبک واگرا و همگرا با خلاقيت و مؤلفههاي آن رابطه دارند و هر دو توان پيش بيني خلاقيت و سه مؤلفه آن را دارند.
کلمات کلیدی :