ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

بررسی رابطه سرسختی و سبک های يادگيری کلب با خلاقيت
دوره 3، شماره 23، فروردین 99، صفحات 71 - 80
نویسندگان : مجتبی واحدیان* 1

1 عضو هيئت علمي،گروه علوم انساني دانشگاه پيام نور، تهران، ايران. Mojtabavahedian@gmail.com

چکیده :
خلاقيت از ويژگي های مهم افراد مي ‏باشد که مي‏ تواند متآثر از عوامل مختلف باشد بنابراين هدف اين پژوهش به دنبال بررسي ارتباط سرسختي و سبکهاي يادگيري با خلاقيت در دانشجويان است. روش پژوهش از نوع توصيفي است و جامعه آماري کليه دانشجويان دانشگاههاي شهر قم بودندکه از بين آنها به تعداد 270 نفر به صورت تصادفي انتخاب شدند. براي جمع‏آوري اطلاعات از سه پرسشنامه سرسختي روانشناختي کوباسا و خلاقيت عابدي و سبکهاي يادگيري کلب استفاده شد. روش تحليل انجام شده از نوع همبستگي است. جهت تحليل داده‏ها از روش همبستگي پيرسون و رگرسيون گام به گام استفاده گرديد. نتايج به دست آمده در اين پژوهش نشان داد که بين سرسختي با خلاقيت و سيالي،ابتکار و انعطاف‏پذيري رابطه وجود دارد و توان پيش بيني خلاقيت از طريق رگرسيون گام به گام را دارد و از سبکهاي يادگيري سبک واگرا و همگرا با خلاقيت و مؤلفه‏هاي آن رابطه دارند و هر دو توان پيش بيني خلاقيت و سه مؤلفه آن را دارند.
کلمات کلیدی :
سرسختی، سبکهاي يادگيري کلب، خلاقيت
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !