ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

بررسی نقش فرهنگ خوشبینی علمی در توانمند سازی ساختار مدارس ابتدایی ناحیه 1 شهر ارومیه
دوره 7، شماره 82، اسفند 1403، صفحات 44 - 51
نویسندگان : فرشید رستم زاده* 1، سمیه بابایی 2
1- دکتری مدیریت آموزشی، گروه علوم تربیتی، واحد ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامی. ارومیه. ایران
2- کارشناس آموزش ابتدایی، گروه علوم تربیتی، واحد ارومیه، دانشگاه آزاد اسلامی. ارومیه. ایران
چکیده :
تحقیق حاضر به دنبال آن است به بررسی نقش فرهنگ خوش بینی علمی در توانمند سازی ساختار مدارس ابتدایی ناحیه 1 شهر ارومیه بپردازد. روش تقیق پژوهش حاضر از نظر هدف و ماهیت کاربردی و از نظر فلسفه پژوهش کمی و از نظر استراتژی و مسیر اجرا توصیفی از نوع ماتریس همبستگی می باشد. جامعه آماری مورد بررسی در این پژوهش شامل مدیران مدارس ابتدایی ناحیه 1 شهر ارومیه می‌باشد که بر اساس آمار گرفته شده از واحد آمار شامل 1520 نفر می‌باشد. حجم نمونه تعیین‌شده‌ بر اساس فرمول کوکران 307 نفر برآورد گردیده پرسشنامه‌ها در بین این افراد توزیع گردیده است. به‌منظور بررسی روایی از روایی محتوایی و صوری استفاده شده است. همچنین پایایی پرسشنامه بر اساس روش آلفای کرونباخ ارزیابی گردید. در این تحقیق از آزمون کلموگروف اسمیرنف به منظور بررسی نرمال بودن داده‌ها استفاده شده است؛ و با توجه به نرمال بودن داده‌ها از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی استفاده شده است. نتایج آزمون نشان می دهد که فرهنگ خوش بینی علمی بر توانمند سازی ساختار تاثیر دارد.
مدیریت آموزشبرنامه ریزی آموزشیآموزش مدیرانپاکدشتانتظارات مشتریاینترنت بانکبانکداری الکترونیکیغزنیمعماریفرهنگهندغزنویانتکنوپولیهویت فرهنگیحفاظت از فرهنگ های بومیراهکارهای حفاظت از فرهنگ های محلیروان درمانی مثبت گراآشفتگی روانیاسترساضطرابخشم و افسردگیمدیریت دانشساختار سازمانی مدارستوسعه حرفه ای معلمانپیروی از رژیم غذاییذهن آگاهیقدرت ایگوتاب آوری روان شناختیرضایت از زندگیبهزیستی تحصیلیدانش آموزان متوسطهروان شناسی مثبت گرابرنامه ریزی آموزشی انعطاف پذیرطراحی آموزشیتدریس و یادگیری نوینفناوری های آموزشینقاط قوّتفرصت هامدارس هوشمندمقطع ابتداییشهر لامرددرمان مبتنی بر پذیرش و تعهدخودکارآمدیرضایت زناشوییتنظیم شناختی هیجانیخشونت خانگیاضطراب بیماریدشواری در تنظیم هیجانمقیاس نگرش نسبت به بیماریمقیاس دشواری در تنظیم هیجانسبک زندگی فرزند پروریسبک مستبدانهسبک مقتدرانهسبک سهل گیرانهوالدینهوش هیجانیپرخاشگرینوجوانانتربیتنهج البلاغهالگوسازیتربیت اخلاقیتربیت اجتماعیاخلاقسیاستفردوسیهومردين باوريافسردگيتنظيم شناختي هيجانعملكرد تحصيليانشاخلاقیتنوشتن خلاقارتقاء نوشتنمبانیمعرفت شناسیبرنامه درسیدلزدگی زناشوییطرحواره های ناسازگار اولیهصمیمت خانوادهبي تفاوتي سازمانييادگيري سازمانيمدیران مدارسشهرستان لامردتأثیر هنرفرهنگ و هنرریاضیعلومدوره متوسطه اولمکتب آنالتاریخ نگاریجملعایشهزبیرطلحهالگوی مدیریتی سایبرنتیکرهبری سایبرنتیکپژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعاتبازتوانی شناختیتوجهکنترل تکانهالگوی فعالیت مغزیاختلال کم توجهیبیش فعالیدانش مالینگرش مالیسواد مالیرفتار مدیریت مالیمنبع کنترلآموزش و توسعهادارک کارکنان نسبت به آموزشاستراتژی آموزشیرضایت شغلیگمرگهویتهویت اجتماعیسبک زندگیطبقه اجتماعیهوش سازمانیرفتار شهروندیبهره وری کارکنانادارات ورزش و جواناناینرسی سازمانیترومای سازمانیسایش اجتماعیآنتروپی سازمانیبرنامه ریزی استراتژیکآینده پژوهیاستراتژی سازمانیمدیریت سازمانیفرقه اشاعرهعقل و نقلعقاید دینیتأثیرات فکر اسلامیمنابع قابل اعتمادآموزش هوش معنویپیشرفت تحصیلیشادمانیبرند بانکجذب منابع مالیاعتماد مشتریانکیفیت خدماتفناوری های نوینویژگی های اجتماعیویژگی های خانوادگیزنان آسیب دیده اجتماعیزنان عادیشهر بوشهرآموزش مهارت های زندگیارزیابی تعامل والدفرزندنوجوانان دارای رفتارهای پرخطرفرهنگ خوش بینی علمیتوانمند سازی ساختارمدارس ابتدایی شهر ارومیه ناحیه یکآموزش مجازییادگیری الکترونیکیدانشجویانکتابهای کمک آموزشيوسایل کمک آموزشیپيشرفت تحصيليانگيزش پيشرفتجنایتحقوق بین المللسازمان ملل بشریتقوانینسطح شادکامیخودکارآمدی تحصیلیدانش آموزان پایه هشتمبحران مدرنیتهاحیاگری اسلامیمدرنیتهعقلانیتاحیاگریسکولاریسمفعالیت ورزشیرژیم غذاییحافظه فعالعملکرد تحصیلیاضافه وزنپیشرفتدردرنجمولانادستور زبانفارسیکتاب شناسیقاعده یدقاعده استصحابتعارض فقهیمالکیتحقوق اسلامیلقطهمال پیدا شدهتحصیل مال نامشروعتصرفخیانت در امانتجو سازمانیعملکرد کارکناننظام گزینش نیروی انسانی و بانک پارسیانافشای اطلاعات ضد پولشوییعملکرد بانکبازده دارایی هابازده حقوق صاحبان سهامکیوتوبینسود تقسیمیمديريت زمانتعهدتجزيه و تحليل وضع موجودکارايی کارکنانآزادی یادگیریپیوند به مدرسهخوش بینی تحصیلیفناوری بلاک چینعملکرد خدمات مالیپذیرش فناوریفرهنگ دیجیتالیسواد رسانه ایتفکر انتقادیمسئولیت پذیری اجتماعی معلمانآموزش مدیریت هیجانافکار خودکشیاحساس ناامیدینهادهای ارفاقیاجرای حکمآزادی مشروطنظام نیمه آزادیناگویی هیجانیسازگاری زناشوییزنان شاغلرهبریرهبری تحول آفرینمنابع انسانیسازمانکیفیت تدریس معلمانسواد اطلاعاتیاستقلال شغلیتمایل به تغییردوزبانگیافت تحصیلیباورهای نادرستتکانشگریسالمندانعملکرد سازمانیدانشگاه تبریزتعهد عاطفیرهبری اخلاقیرهبری فضیلت گرامعلمانزوج درمانیبهبود روابطخیانتمرزدارالاسلامدارالکفرملیتتابعیتروانشناسیاسطوره درمانیشبرنگ نامهدیوهنر درمانیروح هنراختلال هراسکیفیت زندگیجمعیت شناسی و احساس تنهاییکودک آزاریقوانین کیفریعملکرد شغلیمدیرانهوش معنویمتوسطهاعتیادمعتادخانوادهجوانانافسردگیزبان آموزیزبان دومیادگیری زبان دومایرانکودکانبازار رقابتی و پویاعملکردحمایت دولتهنر دوره قاجارزن فرنگیسقوط مجازاتتعزیرقاضیقاتل و مجنی علیهارزشیابی توصیفییادگیریابتداییسازمانهاتفکر خلاقاجتماعیگوشیدانش آموزعاقلهضمانجریرهعصبهزهدریاضتجامعه گریزیکلبیوناپیکوریسمدوره ابتداییدختر و پسربلوغمدرسهتعلیم و تربیتمصرشامجزیرهسیوطیهگلهابزثبتثبت آنیاميد به زندگيگرانیممالیکاقتصادنوآوریآموزشتهدیدامنیتطالبانوقفآسیب شناسیزنانانسجامابرازگریتعارضغزهصلیبیعرفاتَشامتاریخشادکامیانتظار از ازدواجتقریبادیانمذاهباسپانیاپرتغالمغربحفصیانلوئی نهماروپادانشگاهطناب زنیتدریسخوارجاینترنتاعتدالفسادمجازاتروایاتپیترزهرستلایحهشیعهقضاوتعدالتمعلممتعلمضررضرارضرّموانعخود مختاریکودکاسنادقاجارسودلذتتجرّیحقوقفقهکلاممهندسی مجددچالش هارنگشکلبازیمحققانجهادابن سیناجرمدستورتمرینچاقیحبسمحکوم علیهعلاقه مندیخلاقيتخشماملادیکتهادبیاتتيزهوشهایدگرالثیارستمسُرخهزنتشیعرسانهپرورشدولتصبوریمادرناسانسانطبیعتاجتهادقضاءقاضی مقلدمغشبصبحنماداتیسماسبجهانعقلهنرشعراسترپوریمقصهدفاع مشروعحلاجشطحمتهمجامعهتکالیفناشرمناظرهکمینقش معلممعنویتمدلالگوایذهمجرمکروناپروتکلرمانانقاذدینذکراردنبهمنتوبهتبرّیاختیارتوسلحجيّتنفاقنفقهورزشرباعیقممعیاركارصنعتغربحجیتتغییرهزینهدعاکلمهلفظمردمنظامیآخرتپنج گنجدنیاخنثیفسخعدههدفوحدتمنجینجاتولبهمحبتآزادیحجرندقالیتفکرتقریرتولیدآتناپیریتاثیرتابوبداءفرمگنبدصحنفکرنقدرتویستوین بیکاستامهدیحلبنامه
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !