بررسی تاثیر برنامهریزی درسی با رویکرد فناورانه بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان دشتی
دوره 4، شماره 36، اردیبهشت 1400، صفحات 230 - 238
1 کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات و آموزگار پایه دوم دبستان شهید چمران
چکیده :
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر برنامهریزی درسی با رویکرد فناورانه بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان دشتی انجام گرفت. پژوهش حاضر از نظر هدف كاربردي و از نظر روش، توصيفي از نوع تحقيق پیمایشی است. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان دشتی می باشند. برای برآورد حجم نمونه، از جدول مورگان استفاده شده است. حجم نمونه با استفاده از جدول نمونه گیری مورگان 364 به دست آمد. به منظور گردآوری اطلاعات از پرسشنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات و پرسشنامه عملکرد تحصیلی دانشجویان استفاده شد. در سطح آمار توصيفي از شاخص¬هايي همچون جداول و نمودارهای توزيع فراواني، ميانگين و انحراف استاندارد، و در سطح آمار استنباطي از آزمون رگرسیون چندگانه استفاده گردید. در تبیین و تحلیل و نتایج به دست آمده مشخص شد که برنامهریزی درسی با رویکرد فناورانه بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی تاثیر معنادار و مثبت دارد.
پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر برنامهریزی درسی با رویکرد فناورانه بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان دشتی انجام گرفت. پژوهش حاضر از نظر هدف كاربردي و از نظر روش، توصيفي از نوع تحقيق پیمایشی است. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان دشتی می باشند. برای برآورد حجم نمونه، از جدول مورگان استفاده شده است. حجم نمونه با استفاده از جدول نمونه گیری مورگان 364 به دست آمد. به منظور گردآوری اطلاعات از پرسشنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات و پرسشنامه عملکرد تحصیلی دانشجویان استفاده شد. در سطح آمار توصيفي از شاخص¬هايي همچون جداول و نمودارهای توزيع فراواني، ميانگين و انحراف استاندارد، و در سطح آمار استنباطي از آزمون رگرسیون چندگانه استفاده گردید. در تبیین و تحلیل و نتایج به دست آمده مشخص شد که برنامهریزی درسی با رویکرد فناورانه بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی تاثیر معنادار و مثبت دارد.
کلمات کلیدی :
برنامه ریزی درسی، رویکرد فناورانه، عملکرد تحصیلی، شهرستان دشتی
برنامه ریزی درسی، رویکرد فناورانه، عملکرد تحصیلی، شهرستان دشتی
-
511
-
215
-
1399/09/28
-
1399/12/21
-
1400/02/18