ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

بررسی رابطه مدیریت دانش با توانمند سازی کارکنان (مطالعه موردی: بانک رفاه کارگران خراسان جنوبی)
دوره 1، شماره 4، شهریور 1397، صفحات 60 - 82
نویسندگان : احمد مخمل باف* 1، محمدرضا دهقانی 2
1-
2-
چکیده :
از ویژگی های سازمان های امروزی می توان به پویایی و پیچیدگی، ابهام و سنت گریزی اشاره کرد. به منظور غلبه بر شرایط نامطئن، پیچیده و پویا تنها راهی که پیش روی مدیران قرار دارد، توانمندسازی سازمان و کارکنان از طریق کسب دانش و مهارتی که به سرعت کهنه و منسوخ می شود، می باشد. لذا این پژوهش با عنوان «بررسی رابطه بین مدیریت دانش با توانمندسازی کارکنان(مطالعه موردی: بانک رفاه خراسان جنوبی)» انجام گرفته است. روش پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه کارکنان بانک رفاه کارگران استان خراسان جنوبی اعم از رسمی (آزمایشی و قطعی)، پیمانی و قراردادی بودند که در بهار سال 95 اشتغال به خدمت داشتند. تعداد اعضای جامعه آماری 135 نفر بودند در این پژوهش با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده نمونه مورد نظر که تعداد آن براساس جدول کرجسی و مورگان 100 نفر برآورد شده است؛ انتخاب گردیدند. در این پژوهش به منظور سنجش مدیریت دانش و توانمندسازی کارکنان از دو تا پرسشنامه استاندار شرون لاوسون واسپریتزر استفاده شده است. روایی پرسشنامه ها قبلاً مورد تأیید قرار گرفته است و پایایی پرسشنامه‌های مدیریت دانش و توانمندسازی به ترتیب 0.95 و 0.92 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از آمار توصیفی و استنباطی (میانگین، انحراف استاندارد، آزمون‌های آماری اسمیرنف کولموگروف و رگرسیون تک متغیره) استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین مدیریت دانش با توانمندسازی رابطه وجود دارد.
مدیریت آموزشبرنامه ریزی آموزشیآموزش مدیرانپاکدشتانتظارات مشتریاینترنت بانکبانکداری الکترونیکیغزنیمعماریفرهنگهندغزنویانتکنوپولیهویت فرهنگیحفاظت از فرهنگ های بومیراهکارهای حفاظت از فرهنگ های محلیروان درمانی مثبت گراآشفتگی روانیاسترساضطرابخشم و افسردگیمدیریت دانشساختار سازمانی مدارستوسعه حرفه ای معلمانپیروی از رژیم غذاییذهن آگاهیقدرت ایگوتاب آوری روان شناختیرضایت از زندگیبهزیستی تحصیلیدانش آموزان متوسطهروان شناسی مثبت گرابرنامه ریزی آموزشی انعطاف پذیرطراحی آموزشیتدریس و یادگیری نوینفناوری های آموزشینقاط قوّتفرصت هامدارس هوشمندمقطع ابتداییشهر لامرددرمان مبتنی بر پذیرش و تعهدخودکارآمدیرضایت زناشوییتنظیم شناختی هیجانیخشونت خانگیاضطراب بیماریدشواری در تنظیم هیجانمقیاس نگرش نسبت به بیماریمقیاس دشواری در تنظیم هیجانسبک زندگی فرزند پروریسبک مستبدانهسبک مقتدرانهسبک سهل گیرانهوالدینهوش هیجانیپرخاشگرینوجوانانتربیتنهج البلاغهالگوسازیتربیت اخلاقیتربیت اجتماعیاخلاقسیاستفردوسیهومردين باوريافسردگيتنظيم شناختي هيجانعملكرد تحصيليانشاخلاقیتنوشتن خلاقارتقاء نوشتنمبانیمعرفت شناسیبرنامه درسیدلزدگی زناشوییطرحواره های ناسازگار اولیهصمیمت خانوادهبي تفاوتي سازمانييادگيري سازمانيمدیران مدارسشهرستان لامردتأثیر هنرفرهنگ و هنرریاضیعلومدوره متوسطه اولمکتب آنالتاریخ نگاریجملعایشهزبیرطلحهالگوی مدیریتی سایبرنتیکرهبری سایبرنتیکپژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعاتبازتوانی شناختیتوجهکنترل تکانهالگوی فعالیت مغزیاختلال کم توجهیبیش فعالیدانش مالینگرش مالیسواد مالیرفتار مدیریت مالیمنبع کنترلآموزش و توسعهادارک کارکنان نسبت به آموزشاستراتژی آموزشیرضایت شغلیگمرگهویتهویت اجتماعیسبک زندگیطبقه اجتماعیهوش سازمانیرفتار شهروندیبهره وری کارکنانادارات ورزش و جواناناینرسی سازمانیترومای سازمانیسایش اجتماعیآنتروپی سازمانیبرنامه ریزی استراتژیکآینده پژوهیاستراتژی سازمانیمدیریت سازمانیفرقه اشاعرهعقل و نقلعقاید دینیتأثیرات فکر اسلامیمنابع قابل اعتمادآموزش هوش معنویپیشرفت تحصیلیشادمانیبرند بانکجذب منابع مالیاعتماد مشتریانکیفیت خدماتفناوری های نوینویژگی های اجتماعیویژگی های خانوادگیزنان آسیب دیده اجتماعیزنان عادیشهر بوشهرآموزش مهارت های زندگیارزیابی تعامل والدفرزندنوجوانان دارای رفتارهای پرخطرفرهنگ خوش بینی علمیتوانمند سازی ساختارمدارس ابتدایی شهر ارومیه ناحیه یکآموزش مجازییادگیری الکترونیکیدانشجویانکتابهای کمک آموزشيوسایل کمک آموزشیپيشرفت تحصيليانگيزش پيشرفتجنایتحقوق بین المللسازمان ملل بشریتقوانینسطح شادکامیخودکارآمدی تحصیلیدانش آموزان پایه هشتمبحران مدرنیتهاحیاگری اسلامیمدرنیتهعقلانیتاحیاگریسکولاریسمفعالیت ورزشیرژیم غذاییحافظه فعالعملکرد تحصیلیاضافه وزنپیشرفتدردرنجمولانادستور زبانفارسیکتاب شناسیقاعده یدقاعده استصحابتعارض فقهیمالکیتحقوق اسلامیلقطهمال پیدا شدهتحصیل مال نامشروعتصرفخیانت در امانتجو سازمانیعملکرد کارکناننظام گزینش نیروی انسانی و بانک پارسیانافشای اطلاعات ضد پولشوییعملکرد بانکبازده دارایی هابازده حقوق صاحبان سهامکیوتوبینسود تقسیمیمديريت زمانتعهدتجزيه و تحليل وضع موجودبرنامه ريزی و پیگيرری و تحليل مجددکارايی کارکنانآزادی یادگیریپیوند به مدرسهفناوری بلاک چینعملکرد خدمات مالیپذیرش فناوریفرهنگ دیجیتالیسواد رسانه ایتفکر انتقادیافکار خودکشیاحساس ناامیدیجهات تشدید مجازاتنهادهای ارفاقیاجرای حکمآزادی مشروطنظام نیمه آزادیناگویی هیجانیسازگاری زناشوییزنان شاغلرهبریمنابع انسانیسازمانکیفیت تدریس معلمانسواد اطلاعاتیاستقلال شغلیتمایل به تغییردوزبانگینظریه های یادگیریافت تحصیلیباورهای نادرستتوانبخشی شناختیتکانشگریسالمندانآموزش مهارت هاي زندگیكاركرد خانوادهعملکرد سازمانیدانشگاه تبریزتعهد عاطفیرهبری اخلاقیرهبری فضیلت گرامعلمانزوج درمانیبهبود روابطخیانتمرزدارالاسلامدارالکفرملیتتابعیتروانشناسیشبرنگ نامهدیوهنر درمانیروح هنراختلال هراسکودک آزاریقوانین کیفریانعطاف پذیری شناختیمدیرانمتوسطهاعتیادمعتادخانوادهجوانانافسردگیخواب آلودگیصحت روانزبان آموزیزبان دومایرانکودکانعملکردحمایت دولتتعزیرقاضیقاتل و مجنی علیهفقه مقارنارزشیابی توصیفییادگیریابتداییسازمانهااجتماعیگوشیدانش آموزعاقلهضمانجریرهعصبهزهدریاضتکلبیونرشد حرکتیدختر و پسربلوغمدرسهمصرشامجزیرهسیوطیهگلهابزبانکداری دیجیتالثبتثبت آنیگرانیممالیکاقتصادروابط بین فردیسازگاریرهبری شهردارنوجوانتهدیدافغانستانامنیتطالبانوقفالگوهای تربیتیزنانخانه دارانسجامابرازگریتعارضبهنجاریغزهصلیبیعرفاتراه حسینَشامتاریخشادکامیآموزش تاب آوریموسی صدرتقریبادیانمذاهباهل بیتاسپانیاپرتغالمغربحفصیانموحدانطب اسلامیاروپاساسانیاندانشگاهبریتانیاخلیج فارسطناب زنیتدریسخوارجاعتدالفسادمجازاتروایاتپیترزهرستلایحهشیعهقضاوتمعلممتعلمضررضرارضرّخانوادگیموانعحل مسالهقاجارسودلذتBrownقرآنتجرّیحقوقفقهقواعد فقهکلامتیزهوشمهندسی مجددرنگشکلبازیتکفیرجهادتربیت بدنیجرمدستورتمرینچاقیآرزوروشخلاقيتخشماملادیکتهادبیاتتيزهوشالثیاسُرخهزنتشیعرسانهدولتصبوریمادرناسانبیاءنظارتمغانفساختکرارموسیقیشبصبحاتیسمداناییعقلشاهنامهحماسهعشقهنرشعراسترپوریمقصهحلاجتخیلمتهمسهامپیامدهاتکالیفناشررایانهکیفیکمیترازتئوریمدارسمدلالگواقلیمرهبانیتایذهتغذیهصلاحیتسیاقدینذکرتوکلسستیتوبهتوحیدکیفرمعادسنتتبرّیسرنوشتنفقهزوجهزوجقَسمرباعیقمكارصنعتغصبرؤیاتغییرهزینهدعالفظروایتعلماءبصیرتدنیامشهدصلحعدهمصلحمنجیولبهدوستیبوردیوماروثاقتچینحجرندخلعساسانیعثمانیذنابهتولیدتابومُثلگلصحتمبیعفکرنقدرتجرحانتحالمتونتنبیهتورمبرندحلبسیستمنامهکار
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !