#
ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

تحلیل محتوای کتب تاریخ ابتدایی بر اساس تکنیک های ویلیام رومی، مک لافلین و مفهوم صلح
دوره 1، شماره 5، مهر 1397، صفحات 0 - 0
نویسندگان : پرنیان کردعلیوند 1 ، زهرا ملک فر* 2 ، فاطمه مختاری کیا 3 ، سعید رومانی 4

1

2

3

4

چکیده :
هدف از این پژوهش تحلیل محتوای بخش تاریخ کتب درسی تعلیمات اجتماعی پایه های چهارم، پنجم و ششم ابتدایی بر اساس تکنیک های ویلیام رومی و مک لافین و بررسی مفهوم صلح در این کتب بود. جامعه ی آماری پژوهش و ابزار گردآوری اطلاعات، کتاب های تعلیمات اجتماعی سه پایه ی چهارم، پنجم و ششم ابتدایی و همچنین روش تحقیق از نوع تحلیل محتوا بود. یافته های پژوهش نمایان ساخت که ضریب درگیری متن هر سه کتاب بر اساس روش ویلیام رومی کمتر از 4/0 بود که نشان دهنده ی غیرفعال بودن متن این کتب است و ضریب درگیری تصاویر در کتب چهارم و پنجم کمتر از4/0 بود که نشان از غیرفعال بودن تصاویر این کتب و در کتاب ششم بین 4/0 و 5/1 بود که نشان از فعال بودن تصاویر این کتاب بود. همچنین با توجه به روش مک لافین در مورد کتاب پایه ی چهارم توانایی خواندن دانش آموزان از نظر سن دانش آموزان 11، در پایه ی پنجم 10 و در پایه ی ششم 9 به دست آمد که هیچ یک با سن اصلی دانش آموزان مطابقت نداشت. در رابطه با مفهوم صلح که شامل مصادیق مسئولیت پذیری، حل تضادها و برخوردها، همکاری و تشریک مساعی، گفت و گو و مفاهمه، علاقه مندی به محیط زیست، برابری و عدالت، آگاهی و هوشیاری جهانی است خی دو محاسبه شده در پایه ی چهارم 25/36 در پایه ی پنجم37 و در پایه ی ششم 25/77 می باشد و در هر سه مورد بزرگتر از خی دو جدول با آلفای 05/0 که برابر با 447/2 بوده که نشان داد این مفهوم و مصادیقش در بخش تاریخ کتب تعلیمات اجتماعی پایه های چهارم، پنجم و ششم به میزان کمی بکار برده شده است.
کلمات کلیدی :
تحلیل محتوا، مطالعات اجتماعی، تکنیک ویلیام رومی، تکنیک مک لافین، مفهوم صلح
آموزش همگانیتلفیق برنامه هااصلاح اجتماعیآموزش و پرورش جامعبحران هویتتغییر نقش هافردگراییمدگراییروزمرگیتعهد زناشوییفرائض دینیبعد اعتقادیبعد عاطفیحقوق شهروندیقانونشهروندمردمحقوق بشراخلاقکارنهج البلاغهانضباطوجدانمدیریتروانشناسیبهره وریکاراییسازمانفعال سازی رفتاریافسردگیکیفیت زندگی تامین مالی بازده سهام رگرسیون panel dataفضای آموزشیشادییادگیریبازخورد خودکنترلیبازخورد جفت شدهبیش فعال/ نقص توجهیادداریواکاویتحلیلنمادصادق هدایتمدیریت دانشکارآفرینیخلاقیتکنترل درونی و تمایل به قدرتشبکه های مجازیرسانهگردشگري مجازي و چالش های گردشگري مجازياقتصاداهرم مالیشرکت هاسرمایه گذاریخرده فروشی؛ تبلیغات؛ ارتباطات یکپارچه بازاریابی ؛ نقاط تماس؛ تفکر برندنامهموبدشهروویسرامینحسابداریاقتصاد مقاومتیشفافیت مالیفساد مالیمدیریت هزینهتوانمندسازیبانک رفاه استان خراسان جنوبیشبکه های ماهوار ایسبک زندگیجوانانشهر بابلسرتحلیل محتوامطالعات اجتماعیتکنیک ویلیام رومیتکنیک مک لافینمفهوم صلحهنر تعاملیسوآرم آرتهوش جمعیتدوین استراتژیجذب توریسم فرهنگیمدیریت استراتژیکساریبوستان ولایتنظام فئودالیاشکانیانساسانیانشیوه تولیدآسیاییمورخان روسیتعهد ایمنیشرکت های تولیدیصنعتشیوه های مدیریت دانشنوآوری سازمانیقابلیت نوآوری فرایندقابلیت نوآوری محصولعملکرد کاری کارآفرینانهآموزش سازمان کارآفرینآموزش ضمن خدمتشرکت آپاداناکارکردهای اجراییانگیزش تحصیلیرضایت تحصیلیاختلال خواندنآسیای مرکزیسیاست خارجیهمگراییواگراییبحران آبگروه ویژه اقدام مالی(FATF)ایرانپیامدهای مثبتپیامدهای منفیلیست سیاهسیستمبانکداریسیستم اطلاعات حسابداریمزیت رقابتیاستراتژی های کسب و کارسررسید بدهی هاعلوم بلاغيفخررازيمفاتيح الغيبقرآن کریمعملکردیادگیری سازمانیگرایش به هدفبهبود عملکردپيچيدگي حسابداريشفافيت گزارشگري مالياقلام تعهديهزینه یابی بر مبنای فعالیتهزینه یابی بر مبنای نتایجتصویر شرکتارزش مشتریاعتماد به کارکنانمسئولیت اجتماییبرون سپاریعملکرد سازمانیساختار سازمانشهرک صنعتیگلپایگانآندلسطلیطلهانتقال علومرشد اقتصادیرقابت پذیریحلبشاماتسلاجقهبنی حمدانتشیع امامیهدمشقجنگ صلیبیهویت برندارزش ادراکیموبایلعملکرد توجهنادرپوررحمانیشعر معاصرجهت گیری بازارعملکرد مشتریعملکرد مالیچندرسانهریاضیپرستارانانعطاف پذیری مالیورزشایرانسلارزشبرندپرسپولیسدیوانسالاری ایرانینظام مالیاتیمرصاد العباداسوه گراییرعیت پروریعدالتشعر تمثیلیمنطق الطیروکالتماهیتذهن آگاهیزنانشادکامیسود خالصهنرنمایشچهارمانگيزشادریسمغربفطرتاسلامیتربیتبانکعقودفارابیابن باجهابن رشدملا صدراقرون وسطینرخ بیکاریاشتغالبیکاریجرمتورمزنفقهاجتهادتونسفقه مالکیاسلامیهودیتمسیحیتهندوئیزتاریخبغدادقاهرهاشبیلیهاخباراعتمادتعهدادبیاتنگارگریامیندولتسامانیانمهدیفاطمیانموحدینحفصیانممالیکبحرانشاخصمخزنشخصیتکاستاصقلیهگیلانرفتارتمدنفلسفه اروپا سارتناسپانیاهرمزتنبیهفرهنگAHPخانوادهجرحمتونغدیر خمرتمثلثاتقطربتعارضگیاهانقدرتنقدحقوقکُـلبفکرذکرایجازعکاسی مفهومیخودرومبیعکتابگنبدصحنفرمشیرازصحتنقاشیانواعگلخیانتمنابعدازاينفهمرادیونمازقبضهنرمندمُثلتعارففروغفوکوتاثیرکفائتحماسهمردانعربعمانجو مدرسهآتناهرمسذنابهتقریرامیدتفکرآرسخلعرندحجچینرهبریصلحثبتعقدماربیعتودانتهروشعدهنشوزنظامیمعاددیندنیامعنویتشیعهدعاقمتغییررؤیاكارنشانهعبودیتتولّیتوبهکوفهمرزکمیناشرمتهمقصهجهانمغرنگاسنادتهدیدشامزهدعصبهدیو
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !