ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

مقایسه عملکرد توجه در دانش آموزان با و بدون مشکلات دیکته نویسی منطقه یک تهران
دوره 1، شماره 7، آذر 97، صفحات 0 - 0
نویسندگان : ندا رحمتی* 1 ، کامران گنجی 2 ، رزیتا ذبیحی 3

1

2

3

چکیده :
این پژوهش به منظور مقایسه عملکرد توجه در دانش آموزان با و بدون مشکلات دیکته نویسی منطقه یک تهران انجام شد. روش پژوهش حاضر پس رویدادی و از نوع علی- مقایسه ای بود. جامعه آماری پژوهش حاضر را تمامی دانش آموزان مبتلا به اختلال دیکته نویسی منطقه یک شهر تهران در سال تحصیلی 97-1396 تشکیل دادند. تعداد60نفر افراد مبتلا به اختلال دیکته با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. از بین دانش آموزان پسر عادی همان شهر نیز با روش نمونه گیری به صورت تصادفی ساده تعداد 60 نفر انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات آزمون عملکرد پیوسته (CPT) ؛ و روش تجزیه و تحلیل اطلاعات تحلیل واریانس چند متغیری بود. نتایج نشان داد بین دو گروه دانش آموزان با و بدون مشکلات دیکته نویسی، در خطای ارائه پاسخ، خطای حذف، پاسخ صحیح و زمان واکنش تفاوت معنادار وجود دارد(01/0 P<). بنابراین توجه به این تفاوت ها و نحوه ی تدریسی که با عملکرد توجه دانش آموزان هماهنگ باشد باعث می شود که این گروه از دانش آموزان مطالب درسی را بهتر بیاموزند و عملکرد مثبت آنها افزایش یابد.
کلمات کلیدی :
عملکرد توجه، اختلال دیکته نویسی
آموزش همگانیتلفیق برنامه هااصلاح اجتماعیآموزش و پرورش جامعبحران هویتتغییر نقش هافردگراییمدگراییروزمرگیتعهد زناشوییفرائض دینیبعد اعتقادیبعد عاطفیحقوق شهروندیقانونشهروندمردمحقوق بشراخلاقکارنهج البلاغهانضباطوجدانمدیریتروانشناسیبهره وریکاراییسازمانفعال سازی رفتاریافسردگیکیفیت زندگی تامین مالی بازده سهام رگرسیون panel dataفضای آموزشیشادییادگیریبازخورد خودکنترلیبازخورد جفت شدهبیش فعال/ نقص توجهیادداریواکاویتحلیلنمادصادق هدایتمدیریت دانشکارآفرینیخلاقیتکنترل درونی و تمایل به قدرتشبکه های مجازیرسانهگردشگري مجازي و چالش های گردشگري مجازياقتصاداهرم مالیشرکت هاسرمایه گذاریخرده فروشی؛ تبلیغات؛ ارتباطات یکپارچه بازاریابی ؛ نقاط تماس؛ تفکر برندنامهموبدشهروویسرامینحسابداریاقتصاد مقاومتیشفافیت مالیفساد مالیمدیریت هزینهتوانمندسازیبانک رفاه استان خراسان جنوبیشبکه های ماهوار ایسبک زندگیجوانانشهر بابلسرتحلیل محتوامطالعات اجتماعیتکنیک ویلیام رومیتکنیک مک لافینمفهوم صلحهنر تعاملیسوآرم آرتهوش جمعیتدوین استراتژیجذب توریسم فرهنگیمدیریت استراتژیکساریبوستان ولایتنظام فئودالیاشکانیانساسانیانشیوه تولیدآسیاییمورخان روسیتعهد ایمنیشرکت های تولیدیصنعتشیوه های مدیریت دانشنوآوری سازمانیقابلیت نوآوری فرایندقابلیت نوآوری محصولعملکرد کاری کارآفرینانهآموزش سازمان کارآفرینآموزش ضمن خدمتشرکت آپاداناکارکردهای اجراییانگیزش تحصیلیرضایت تحصیلیاختلال خواندنآسیای مرکزیسیاست خارجیهمگراییواگراییبحران آبگروه ویژه اقدام مالی(FATF)ایرانپیامدهای مثبتپیامدهای منفیلیست سیاهسیستمبانکداریمزیت رقابتیوضعیت رقابت در بازار محصولساختار سررسید بدهی هاسررسید بدهی هاعلوم بلاغيفخررازيمفاتيح الغيبقرآن کریممدیریت کیفیت جامععملکردیادگیری سازمانیتوسعه شایستگیگرایش به هدفگرایش به سرپرستی &amp;emsp;بهبود عملکردپيچيدگي حسابداريتاخير در ارائه گزارش حسابرسصورت هاي مالي تلفيقياقلام تعهديهزینه یابی بر مبنای فعالیتتصویر شرکتارزش مشتریوفاداری مشتریانمسئولیت اجتماییبرون سپاریعملکرد سازمانیعملکرد استراتژيکساختار سازمانشهرک صنعتیگلپایگانآندلسطلیطله ابن صاعد اندلسیانتقال علومحلبشاماتسلاجقهجنگ صلیبیهویت برندرضایتمندی مشتریموبایلعملکرد توجهنادرپورتصویرپردازیرحمانیشعر معاصرقرارداد الکترونیکیچندرسانهریاضیپرستارانورزشایرانسلارزشبرندپرسپولیستعریب دیوانهامیزان مالیاترعیت پروریعدالتوحدت وجودوکالتماهیتفضای مجازیذهن آگاهیحل مسئلهزنانمشارکتهنرنمایشچهارمانگيزشدوره ابتداییادریسمغربخودگوییتاب آوریاسلامیتربیتبانکعقودابن سینافارابیابن باجهابن رشداشتغالبیکاریجرمتورمزنفقهاجتهادتونسفقه مالکیاسلامامام رضایهودیتزرتشتتاریخبغدادقاهرهاشبیلیهاخبارجبراناعتمادتعهدویژگی هابیگزادهقلخانیامیندولتمهدیمهدویتصقلیهسیسیلتمدناروپا توین بیهرمزصفویهراهکارتنبیهفرهنگAHPتدریسجرحامویانمتونفردوسیرتجناسقدرترماننقدمعلمفکرذکرحکایتایجازمبیعامنیتجنایتکتابگنبدصحنفرمآرامپوسترصحتانگیزهانواعگللغتنامهمنابعفهمبداءنمازقبضهنرمندمُثلدروغقایناتتابوتاثیرهومرپیریعربآتناخلعرندمحتسبحجچینجنگصلحثبتگناهعقدمارمحبترهاییولبهنكاحعدهدیندنیاشیعهدعاهزینهقمرؤیاغصبكارمعیاررباعیسنتتوبهقطربهمنمرزمصرترازقصهشبمغالثیالذتاسنادضرّوقفزهدعصبهدیو
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !