ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

سواد تربیتی معلم و ارتقای کیفیت آموزش با کاربست ساحت‌های ششگانه تربیت
دوره 7، شماره 71، فروردین 1403، صفحات 10 - 17
نویسندگان : معصومه حسن‌پور کهنمویی* 1 ، فاطمه جعفری کلیبر 2

1 عضو هیأت علمی دانشگاه فرهنگیان تبریز

2 استادیار دانشگاه فرهنگیان تبریز

چکیده :
هدف این مقاله آشنایی بیشتر با مفهوم تربیت، سواد تربیتی و تبیین ساحت‌های ششگانه و نقش و اهمیت آن در سواد تربیتی معلم و تعلیم و تربیت متعلمان است. برای تحقق این تفکر، خانواده و مدرسه نقش اساسی دارند چرا که در نتیجۀ تربیت درست کودکان و نوجوانان است که چشم‌انداز و اهداف تعلیم و تربیت در آینده‌های نزدیک محقق می‌شود تا با عنایت الهی ایرانی توسعه‌یافته و الهام‌بخش در جهان اسلام و سازنده در عرصه‌های علمی، فناوری و روابط بین‌الملل در منطقه بدرخشد. این نوشتار با تمرکز بر امر خطیر تربیت، به روش کتابخانه ای و بر مبنای توصیفی-تحلیلی تهیه شده است. یافته‌های مقاله حاکی از آن است که تحقق هدف آفرینش انسان تنها در پرتو تعلیم و تربیت میسر است. خداوند متعال انسان را به نیروی عقل و ابزار معرفت تجهیز کرد و پیامبرانی را با براهین روشن و احکام و قوانین متقن برانگیخت و طبق نص کتاب آسمانی، رسالت سنگین تعلیم و تربیت انسان را به آنان سپرد. از این رو تعلیم و تربیت، مهم‌ترین بخش تعلیمات و معارف ادیان آسمانی و اسلام را تشکیل می‌دهد. تنها در پرتو تربیت صحیح است که انسان به عنوان موجودی هدفمند و اندیشه‌ورز به اهداف و آرمان‌های خود دست می‌یابد.
کلمات کلیدی :
آموزش و پرورش، معلم، متعلم، سواد تربیتی، ساحت‌های ششگانۀ تربیت
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !