ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

چگونه توانستم انگیزه و علاقه دانش آموزان پایه دهم مدرسه کوثر را در درس عروض ادبیات فارسی افزایش دهم؟
دوره 6، شماره 66، آبان 1402، صفحات 59 - 67
نویسندگان : حدیث عباسی فر* 1

1 دانشجوی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فرهنگیان فاطمه الزهرا تبریز

چکیده :
در مورد انگیزش تعاریف متعددی به عمل آمده است امّا جامع ترین تعریفی که از انگیزش می‌توانیم ارائه بدهیم این است که انگیزش ایجاد کننده و هدایت کننده یک رفتار می‌باشد. انگیزه و انگیزش هر دو غالبا به صورت مترادف به کار می‌روند امّا چه بسا انگیزه نسبت به انگیزش دقیق تر است و محرکه اصلی افراد برای حرکت به سمت اهدافشان می‌باشد. انگیزه به عنوان یک پیش نیاز برای یادگیری بسیار ضروری می‌باشد و تاثیر انگیزه بر یادگیری کاملا مشهود و آشکار است. از این رو اگر دانش آموزان یک کلاس به درسی که توسط معلم آموزش داده می‌شود علاقه داشته باشند و انگیزه لازم را برای یادگیری درس مورد نظر داشته باشند، عمل یادگیری در دانش آموزان به نحو احسن انجام خواهد گرفت و به راحتی در اذهان دانش آموزان ماندگار خواهد شد.
کلمات کلیدی :
انگیزه، انگیزش، محرکه اصلی، ماندگاری یادگیری، علاقه مندی
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !