چگونه توانستم انگیزه و علاقه دانش آموزان پایه دهم مدرسه کوثر را در درس عروض ادبیات فارسی افزایش دهم؟
دوره 6، شماره 66، آبان 1402، صفحات 59 - 67
1 دانشجوی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فرهنگیان فاطمه الزهرا تبریز
چکیده :
در مورد انگیزش تعاریف متعددی به عمل آمده است امّا جامع ترین تعریفی که از انگیزش میتوانیم ارائه بدهیم این است که انگیزش ایجاد کننده و هدایت کننده یک رفتار میباشد. انگیزه و انگیزش هر دو غالبا به صورت مترادف به کار میروند امّا چه بسا انگیزه نسبت به انگیزش دقیق تر است و محرکه اصلی افراد برای حرکت به سمت اهدافشان میباشد. انگیزه به عنوان یک پیش نیاز برای یادگیری بسیار ضروری میباشد و تاثیر انگیزه بر یادگیری کاملا مشهود و آشکار است. از این رو اگر دانش آموزان یک کلاس به درسی که توسط معلم آموزش داده میشود علاقه داشته باشند و انگیزه لازم را برای یادگیری درس مورد نظر داشته باشند، عمل یادگیری در دانش آموزان به نحو احسن انجام خواهد گرفت و به راحتی در اذهان دانش آموزان ماندگار خواهد شد.
در مورد انگیزش تعاریف متعددی به عمل آمده است امّا جامع ترین تعریفی که از انگیزش میتوانیم ارائه بدهیم این است که انگیزش ایجاد کننده و هدایت کننده یک رفتار میباشد. انگیزه و انگیزش هر دو غالبا به صورت مترادف به کار میروند امّا چه بسا انگیزه نسبت به انگیزش دقیق تر است و محرکه اصلی افراد برای حرکت به سمت اهدافشان میباشد. انگیزه به عنوان یک پیش نیاز برای یادگیری بسیار ضروری میباشد و تاثیر انگیزه بر یادگیری کاملا مشهود و آشکار است. از این رو اگر دانش آموزان یک کلاس به درسی که توسط معلم آموزش داده میشود علاقه داشته باشند و انگیزه لازم را برای یادگیری درس مورد نظر داشته باشند، عمل یادگیری در دانش آموزان به نحو احسن انجام خواهد گرفت و به راحتی در اذهان دانش آموزان ماندگار خواهد شد.
کلمات کلیدی :
انگیزه، انگیزش، محرکه اصلی، ماندگاری یادگیری، علاقه مندی
انگیزه، انگیزش، محرکه اصلی، ماندگاری یادگیری، علاقه مندی
-
332
-
178
-
1402/04/08
-
1402/06/05
-
1402/08/28