ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

بررسی تاثیر رنگ‌ها و اشکال در میزان یادگیری و آموزش حروف الفبا برای کودکان 6-7 سال
دوره 6، شماره 68، دی 1402، صفحات 19 - 24
نویسندگان : زهرا موسوی زوارق* 1 ، سولماز مردانه 2 ، مجتبی بدرخانی 3 ، فاطمه جعفری کلیبر 4

1 دانشجو معلم

2 دانشجو معلم

3 دانشجو معلم

4 دکتری زبان و ادبیات فارسی مدرس دانشگاه فرهنگیان تبریز

چکیده :
این مقاله به بررسی تاثیر رنگ‌ها و اشکال هندسی در بهبود یادگیری حروف الفبا در کودکان می‌پردازد. استفاده از یک رنگ و ترکیب رنگ مناسب می‌تواند توجه دانش‌آموزان را جلب و سرعت یادگیری آنان را افزایش دهد. این مقاله به چگونگی پردازش رنگ‌ها و اشکال هندسی درنیمکره‌های مغز می‌پردازد. پردازش رنگ‌ها و شکال هندسی در لوپ اهیانه ایی مغز اتفاق می‌فتد و یک معلم توانا می‌تواند از این سبک‌ها و پیوند آنها با یادگیری این فرایند را کارامدتر سازد، استفاده از رنگ‌ها و به میزان بهره‌وری و تاثیر رنگ‌ها و اشکال بر یادگیری کودکان اشاره می‌کند. رنگ‌ها و اشکال یکی از اجزای اصلی زندگی انسان اند چرا که هرچیزی که در اطراف ما وجود دارد رنگ دارد و اگر بیشتر دقت کنیم، می‌بینیم که هریک از اشیا به نحوی از اشکال هندسی ساخته شده اند حتی نقاشان و طراحان در طرح اولیه شکل انسان از اشکالی مانند مربع، دایره و مستطیل استفاده می‌کنند. از رنگ و اشکال هندسی در کارهای هنری استفاده می‌شود. علاوه بر آن در زندگی روزمره هم استفاده می‌شود، استفاده از رنگ‌ها و اشکال هندسی حس خلاقیت و نوآوری برای نوشتن داستان {متون ادبیاتی از قبیل داستان ،شعر}را در آنها تحریک می‌کند. استفاده از اشکال و رنگ‌های گوناگون در آموزش مطالب و تشویق کودکان به استفاده از اشکال و رنگ‌بندی‌های متنوع باعث افزایش ترکیب بصری و سازماندهی بهتر محتوای آموزشی می‌شود.
کلمات کلیدی :
رنگ، شکل، بازی، تاثیرگذاری، آموزش، کودکان ابتدایی اول
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !