


-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره86
-
تعداد مقالات1,559
-
تعداد نویسندگان3,197
-
مقالات پذیرش شده998
-
مقالات رد شده561
-
درصد پذیرش64.02%
-
درصد عدم پذیرش35.98%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده53
-
تعداد داوران82
-
تعداد مشاهده مقالات1,603,903
بررسی تاثیر رنگها و اشکال در میزان یادگیری و آموزش حروف الفبا برای کودکان 6-7 سال
دوره 6، شماره 68، دی 1402، صفحات 19 - 24
1- دانشجو معلم
2- دانشجو معلم
3- دانشجو معلم
4- دکتری زبان و ادبیات فارسی مدرس دانشگاه فرهنگیان تبریز
چکیده :
این مقاله به بررسی تاثیر رنگها و اشکال هندسی در بهبود یادگیری حروف الفبا در کودکان میپردازد. استفاده از یک رنگ و ترکیب رنگ مناسب میتواند توجه دانشآموزان را جلب و سرعت یادگیری آنان را افزایش دهد. این مقاله به چگونگی پردازش رنگها و اشکال هندسی درنیمکرههای مغز میپردازد. پردازش رنگها و شکال هندسی در لوپ اهیانه ایی مغز اتفاق میفتد و یک معلم توانا میتواند از این سبکها و پیوند آنها با یادگیری این فرایند را کارامدتر سازد، استفاده از رنگها و به میزان بهرهوری و تاثیر رنگها و اشکال بر یادگیری کودکان اشاره میکند. رنگها و اشکال یکی از اجزای اصلی زندگی انسان اند چرا که هرچیزی که در اطراف ما وجود دارد رنگ دارد و اگر بیشتر دقت کنیم، میبینیم که هریک از اشیا به نحوی از اشکال هندسی ساخته شده اند حتی نقاشان و طراحان در طرح اولیه شکل انسان از اشکالی مانند مربع، دایره و مستطیل استفاده میکنند. از رنگ و اشکال هندسی در کارهای هنری استفاده میشود. علاوه بر آن در زندگی روزمره هم استفاده میشود، استفاده از رنگها و اشکال هندسی حس خلاقیت و نوآوری برای نوشتن داستان {متون ادبیاتی از قبیل داستان ،شعر}را در آنها تحریک میکند. استفاده از اشکال و رنگهای گوناگون در آموزش مطالب و تشویق کودکان به استفاده از اشکال و رنگبندیهای متنوع باعث افزایش ترکیب بصری و سازماندهی بهتر محتوای آموزشی میشود.
کلمات کلیدی :
- 505
- 178
- 1402/05/15
- 1402/07/26
- 1402/10/29