ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

تأثیر هوش هیجانی مدیران بر استراتژی تدریس معلمان با نقش میانجی سبک رهبری آموزشی در معلمان ابتدایی شهرستان املش
دوره 6، شماره 68، دی 1402، صفحات 179 - 192
نویسندگان : هاجر ابراهیمی* 1 ، سید امیرحسین میرهاشمی 2 ، وحید حسینی پور 3 ، معصومه بکرای 4

1 کارشناس ارشد رشته مدیریت منابع انسانی، گرایش مدیریت منابع انسانی اسلامی و آموزگار ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان املش

2 استادیار رشته مدیریت گرایش مدیریت مالی، عضو هیئت علمی دانشگاه مهر آستان آستانه اشرفیه

3 کارشناس ارشد رشته مدیریت کسب و کار و عضو هیئت علمی گروه مدیریت موسسه آموزش عالی قدیر لنگرود

4 کارشناس ارشد رشته مدیریت منابع انسانی، گرایش مدیریت منابع انسانی اسلامی و آموزگار ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان املش

چکیده :
هدف این تحقیق تأثیر هوش هیجانی مدیران بر استراتژی تدریس معلمان با نقش میانجی سبک رهبری آموزشی بود. این تحقیق کاربردی و از نوع توصیفی – همبستگی و ازنظر جمع‌آوری داده‌ها پیمایش و میدانی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه معلمان ابتدایی شهر املش تشکیل دادند و با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه‌گیری تصادفی نمونه‌های تحقیق به دست آمدند. به‌منظور سنجش متغیرهای تحقیق با استفاده از روش میدانی از پرسشنامه‌های هوش هیجانی پترایدز و فارنهام (2001)، رﻫﺒﺮي چندعاملی برنارد بس (1985) و سبک تدریس ﮔﺮاﺷﺎ و رﯾﭽﻤﻦ (2002) استفاده شد. به‌منظور بررسی تجزیه تحلیل داده‌های تحقیق، از نرم‌افزار Amos نسخه 24 مدل معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج نشان داد هوش هیجانی بر استراتژی تدریس تأثیر دارد، همچنین هوش هیجانی بر سبک رهبری هم تأثیر مستقیم و هم تأثیر غیرمستقیمی دارد. از طرفی نتایج نشان داد سبک رهبری بر استراتژی تدریس تأثیر دارد.
کلمات کلیدی :
استراتژی تدریس، سبک رهبری آموزشی، هوش هیجانی، معلمان ابتدایی
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !