


بررسی دوزبانگی و نقش آن در عملکرد تحصیلی دانش آموزان
دوره 7، شماره 81، بهمن 1403، صفحات 24 - 33
1 دانشجوی کارشناسی پیوسته دانشگاه پردیس فاطمه الزهرا
2 دانشجوی کارشناسی پیوسته دانشگاه پردیس فاطمه الزهرا
3 مدرس دانشگاه، دانشگاه فرهنگیان تبریز
چکیده :
دو زبانگی به عنوان پدیده فرهنگی و زبانی، تاثیرات عمیقی بر هویت، ارتباطات و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارد. هدف از این مقاله بررسی جنبه های مختلف دو زبانگی، از جمله باور های نادرست، مشکلات دو زبانگی، نظریه ها و پیشنهادات است. این مقاله به روش کتابخانه ای و توصیفی با مراجعه به منابع معتبر و فیش برداری صورت گرفته است.
دو زبانگی به عنوان پدیده فرهنگی و زبانی، تاثیرات عمیقی بر هویت، ارتباطات و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارد. هدف از این مقاله بررسی جنبه های مختلف دو زبانگی، از جمله باور های نادرست، مشکلات دو زبانگی، نظریه ها و پیشنهادات است. این مقاله به روش کتابخانه ای و توصیفی با مراجعه به منابع معتبر و فیش برداری صورت گرفته است.
کلمات کلیدی :
دوزبانگی، نظریه های یادگیری، افت تحصیلی، باورهای نادرست، مشکلات دوزبانه ها، برنامه درسی
دوزبانگی، نظریه های یادگیری، افت تحصیلی، باورهای نادرست، مشکلات دوزبانه ها، برنامه درسی
-
153
-
19
-
1403/08/01
-
1403/09/07
-
1403/11/27