#
ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

ادغام فناوری‌های وب‌کوئست‌ در آموزش دانشجومعلمان تاریخ
دوره 6، شماره 66، آبان 1402، صفحات 139 - 157
نویسندگان : عرفان اصلانیان راد* 1 ، مصطفی قادری 2

1 کارشناس ارشد برنامه‌ریزی درسی، دپارتمان مطالعات برنامه درسی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران

2 دانشیار مطالعات برنامه درسی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران، ایران

چکیده :
در طول دهه گذشته، فناوری‌ های وب‌کوئست‌ به طور گسترده توسط معلمان تاریخ برای ادغام فناوری در آموزش استفاده شده است. اخیرا مربیان معلم مدل وب‌کوئست‌ را با دانشجومعلمان تاریخ به منظور توسعه مهارت ‌های ادغام فناوری مشابه آنچه در مدارس روزمره استفاده می‌شود، به کار برده‌اند. داربست‌سازی که برای حمایت از کسب تدریجی دانش و مهارت‌ها استفاده می‌شود، ممکن است به دانشجومعلمان تاریخ کمک کند تا مفروضات اساسی را بهتر درک کنند و امکان‌سنجی فناوری‌های وب‌کوئست‌ را برای تدریس خود ارزیابی کنند. این تحقیق به منظور بررسی ادغام فناوری‌ های وب‌کوئست‌ در آموزش دانشجومعلمان تاریخ با استفاده از شیوه پژوهش داده‌ کاوی اسنادی صورت گرفت، از این جهت در زمره پژوهش‌های توصیفی تحلیلی طبقه‌ بندی شد. بر اساس مروری بر تحقیقات موجود در حوزه وب‌کوئست‌ و داربست‌سازی در برنامه درسی تاریخ، این مقاله راهنمایی برای طراحی داربست‌ سازی وب‌کوئست‌ دانشجو معلمان را ارائه داد و چالش‌ها را برای اجرای آینده شناسایی نمود. نتایج نشان داد در حالی که تحقیقات قابل توجهی در مورد طراحی وب‌کوئست معلمان انجام شده، و رشد فناوری‌های وب‌کوئست در آموزش دانشجو معلمان غیرقابل انکار است، مطالعات بیشتری برای شناسایی هر دو بعد تحقیقات موجود که به اندازه کافی از فعالیت آگاهی بدهد و همچنین بعد نیازهای منحصر به فرد که باید مورد توجه قرار گیرد، مورد نیاز است. تحقیقات تجربی در مورد این مسائل و موضوعات مرتبط باید شواهد ارزشمندی را برای راهنمایی محققان و مربیان معلم در آماده‌سازی بهتر دانشجومعلمان برای طراحی و همچنین ادغام فناوری‌ های وب‌کوئست در فعالیت‌های آموزشی و یادگیری کلاس درس آن‌ها ارائه دهد.
کلمات کلیدی :
فناوری‌های وب‌کوئست‌، داربست‌سازی، دانشجومعلمان، آموزش تاریخ
آموزش همگانیتلفیق برنامه هااصلاح اجتماعیآموزش و پرورش جامعبحران هویتتغییر نقش هافردگراییمدگراییروزمرگیتعهد زناشوییفرائض دینیبعد اعتقادیبعد عاطفیحقوق شهروندیقانونشهروندمردمحقوق بشراخلاقکارنهج البلاغهانضباطوجدانمدیریتروانشناسیبهره وریکاراییسازمانفعال سازی رفتاریافسردگیکیفیت زندگی تامین مالی بازده سهام رگرسیون panel dataفضای آموزشیشادییادگیریبازخورد خودکنترلیبازخورد جفت شدهبیش فعال/ نقص توجهیادداریواکاویتحلیلنمادصادق هدایتمدیریت دانشکارآفرینیخلاقیتکنترل درونی و تمایل به قدرتشبکه های مجازیرسانهگردشگري مجازي و چالش های گردشگري مجازياقتصاداهرم مالیشرکت هاسرمایه گذارینامهموبدشهروویسرامینحسابداریاقتصاد مقاومتیشفافیت مالیفساد مالیمدیریت هزینهتوانمندسازیبانک رفاه استان خراسان جنوبیشبکه های ماهوار ایسبک زندگیجوانانشهر بابلسرتحلیل محتوامطالعات اجتماعیتکنیک ویلیام رومیتکنیک مک لافینمفهوم صلحهنر تعاملیسوآرم آرتهوش جمعیتدوین استراتژیجذب توریسم فرهنگیمدیریت استراتژیکساریبوستان ولایتنظام فئودالیاشکانیانساسانیانشیوه تولیدآسیاییمورخان روسیتعهد ایمنیشرکت های تولیدیصنعتشیوه های مدیریت دانشنوآوری سازمانیقابلیت نوآوری فرایندقابلیت نوآوری محصولعملکرد کاری کارآفرینانهآموزش سازمان کارآفرینآموزش ضمن خدمتشرکت آپاداناکارکردهای اجراییانگیزش تحصیلیرضایت تحصیلیاختلال خواندنآسیای مرکزیسیاست خارجیهمگراییواگراییبحران آبایرانپیامدهای مثبتپیامدهای منفیلیست سیاهسیستمبانکداریمزیت رقابتیوضعیت رقابت در بازار محصولاستراتژی های کسب و کارساختار سررسید بدهی هاسررسید بدهی هاعلوم بلاغيفخررازيمفاتيح الغيبقرآن کریممدیریت کیفیت جامععملکردیادگیری سازمانیتوسعه شایستگیگرایش به هدفگرایش به سرپرستی  بهبود عملکرداقلام تعهديهزینه یابی بر مبنای فعالیتهزینه یابی بر مبنای فعالیت عملگراتصویر شرکتارزش مشتریوفاداری مشتریانمسئولیت اجتماییبرون سپاریعملکرد سازمانیعملکرد استراتژيکساختار سازمانشهرک صنعتیگلپایگانآندلسطلیطلهانتقال علومرشد اقتصادیرقابت پذیریحلبشاماتسلاجقهبنی حمدانتشیع امامیهدمشقجنگ صلیبیهویت برندرضایتمندی مشتریاعتماد نام تجاریموبایلعملکرد توجهاختلال دیکته نویسینادرپورتصویرپردازیرحمانیمعاملات اینترنتیچندرسانهریاضیپرستارانسودآوری مورد انتظارورزشایرانسلارزشبرنددیوانسالاری ایرانیدبیران ایرانیمیزان مالیاتنظام مالیاتیمرصاد العباداسوه گراییعدالتمنطق الطیروکالتماهیتعمل حقوقیادبیات آیندهزنان شاغلحل مسئلهزنانمشارکتهنرنمایشچهارمانگيزشسمینار پایدیامغربنگرش های دینیفطرتاسلامیتربیتبانکعقودابن سینافارابیبیکاریجرمتورمزنفقهاجتهادتونسفقه مالکیاسلامیهودیتمسیحیتزرتشتهندوئیزتاریخبغدادقاهرهاشبیلیهاخبارواحد یزدتعهدرضایتازدواجادبیاتقلخانیامینوزیراندولتفاطمیانمهدویتبحراندرصد مالکیتشاخصآموزشکاستاصقلیهارزیابیرفتارتمدناروپا توین بیهرمزصفویهتنبیهمدارسکارکنانتدریسعلی )ع (جرحامویانمتونرتمثلثاتهوشنقدشهادتوكيلمعلمفکرذکرایجازتسلیممبیعگنبدصحنفرمآرامعشقمهربابامطالعهانواعگلمنابعفهمبداءنمازقبضدروغنفاقتقلیدتابومحلهنکاحعباسی هاحماسهترسپیریعربآتناذنابهدهاندندانخلعرندحجچینعناصرجنگتجسسثبتگناهعقدماربیعتولبههدفاِحتیالعدهحاملدیندنیادعاقمتغییرآثارغربقَسمزوجهزوجتوحیدمرزمصرایذهمدلترازمتهمشبصبحمغناساملاضررغزهدیوهویت
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !