ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

بررسی موانع و مشکلات خانوادگی در یادگیری دانش آموزان ابتدایی
دوره 6، شماره 70، اسفند 1402، صفحات 69 - 74
نویسندگان : الهام جوری زاده مددلو* 1 ، مائده نصرالله پور گاوگانی 2 ، لیلا خیری سیلاب 3 ، زهرا خدایی راد 4 ، فاطمه جعفری کلیبر 5

1 دانشجو معلم علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان تبریز

2 دانشجو معلم علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان تبریز

3 دانشجو معلم علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان تبریز

4 دانشجو معلم علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان تبریز

5 دکتری زبان و ادبیات فارسی استادیار دانشگاه فرهنگیان تبریز

چکیده :
پژوهش حاضر به منظور بررسی عوامل و مشکلات خانوادگی در یادگیری دانش‌آموزان ابتدایی انجام شده است. در این مقاله، ابتدا در خصوص معرفی و بیان مشکلات خانوادگی و تاثیر آن در یادگیری، با توجه به ضرورت و ارتباط داشتن این عوامل با یادگیری کودکان مقطع ابتدایی سعی شده تاثیر و اهمیت این موضوع بیان شود. پژوهش ما بر‌حسب هدف از نوع پژوهش کاربردی است که جهت بررسی عوامل و مشکلات خانوادگی در یادگیری دانش‌آموزان ابتدایی از روش توصیفی استفاده کردیم. جهت دستیابی به هدف پژوهشی از مطالعات کتابخانه‌ای و منابعی از قبیل مقاله‌ها، ژورنال‌ها، سایت‌های Sid، مگ‌ایران و ... استفاده شد. طبق مطالعه پژوهش‌های مرتبط در ارتباط با موضوع به این نتیجه رسیدیم که عوامل خانوادگی، مقوله‌های اقتصادی -اجتماعی پایین و کمبود روابط عاطفی با بچه‌ها باعث مشکلاتی در وضعیت یادگیری دانش‌آموزان می‌شود.
کلمات کلیدی :
خانوادگی، دانش‌آموزان ابتدایی، موانع
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !