-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره89
-
تعداد مقالات2,938
-
تعداد نویسندگان5,180
-
مقالات پذیرش شده999
-
مقالات رد شده1,939
-
درصد پذیرش34%
-
درصد عدم پذیرش66%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده53
-
تعداد داوران82
-
تعداد مشاهده مقالات1,724,003
بررسی موانع و مشکلات خانوادگی در یادگیری دانش آموزان ابتدایی
دوره 6، شماره 70، اسفند 1402، صفحات 69 - 74
نویسندگان : الهام جوری زاده مددلو* 1، مائده نصرالله پور گاوگانی 2، لیلا خیری سیلاب 3، زهرا خدایی راد 4، فاطمه جعفری کلیبر 5
1- دانشجو معلم علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان تبریز
2- دانشجو معلم علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان تبریز
3- دانشجو معلم علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان تبریز
4- دانشجو معلم علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان تبریز
5- دکتری زبان و ادبیات فارسی استادیار دانشگاه فرهنگیان تبریز
چکیده :
پژوهش حاضر به منظور بررسی عوامل و مشکلات خانوادگی در یادگیری دانشآموزان ابتدایی انجام شده است. در این مقاله، ابتدا در خصوص معرفی و بیان مشکلات خانوادگی و تاثیر آن در یادگیری، با توجه به ضرورت و ارتباط داشتن این عوامل با یادگیری کودکان مقطع ابتدایی سعی شده تاثیر و اهمیت این موضوع بیان شود. پژوهش ما برحسب هدف از نوع پژوهش کاربردی است که جهت بررسی عوامل و مشکلات خانوادگی در یادگیری دانشآموزان ابتدایی از روش توصیفی استفاده کردیم. جهت دستیابی به هدف پژوهشی از مطالعات کتابخانهای و منابعی از قبیل مقالهها، ژورنالها، سایتهای Sid، مگایران و ... استفاده شد. طبق مطالعه پژوهشهای مرتبط در ارتباط با موضوع به این نتیجه رسیدیم که عوامل خانوادگی، مقولههای اقتصادی -اجتماعی پایین و کمبود روابط عاطفی با بچهها باعث مشکلاتی در وضعیت یادگیری دانشآموزان میشود.
کلمات کلیدی :
- 699
- 294
- 1402/07/20
- 1402/09/26
- 1402/12/15



