-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره89
-
تعداد مقالات2,938
-
تعداد نویسندگان5,180
-
مقالات پذیرش شده999
-
مقالات رد شده1,939
-
درصد پذیرش34%
-
درصد عدم پذیرش66%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده53
-
تعداد داوران82
-
تعداد مشاهده مقالات1,724,645
تاثیر خشونت معلم بر خودپنداره و خودکارآمدی دانش آموزان شهرستان اسلام آباد غرب
دوره 6، شماره 69، بهمن 1402، صفحات 1 - 9
1- دکتری، گروه بیومکانیک و آسیب شناسی ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
2- گروه آموزش ابتدایی، آموزش و پرورش اسلام آباد غرب، ایران
3- گروه آموزش ابتدایی، آموزش و پرورش اسلام آباد غرب، ایران
چکیده :
هدف: هدف پژوهش بررسی اثر خشونت معلم بر خودپنداره و خودکارآمدی دانش آموزان دانش آموزان بوده است. روش ها: روش پژوهش توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش تمامی دانش آموزان پایه پنجم شهر اسلام آباد غرب در سال تحصیلی 1400-1401 بودند (5395=N) به شیوه نمونه گیری تصادفی- طبقه ای، تعداد 359 دانش آموز از طریق پرسشنامه های خشونت معلم، خودپنداره و خودکارآمدی مورد مطالعه قرار گرفت. برای تجزیه وتحلیل داده ها از آزمون های کولموگروف-اسمیرنوف، ضریب همبستگی پیرسون، با کمک نرم افزارهای اس پی اس اس استفاده شد. یافته ها: یافته ها نشان داد که خشونت معلم بر خودپنداره و خودکارآمدی دانش آموزان اثر منفی دارد. نتیجه گیری: با توجه به این نتایج برگزاری کارگاه های آموزشی برای معلمان در حوزه های آشنایی با حقوق طبیعی کودکان و کنترل خشم، و گذشت نسبت به دیگران پیشنهاد می شود.
کلمات کلیدی :
- 622
- 229
- 1402/07/13
- 1402/09/05
- 1402/11/27



