ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

تاثیر خشونت معلم بر خودپنداره و خودکارآمدی دانش آموزان شهرستان اسلام آباد غرب
دوره 6، شماره 69، بهمن 1402، صفحات 1 - 9
نویسندگان : عین اله سکینه پور* 1 ، لیدا لطیفی 2 ، سمیه رستمی کیانی 3

1 دکتری، گروه بیومکانیک و آسیب شناسی ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران

2 گروه آموزش ابتدایی، آموزش و پرورش اسلام آباد غرب، ایران

3 گروه آموزش ابتدایی، آموزش و پرورش اسلام آباد غرب، ایران

چکیده :
هدف: هدف پژوهش بررسی اثر خشونت معلم بر خودپنداره و خودکارآمدی دانش آموزان دانش آموزان بوده است. روش ها: روش پژوهش توصیفی-همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش تمامی دانش آموزان پایه پنجم شهر اسلام آباد غرب در سال تحصیلی 1400-1401 بودند (5395=N) به شیوه نمونه گیری تصادفی- طبقه ای، تعداد 359 دانش آموز از طریق پرسشنامه های خشونت معلم، خودپنداره و خودکارآمدی مورد مطالعه قرار گرفت. برای تجزیه وتحلیل داده ها از آزمون های کولموگروف-اسمیرنوف، ضریب همبستگی پیرسون، با کمک نرم افزارهای اس پی اس اس استفاده شد. یافته ها: یافته ها نشان داد که خشونت معلم بر خودپنداره و خودکارآمدی دانش آموزان اثر منفی دارد. نتیجه گیری: با توجه به این نتایج برگزاری کارگاه های آموزشی برای معلمان در حوزه های آشنایی با حقوق طبیعی کودکان و کنترل خشم، و گذشت نسبت به دیگران پیشنهاد می شود.
کلمات کلیدی :
خشونت معلم، خودپنداره، خودکارآمدی، دانش آموزان
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !