ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

بررسی رابطه کیفیت مشارکت والدین در انجام تکالیف‌درسی با پیشرفت‌تحصیلی دانش‌آموزان
دوره 7، شماره 72، اردیبهشت 1403، صفحات 67 - 79
نویسندگان : معصومه اسدی* 1

1 گروه مدیریت آموزشی، واحد قم، دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایران

چکیده :
تکالیف درسی در فرایند تعلیم و تربیت از فعالیت های مهم و تاثیرگذار به شمار می‌روند و از آنجا که اغلب تکالیف در خانه انجام می‌شوند همراهی و مشارکت اعضای خانواده مخصوصا والدین در انجام آن می‌تواند سبب افزایش پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان شود. مشارکت دو نهاد خانه و مدرسه از اهداف نظام آموزش و پرورش می‌باشد و مشاکت در تکالیف یکی از رایج‌ترین انواع مشارکت والدین در امور آموزشی و تربیتی فرزندان است. هدف پژوهش حاضر بیان برسی رابطه کیفیت مشارکت والدین در انجام تکالیف درسی با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان است. روش های ضبط و جمع‌آوری این مقاله توصیفی است و روش گردآوری مطالب به شیوه کتابخانه‌ای و با مراجعه به کتاب‌ها، مقالات، پایگاه های اینترنتی و منابع الکترونیکی صورت گرفته است. نتایج به دست آمده از این تحقیق بر پایه فرضیات نشان می‌دهد که مشارکت والدین و حمایت آنان از تکالیف دانش‌آموزان در فضای خانه همراه با آرامش و صمیمت موجب تقویت یادگیری و رغبت دانش‌آموزان به فعالیت های درسی می‌شود و نیز بر پیشرفت تحصیلی آنان تاثیر مثبت گذاشته و معنی‌دار است.
کلمات کلیدی :
مشارکت والدین، تکالیف‌درسی، پیشرفت‌ تحصیلی، دانش‌آموزان
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !