-
تعداد دوره ها8
-
تعداد شماره89
-
تعداد مقالات2,938
-
تعداد نویسندگان5,180
-
مقالات پذیرش شده999
-
مقالات رد شده1,939
-
درصد پذیرش34%
-
درصد عدم پذیرش66%
-
زمان پذیرش (روز)60
-
پایگاههای نمایه شده53
-
تعداد داوران82
-
تعداد مشاهده مقالات1,724,116
بررسی رابطه کیفیت مشارکت والدین در انجام تکالیفدرسی با پیشرفتتحصیلی دانشآموزان
دوره 7، شماره 72، اردیبهشت 1403، صفحات 67 - 79
1- گروه مدیریت آموزشی، واحد قم، دانشگاه آزاد اسلامی، قم، ایران
چکیده :
تکالیف درسی در فرایند تعلیم و تربیت از فعالیت های مهم و تاثیرگذار به شمار میروند و از آنجا که اغلب تکالیف در خانه انجام میشوند همراهی و مشارکت اعضای خانواده مخصوصا والدین در انجام آن میتواند سبب افزایش پیشرفت تحصیلی دانشآموزان شود. مشارکت دو نهاد خانه و مدرسه از اهداف نظام آموزش و پرورش میباشد و مشاکت در تکالیف یکی از رایجترین انواع مشارکت والدین در امور آموزشی و تربیتی فرزندان است. هدف پژوهش حاضر بیان برسی رابطه کیفیت مشارکت والدین در انجام تکالیف درسی با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان است. روش های ضبط و جمعآوری این مقاله توصیفی است و روش گردآوری مطالب به شیوه کتابخانهای و با مراجعه به کتابها، مقالات، پایگاه های اینترنتی و منابع الکترونیکی صورت گرفته است. نتایج به دست آمده از این تحقیق بر پایه فرضیات نشان میدهد که مشارکت والدین و حمایت آنان از تکالیف دانشآموزان در فضای خانه همراه با آرامش و صمیمت موجب تقویت یادگیری و رغبت دانشآموزان به فعالیت های درسی میشود و نیز بر پیشرفت تحصیلی آنان تاثیر مثبت گذاشته و معنیدار است.
کلمات کلیدی :
- 673
- 219
- 1402/11/12
- 1402/12/07
- 1403/02/29



