ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما
پیوندها

Untitled (2)

 

 

 

تاثیر آموزش تکنیک های ذهن آگاهی بر نشاط کاری معلمان و روابط بین فردی معلم و دانش آموز
دوره 7، شماره 76، شهریور 1403، صفحات 75 - 89
نویسندگان : مریم بادیه نشین* 1 ، نجمه حمزه نژادی 2 ، کیمیا مطهری نسب 3

1 دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت

2 دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت

3 دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافت

چکیده :
این پژوهش با هدف ": تاثیر آموزش تکنیک های ذهن آگاهی بر نشاط کاری معلمان و روابط بین فردی معلم و دانش آموز انجام شده. روش تحقیق پژوهش؛ نیمه تجربی آزمایشی به صورت طرح دوگروهی پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. ابزار اندازه گیری در این پژوهش *پرسشنامه نشاط کاری کرولف (2007)و*پرسشنامه روابط بین فردی ماتسون (1983)بوده. جامعه آماري این پژوهش شامل کلیه دبیران زبان انگلیسی مدارس دخترانه و پسرانه مقطع متوسطه اول شهر سیرجان بود که در سال تحصیلی 1403-1402 مشغول به تدریس بوده اند و تعداد کل انها 48 نفر بود می باشد. از آمار استنباطی برای تجزیه و تحلیل داده ها و فرضیات بهره گرفته شده است. در سطح استنباطی، برای بررسی فرضیات پژوهش از آزمون t و تحلیل کواریانس استفاده شد.مبنای نتایج تحلیل در این تحقیق استفاده از نرم افزار Spss می باشد.نتایج تحقیق نشانگر این بود که بین استفاده از تکنیک های ذهن آگاهی بر نشاط کاری معلمان و همچنین بهبود روابط بین فردی معلم و دانش آموز رابطه معناداری وجود دارد.
کلمات کلیدی :
تکنیک های ذهن آگاهی، ننشاط کاری معلمان، دانش آموز، روابط بین فردی
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !