ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

ارتباط هوش سازمانی و رفتار شهروندی با بهره وری کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان
دوره 8، شماره 83، فروردین 1404، صفحات 63 - 69
نویسندگان : امیر رضا پارسا مهر 1، مهدی عزت آبادی پور* 2، محمد سعید 3
1- دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، واحد آیت الله آملی، دانشگاه آزاد اسلامی آمل
2- کارشناسی ارشد تربیت بدنی
3- کارشناس تربیت بدنی
چکیده :
این پژوهش با هدف بررسی رابطه هوش سازمانی و رفتار شهروندی با بهره وری کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان انجام شده است. استان سیستان و بلوچستان با توجه به توانمندی ها و استعدادهای بالقوه ای که دارد می تواند یکی از قطب های ورزش کشور باشد. با توجه به خلأ هوش سازمانی و رفتار شهروندی در کارکنان و عدم حمایت مدیران باعث شده کارکنان توانایی ذهنی و هوش خود را دست کم گرفته و به آن توجه نکرده و حتی آن را سرکوب نمایند، بنابراین نیاز است با برنامه ریزی دقیق هوش و رفتار شهروندی را در کارکنان بالا برده و بسترهای بهره وری کارکنان را به وجود آورد. جامعه آماری شامل کلیه کارکنان سازمان ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی 95-94 می باشد که تعداد 251 نفر می باشد. در این تحقیق برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان شامل 149 نفر در نظر گرفته شده است. روش تحقیق توصیفی – پیمایشی از تحقیقات کاربردی می باشد. به منظور جمع آوری اطلاعات با توجه به تحقیقات گذشته و مطالعات کتابخانه ای و اینترنتی از پرسشنامه استاندارد هوش سازمانی سرمد و همکاران (1390)، پرسشنامه استاندارد رفتار شهروندی پادساکف و همکاران (1990) و پرسشنامه استاندارد بهره وری نیروی انسانی هرسی و گلداسمیت (1980) استفاده گردید. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از نرم افزار spss و آمار توصیفی و استنباطی (آزمون ضریب همبستگی پیرسون) انجام شد. نتایج نشان داد بین هوش سازمانی و مولفه های آن با بهره وری کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. همچنین بین رفتار شهروندی و مولفه های نوع دوستی، وظیفه شناسی، فضیلت مدنی و احترام و تکریم با بهره وری کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان رابطه مثبت و معنادار وجود دارد اما بین بعد جوانمردی با بهره وری کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان رابطه مثبت وجود دارد ولی در سطح 05/0 معنی دار نمی باشد.
مدیریت آموزشبرنامه ریزی آموزشیآموزش مدیرانپاکدشتانتظارات مشتریاینترنت بانکبانکداری الکترونیکیغزنیمعماریفرهنگهندغزنویانتکنوپولیهویت فرهنگیحفاظت از فرهنگ های بومیراهکارهای حفاظت از فرهنگ های محلیروان درمانی مثبت گراآشفتگی روانیاسترساضطرابخشم و افسردگیمدیریت دانشساختار سازمانی مدارستوسعه حرفه ای معلمانپیروی از رژیم غذاییذهن آگاهیقدرت ایگوتاب آوری روان شناختیرضایت از زندگیبهزیستی تحصیلیدانش آموزان متوسطهروان شناسی مثبت گرابرنامه ریزی آموزشی انعطاف پذیرطراحی آموزشیتدریس و یادگیری نوینفناوری های آموزشینقاط قوّتفرصت هامدارس هوشمندمقطع ابتداییشهر لامرددرمان مبتنی بر پذیرش و تعهدخودکارآمدیرضایت زناشوییتنظیم شناختی هیجانیخشونت خانگیاضطراب بیماریدشواری در تنظیم هیجانمقیاس نگرش نسبت به بیماریمقیاس دشواری در تنظیم هیجانسبک زندگی فرزند پروریسبک مستبدانهسبک مقتدرانهسبک سهل گیرانهوالدینهوش هیجانیپرخاشگرینوجوانانتربیتنهج البلاغهالگوسازیتربیت اخلاقیتربیت اجتماعیاخلاقسیاستفردوسیهومردين باوريافسردگيتنظيم شناختي هيجانعملكرد تحصيليانشاخلاقیتنوشتن خلاقارتقاء نوشتنمبانیمعرفت شناسیبرنامه درسیدلزدگی زناشوییطرحواره های ناسازگار اولیهصمیمت خانوادهبي تفاوتي سازمانييادگيري سازمانيمدیران مدارسشهرستان لامردتأثیر هنرفرهنگ و هنرریاضیعلومدوره متوسطه اولمکتب آنالتاریخ نگاریجملعایشهزبیرطلحهالگوی مدیریتی سایبرنتیکرهبری سایبرنتیکپژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعاتبازتوانی شناختیتوجهکنترل تکانهالگوی فعالیت مغزیاختلال کم توجهیبیش فعالیدانش مالینگرش مالیسواد مالیرفتار مدیریت مالیمنبع کنترلآموزش و توسعهادارک کارکنان نسبت به آموزشاستراتژی آموزشیرضایت شغلیگمرگهویتهویت اجتماعیسبک زندگیطبقه اجتماعیهوش سازمانیرفتار شهروندیبهره وری کارکنانادارات ورزش و جواناناینرسی سازمانیترومای سازمانیسایش اجتماعیآنتروپی سازمانیبرنامه ریزی استراتژیکآینده پژوهیاستراتژی سازمانیمدیریت سازمانیفرقه اشاعرهعقل و نقلعقاید دینیتأثیرات فکر اسلامیمنابع قابل اعتمادآموزش هوش معنویپیشرفت تحصیلیشادمانیبرند بانکجذب منابع مالیاعتماد مشتریانکیفیت خدماتفناوری های نوینویژگی های اجتماعیویژگی های خانوادگیزنان آسیب دیده اجتماعیزنان عادیشهر بوشهرآموزش مهارت های زندگیارزیابی تعامل والدفرزندنوجوانان دارای رفتارهای پرخطرفرهنگ خوش بینی علمیتوانمند سازی ساختارمدارس ابتدایی شهر ارومیه ناحیه یکآموزش مجازییادگیری الکترونیکیدانشجویانکتابهای کمک آموزشيوسایل کمک آموزشیپيشرفت تحصيليانگيزش پيشرفتجنایتحقوق بین المللسازمان ملل بشریتقوانینسطح شادکامیخودکارآمدی تحصیلیدانش آموزان پایه هشتمبحران مدرنیتهاحیاگری اسلامیمدرنیتهعقلانیتاحیاگریسکولاریسمفعالیت ورزشیرژیم غذاییحافظه فعالعملکرد تحصیلیاضافه وزنپیشرفتدردرنجمولانادستور زبانفارسیکتاب شناسیقاعده یدقاعده استصحابتعارض فقهیمالکیتحقوق اسلامیلقطهمال پیدا شدهتحصیل مال نامشروعتصرفخیانت در امانتجو سازمانیعملکرد کارکنانعملکرد بانکبازده دارایی هابازده حقوق صاحبان سهامکیوتوبینسود تقسیمیمديريت زمانتعهدتجزيه و تحليل وضع موجودبرنامه ريزی و پیگيرری و تحليل مجددکارايی کارکنانآزادی یادگیریپیوند به مدرسهخوش بینی تحصیلیفناوری بلاک چینعملکرد خدمات مالیپذیرش فناوریفرهنگ دیجیتالیسواد رسانه ایتفکر انتقادیافکار خودکشیاحساس ناامیدینهادهای ارفاقیاجرای حکمآزادی مشروطنظام نیمه آزادیناگویی هیجانیسازگاری زناشوییزنان شاغلرهبریرهبری تحول آفرینمنابع انسانیسازمانکیفیت تدریس معلمانسواد اطلاعاتیاستقلال شغلیتمایل به تغییردوزبانگیافت تحصیلیباورهای نادرستمشکلات دوزبانه هاتوانبخشی شناختیتکلیف علامت توقفتکانشگریسالمندانآموزش مهارت هاي زندگیكاركرد خانوادهعملکرد سازمانیدانشگاه تبریزتعهد عاطفیرهبری اخلاقیمعلمانزوج درمانیبهبود روابطخیانتمرزدارالاسلامدارالکفرملیتتابعیتروانشناسیشبرنگ نامهدیوروح هنراختلال هراسکودک آزاریحقوق حمایتیعملکرد شغلیتاب آوری شناختیمدیرانذهنیت فلسفیهوش معنویمتوسطهاعتیادمعتادخانوادهجوانانافسردگیصحت روانزبان آموزیزبان دومایرانکودکانمنابع و قابلیت مبتنی بر بازارعملکردحمایت دولتهنر دوره قاجارتعزیرقاضیفقه مقارنارزشیابی توصیفییادگیریابتداییسرمایه اجتماعیسازمانهاتفکر خلاقاعتیاد به اینترنتاجتماعیگوشیعاقلهضمانجریرهعصبهتصوّف اسلامیزهدریاضتکلبیوناپیکوریسمدختر و پسربلوغمدرسهتعلیم و تربیتمصرشامجزیرهتاریخ جهانسیوطیهگلهابزثبتثبت آنیثبت الکترونیکاسناد الکترونیکگرانیممالیکاقتصادنوآوریآموزشنوجوانتهدیدافغانستانامنیتطالبانوقفزنانانسجامتعارضبهنجاریغزهصلیبیعرفاتراه حسینَشامتاریخخوش بینیشادکامیتقریبادیانمذاهبرفتار کاربراناهل بیتاسپانیاپرتغالمغربحفصیانموحدانلوئی نهماروپابریتانیاتدریسسیستانخوارجاینترنتاعتدالفسادروایاتپیترزهرستحقوق معنویلایحهشیعهقضاوتعدالتمعلممتعلمضررضرارضرّشیخ الشریعهخانوادگیموانعارزشیابیکودکتاثیراتاسنادقاجارتصاویرسودلذتBrownقرآنتجرّیحقوقفقهکلامتیزهوشچالش هارنگبازیمحققانتکفیرجهادجرمدستورخیام پورتمرینچاقیحبسروشادبیات دینیخلاقيتخشماملادیکتهابن ابَّارالثیارستمسُرخهزنتشیعرسانهپناهندگانمادرناسانسانقضاءمغتکرارشبصبحنمادقدرتباسکجهانعقلعرفانهنرشعرهامانپوریمیهودیتقصهتخیلخداباورحجابمتهمجامعهسهامناشررایانهمناظرهسرطانکیفیکمیترازتئوریمدلخانودهایذهبزه دیدهکروناانقاذعافیتدینذکرانحرافتوبهکیفرتلمیحمعادفردیسنتتبرّیتوسلنفاقمالیشوهرقمنشانهتلاشصنعتغصبرؤیاهزینهدعانظامیدنیامشهدخنثینكاحعدهاِغفالوحدتنجاتولبهمحبتبیعتنامه77مارعقدگناهدانشجلوهحجرندعطارخلعقالیذنابهتولیدعربمحلهگلفرمگنبدمبیعکُـلبفکرنقدموبدویستنبیهمخزننامهکار
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !