ثبت نام
ورود به صفحه کاربری
صفر تا صد چاپ کتاب شما

Untitled (2)

 

 

 

مقايسه دين باوري، افسردگي، تنظيم شناختي هيجان و عملكرد تحصيلي در دانش آموزان دختر و پسر استفاده كننده از شبكه هاي اجتماعي
دوره 8، شماره 84، اردیبهشت 1404، صفحات 53 - 66
نویسندگان : رضيه توجيه* 1، سعید شاویسی زاد 2
1- کارشناس ارشد علوم تربيتي گرایش برنامه ریزی درسی، واحد لامرد، دانشگاه آزاد اسلامي، لامرد، ايران
2- دانشجوی دکتری تخصصی روان شناسی، دانشگاه تهران
چکیده :
هدف پژوهش حاضر بررسي مقايسه دين باوري، افسردگي، تنظيم شناختي هيجان و عملكرد تحصيلي در دانش آموزان دختر و پسر استفاده كننده از شبكه هاي اجتماعي بود. روش اين پژوهش توصيفي از نوع علی_مقایسه ای از نوع پس رویدادی است. در اين پژوهش جامعه آماري كليه دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه دوم شهر قير بودند. نمونه در اين پژوهش شامل 360 نفر از دانشجویان زن و مرد مي‌باشد. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه باورهاي مذهبي براهني (1371)، افسردگی بک (1996)، تنظیم شناختی- هیجانی گارنفسکی و همکاران ( 2002 ) می باشد.نتايج با استفاده از روش هاي آماري واريانس چندمتغيره، نشان داد كه با توجه به ميانگين هاي دو گروه، دانش آموزان دختر و دانش آموزان پسر از دين باوري تقریباً یکسانی برخوردارند. با توجه به ميانگين هاي دو گروه، دانش آموزان دختر نسبت به دانش آموزان پسر از افسردگی بيشتري برخوردارند. با توجه به ميانگين هاي دو گروه، دانش آموزان پسر نسبت به دانش آموزان پسر از تنظیم هیجانی بالاتري برخوردارند. به عبارت ديگر، با توجه به ميانگين هاي دو گروه، دانش آموزان دختر و دانش آموزان پسر از عملکرد تحصیلی تقریباً یکسانی برخوردارند.
مدیریت آموزشبرنامه ریزی آموزشیآموزش مدیرانپاکدشتانتظارات مشتریاینترنت بانکبانکداری الکترونیکیغزنیمعماریفرهنگهندغزنویانتکنوپولیهویت فرهنگیحفاظت از فرهنگ های بومیراهکارهای حفاظت از فرهنگ های محلیروان درمانی مثبت گراآشفتگی روانیاسترساضطرابخشم و افسردگیمدیریت دانشساختار سازمانی مدارستوسعه حرفه ای معلمانپیروی از رژیم غذاییذهن آگاهیقدرت ایگوتاب آوری روان شناختیرضایت از زندگیبهزیستی تحصیلیدانش آموزان متوسطهروان شناسی مثبت گرابرنامه ریزی آموزشی انعطاف پذیرطراحی آموزشیتدریس و یادگیری نوینفناوری های آموزشینقاط قوّتفرصت هامدارس هوشمندمقطع ابتداییشهر لامرددرمان مبتنی بر پذیرش و تعهدخودکارآمدیرضایت زناشوییتنظیم شناختی هیجانیخشونت خانگیاضطراب بیماریدشواری در تنظیم هیجانمقیاس نگرش نسبت به بیماریمقیاس دشواری در تنظیم هیجانسبک زندگی فرزند پروریسبک مستبدانهسبک مقتدرانهسبک سهل گیرانهوالدینهوش هیجانیپرخاشگرینوجوانانتربیتنهج البلاغهالگوسازیتربیت اخلاقیتربیت اجتماعیاخلاقسیاستفردوسیهومردين باوريافسردگيتنظيم شناختي هيجانعملكرد تحصيليانشاخلاقیتنوشتن خلاقارتقاء نوشتنمبانیمعرفت شناسیبرنامه درسیدلزدگی زناشوییطرحواره های ناسازگار اولیهصمیمت خانوادهبي تفاوتي سازمانييادگيري سازمانيمدیران مدارسشهرستان لامردتأثیر هنرفرهنگ و هنرریاضیعلومدوره متوسطه اولمکتب آنالتاریخ نگاریجملعایشهزبیرطلحهالگوی مدیریتی سایبرنتیکرهبری سایبرنتیکپژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعاتبازتوانی شناختیتوجهکنترل تکانهالگوی فعالیت مغزیاختلال کم توجهیبیش فعالیدانش مالینگرش مالیسواد مالیرفتار مدیریت مالیمنبع کنترلآموزش و توسعهادارک کارکنان نسبت به آموزشاستراتژی آموزشیرضایت شغلیگمرگهویتهویت اجتماعیسبک زندگیطبقه اجتماعیهوش سازمانیرفتار شهروندیبهره وری کارکنانادارات ورزش و جواناناینرسی سازمانیترومای سازمانیسایش اجتماعیآنتروپی سازمانیبرنامه ریزی استراتژیکآینده پژوهیاستراتژی سازمانیمدیریت سازمانیفرقه اشاعرهعقل و نقلعقاید دینیتأثیرات فکر اسلامیمنابع قابل اعتمادآموزش هوش معنویپیشرفت تحصیلیشادمانیبرند بانکجذب منابع مالیاعتماد مشتریانکیفیت خدماتفناوری های نوینویژگی های اجتماعیویژگی های خانوادگیزنان آسیب دیده اجتماعیزنان عادیشهر بوشهرآموزش مهارت های زندگیارزیابی تعامل والدفرزندنوجوانان دارای رفتارهای پرخطرفرهنگ خوش بینی علمیتوانمند سازی ساختارمدارس ابتدایی شهر ارومیه ناحیه یکآموزش مجازییادگیری الکترونیکیدانشجویانکتابهای کمک آموزشيوسایل کمک آموزشیپيشرفت تحصيليانگيزش پيشرفتجنایتحقوق بین المللسازمان ملل بشریتقوانینسطح شادکامیخودکارآمدی تحصیلیدانش آموزان پایه هشتمبحران مدرنیتهاحیاگری اسلامیمدرنیتهعقلانیتاحیاگریسکولاریسمفعالیت ورزشیرژیم غذاییحافظه فعالعملکرد تحصیلیاضافه وزنپیشرفتدردرنجمولانادستور زبانفارسیکتاب شناسیقاعده یدقاعده استصحابتعارض فقهیمالکیتحقوق اسلامیلقطهمال پیدا شدهتحصیل مال نامشروعتصرفخیانت در امانتجو سازمانیعملکرد کارکنانافشای اطلاعات ضد پولشوییعملکرد بانکبازده دارایی هابازده حقوق صاحبان سهامکیوتوبینسود تقسیمیمديريت زمانتعهدتجزيه و تحليل وضع موجودکارايی کارکنانآزادی یادگیریپیوند به مدرسهخوش بینی تحصیلیفناوری بلاک چینعملکرد خدمات مالیپذیرش فناوریفرهنگ دیجیتالیسواد رسانه ایتفکر انتقادیآموزش مدیریت هیجانافکار خودکشیاحساس ناامیدیجهات تشدید مجازاتنهادهای ارفاقیاجرای حکمآزادی مشروطنظام نیمه آزادیناگویی هیجانیسازگاری زناشوییزنان شاغلرهبریمنابع انسانیسازمانسواد اطلاعاتیاستقلال شغلیتمایل به تغییردوزبانگینظریه های یادگیریافت تحصیلیباورهای نادرستمشکلات دوزبانه هاتوانبخشی شناختیتکلیف علامت توقفتکانشگریسالمندانمدیریت عملکردعملکرد سازمانیدانشگاه تبریزتعهد عاطفیرهبری اخلاقیمعلمانزوج درمانیبهبود روابطخیانتمرزدارالاسلامدارالکفرملیتتابعیتروانشناسیاسطوره درمانیپاد اسطوره درمانیشبرنگ نامهدیوهنر درمانیروح هنراختلال هراسکیفیت زندگیکودک آزاریحقوق حمایتیقوانین کیفریمدیرانذهنیت فلسفیهوش معنویمتوسطهاعتیادمعتادخانوادهجوانانافسردگیاختلال استرس حادخواب آلودگیزبان آموزیزبان دومیادگیری زبان دومایرانکودکانمنابع و قابلیت مبتنی بر بازاردانش مبتنی بر بازارعملکردحمایت دولتهنر دوره قاجارقالی های تصویریزن فرنگیتعزیرقاضیفقه مقارنیادگیریابتداییسازمانهاتفکر خلاقاجتماعیگوشیدانش آموزعاقلهضمانجریرهعصبهفضیل بن عیاضتصوّف اسلامیزهدریاضتجامعه گریزیکلبیوناپیکوریسمدختر و پسربلوغمدرسهمصرشامجزیرهسیوطیهگلهابزثبتثبت آنیثبت الکترونیکگرانیممالیکاقتصادنوآوریآموزشنوجوانتهدیدافغانستانامنیتطالبانوقفزنانخانه دارانسجامابرازگریتعارضغزهصلیبیعرفاتَشامتاریخشادکامیتقریبادیانمذاهباهل بیتاسپانیاپرتغالمغرباروپااورشلیمفراعنه مصربریتانیاتدریسسیستانخوارجاینترنتاعتدالفسادروایاتپیترزلایحهشیعهقضاوتعدالتمعلممتعلمضررضرارضرّموانعارزشیابیکودکتاثیراتقاجارپهلوی دومتصاویرفایده گراییسودلذتمدینه النبیقرآنتجرّیحقوقفقهکلامتیزهوشچالش هارنگشکلبازیتکفیرجهادجرمبزهکاریدستورتمرینچاقیحبسروشانگیزهخشماملادیکتههایدگرالثیارستمسُرخهزنتشیعمادرناسانسانانبیاءطبیعتقضاءقاضی مقلدمغمغبچهشبصبحنمادجهانعقلهنرشعراسترقصهرفتاریشطحمتهمناشررایانهامیر معزیقانونترازمدلالگواقلیمنقاشیایذهساختار فعلمجرمقاچاقتغذیهانقاذدینذکرتوکلبهمنتوبهکیفرمعادفردیسنتتولّیزوجمالیقمجمعیتمعیاركارغصبآثارخوابرؤیاحجیتدعاکلمهقولروایتبصیرتدنیااعتمادنكاحعدههدفمنجیمدهوهولبهمحبتبیعتشیرهمارجنگمولویچینحجرندخلعامیدتصویر بدنیتولیدپیریمحلهتابومُثلفهمگلفرممبیعفکرنقدرتموبدتنبیهزرتشتحلب
پشتیبانی آنلاین از طریق واتساپ

پژوهشگران گرامی؛ پاسخگوی سوالات شما عزیزان از طریق واتساپ هستیم !


جهت ارسال پیام در واتساپ اینجا کلیک نمائید !