


بررسی یادگیری الکترونیکی در آموزش های مجازی
دوره 7، شماره 82، اسفند 1403، صفحات 35 - 43
1 کارشناس مسئول اداره رفاه دانشجویی دانشگاه تبریز
چکیده :
فناوري اطلاعات و ارتباطات را مي توان به عنوان ابزاري مقتدر و قوي براي ارتقاي كيفيت وكارآيي آموزش مورد استفاده قرار داد. در همین راستا آموزش مجازي ساختاري را به وجود مي آورد که از این طریق کیفیت آموزش ارتقاءیافته و فراگیران علم مي توانند با استفاده از این فناوري به منابع یادگیري وسیعي دست یابند و انگیزه یادگیري خلاق را در خود افزایش دهند. محیط های یادگیری الکترونیکی متفاوت از محیط های یادگیری رایج هستند و بر همین اساس اصول طراحی و برنامه ریزی خاص خود را که متناسب با ویژگی های این نوع از آموزش است می طلبد. همچنین منابع يادگيري الکترونیکی مراجع اطلاعاتي موثقي هستند كه فراگیران علم در حين يادگيري، تفكر، انجام دادن فعاليتهاي يادگيري يا طراحي ايده هاي جديد بر حسب نياز به آن مراجعه مي كنند.
فناوري اطلاعات و ارتباطات را مي توان به عنوان ابزاري مقتدر و قوي براي ارتقاي كيفيت وكارآيي آموزش مورد استفاده قرار داد. در همین راستا آموزش مجازي ساختاري را به وجود مي آورد که از این طریق کیفیت آموزش ارتقاءیافته و فراگیران علم مي توانند با استفاده از این فناوري به منابع یادگیري وسیعي دست یابند و انگیزه یادگیري خلاق را در خود افزایش دهند. محیط های یادگیری الکترونیکی متفاوت از محیط های یادگیری رایج هستند و بر همین اساس اصول طراحی و برنامه ریزی خاص خود را که متناسب با ویژگی های این نوع از آموزش است می طلبد. همچنین منابع يادگيري الکترونیکی مراجع اطلاعاتي موثقي هستند كه فراگیران علم در حين يادگيري، تفكر، انجام دادن فعاليتهاي يادگيري يا طراحي ايده هاي جديد بر حسب نياز به آن مراجعه مي كنند.
کلمات کلیدی :
آموزش مجازی، یادگیری الکترونیکی، برنامه ریزی آموزشی، دانشجویان
آموزش مجازی، یادگیری الکترونیکی، برنامه ریزی آموزشی، دانشجویان
-
24
-
0
-
1403/07/02
-
1403/08/20
-
1403/12/25